اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
سازمان سنجش و آموزش کشور

زمان اعلام نتایج آزمون دکتری 95

زمان اعلام نتایج آزمون دکتری 95

زمان اعلام نتایج آزمون دکتری 95 : نتایج اولیه آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۵ زودتر از زمان اعلام شده از روز دوشنبه ۱۶ فروردین به صورت کارنامه در سایت سازمان سنجش منتشر می شود.

تعداد ۱۵۸ هزار و ۲۵۳ داوطلب در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۵ ثبت نام کردند که از این تعداد ۶۷ هزار و ۴۳۲ نفر زن معادل ۴۲.۶۱ درصد و ۹۰ هزار و ۸۲۱ نفر مرد معادل ۵۷.۳۹ درصد بودند.

آزمون دکتری در ۷ گروه آزمایشی و ۷۷ کد رشته امتحانی در صبح روز جمعه ۱۴ اسفند ماه ۹۴ در ۵۴ شهرستان برگزار شد و داوطلبان در مدت ۱۲۰ دقیقه به دفترچه آزمون اختصاصی و ۹۰ دقیقه به دفترچه آزمون عمومی پاسخ دادند.

 از تعداد ۱۵۸ هزار و ۲۵۳ داوطلب ثبت نام کننده، تعداد ۱۲۷ هزار و ۷۲۴ نفر در جلسه آزمون و ۳۰ هزار و ۵۲۹ داوطلب در جلسه آزمون غایب بودند. ۸۰.۷۱ درصد داوطلبان در آزمون حاضر ۱۹.۲۲ درصد غایب بودند.

 از تعداد حاضرین در آزمون تعداد ۵۵ هزار و ۴۷۲ نفر زن و تعداد ۷۲ هزار و ۲۵۲ نفر مرد بودند. در واقع ۴۳.۴۳ درصد زن و ۵۶.۵۷ درصد آنان مرد بودند.

از تعداد ۳۰ هزار و ۵۲۹ داوطلب غایب آزمون تعداد ۱۱ هزار و ۹۶۰ نفر زن و ۱۸ هزار و ۵۶۹ نفر مرد بودند. در واقع ۳۹.۱۸ درصد غایبان زن و ۶۰.۸۲ درصد غایبان مرد بودند.

 به منظور فرصت بیشتر به داوطلبان و دانشگاه ها برای ارزیابی تخصصی نتایج آزمون زودتر از زمان اعلام شده از روز دوشنبه ۱۶ فروردین به صورت کارنامه در سایت سازمان سنجش اعلام می شود.

داوطلبان می توانند با وارد کردن شماره داوطلبی و سایر مشخصات نسبت به رویت کارنامه اولیه خود اقدام کرده و پرینت آن را بگیرند.

داوطلبانی که دارای نمره کل تراز نهایی مثبت باشند می توانند مطابق ضوابط مندرج در اطلاعیه ای که امروز ۱۴ فروردین ماه منتشر می شود در مرحله  انتخاب کد رشته محل شرکت کنند.

شرایط و ضوابط و کد رشته محل های پذیرنده دانشجو از روز سه شنبه ۱۷ فروردین ماه بر روی سایت سازمان قرار خوهد گرفت. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته از روز سه شنبه ۱۷ فروردین تا شنبه ۲۱ فروردین ۹۵ می توانند برای انتخاب رشته محل به سایت سازمان سنجش و انتخاب حداکثر ۵۰ کد رشته محل از میان کدرشته های امتحانی مربوط اقدام کنند.

 بر اساس انتخاب رشته به عمل آمده، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پذیرنده دانشجو، نسبت به اعلام حد نصاب هر کد رشته محل و سایر شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو برای ارزیابی تخصصی (مرحله دوم آزمون) از طریق سایت خود در پایان هفته اول اردیبهشت ماه ۹۵ اقدام می کنند.

