اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
خواب در زمان مطالعه
خواب در زمان مطالعه

عادت درون خوانی به هنگام مطالعه را اکیدا ترک کنید

عادت درون خوانی به هنگام مطالعه را ترک کنید

یکی از