داوطلبان دارای حدنصاب مطابق با اطلاعیه دانشگاه ها و موسسات پذیرنده که بر روی دانشگاه ها و موسسات ذیربط قرار می گیرد، لازم بر اساس برنامه زمانی اعلام شده نسبت به ارائه مدارک و ثبت نام برای سایر مراحل اقدام کنند.

عدم مراجعه و اقدام مطابق با اطلاعیه دانشگاه ها و موسسات پذیرنده به منزله انصراف از پذیرش در آن دانشگاه و یا موسسه است و و امکان آزمون کتبی و مصاحبه مجدد وجود نخواهد داشت.

زمان اعلام نتایج آزمون دکتری 95
زمان اعلام نتایج آزمون دکتری 95

اطلاعیه مهم سازمان سنجش آموزش کشور درباره زمان و نحوه اعلام نتایج اولیه آزمون ورودی دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۱۳۹۵

بدین وسیله به اطلاع داوطلبان آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) سال ۱۳۹۵ که ثبت نام و در آزمون مربوطه شرکت کرده اند می رساند، به منظور ایجاد فرصت بیشتر برای داوطلبان و دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی برای انجام مرحله ارزیابی تخصصی، نتایج اولیه آزمون زودتر از زمان اعلام شده قبلی در روز دوشنبه مورخ ۹۵/۱/۱۶ از طریق کارنامه برروی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانیwww.sanjesh.org قرار داده می شود. تمامی داوطلبان می توانند با مراجعه به نشانی سایت مذکور با وارد کردن شماره داوطلبی یا شماره پرونده و سایر مشخصات فردی (نام خانوادگی، نام، شماره شناسنامه، سال تولد) نسبت به رویت کارنامه اولیه خود اقدام نموده و در صورت لزوم نسبت به چاپ آن اقدام نمایند. لذا داوطلبانی که دارای نمره کل تراز نهایی مثبت (یک و بالاتر) باشند می توانند مطابق موارد ذیل اقدام نمایند.

الف- شرایط و ضوابط و کد رشته محل های پذیرنده دانشجو در آزمون دکتری سال ۱۳۹۵ از طریق سایت سازمان از روز سه شنبه مورخ ۹۵/۱/۱۷ بر روی سایت سازمان قرار می گیرد.
ب- داوطلبان مجاز به انتخاب رشته از تاریخ سه شنبه ۹۵/۱/۱۷ لغایت روز شنبه ۹۵/۱/۲۱ می توانند برای انتخاب رشته به سایت سازمان سنجش مراجعه و نسبت به انتخاب حداکثر ۵۰ کد رشته محل اقدام نمایند.
ج- براساس انتخاب رشته بعمل آمده، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پذیرنده دانشجو نسبت به اعلام حدنصاب هر کد رشته محل و سایر شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو برای ارزیابی تخصصی (مرحله دوم آزمون) از طریق سایت موسسه مربوط در پایان هفته اول اردیبهشت ماه اقدام می نمایند.
د- داوطلبان دارای حدنصاب مطابق اطلاعیه دانشگاه ها و موسسات پذیرنده دانشجو که برروی سایت هر موسسه قرار می گیرد لازم است براساس برنامه زمانی نسبت به ارائه مدارک و ثبت نام برای سایر مراحل اقدام نمایند.
تذکر: بدیهی است عدم مراجعه و اقدام مطابق اطلاعیه دانشگاه ها و موسسات پذیرنده به منزله انصراف از پذیرش در آن موسسه می باشد و امکان آزمون کتبی یا مصاحبه مجدد وجود نخواهد داشت.
اطلاعیه تکمیلی در این خصوص همزمان با انتشار کارنامه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت.
تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین به نقل از سازمان سنجش
تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

تمدید مهلت ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور بهمن 95

شهریه کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه پیام نور تا 2 سال افزایش نمی‌یابد

شهریه کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه پیام نور تا 2 سال افزایش نمی‌یابد شهریه کارشناسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *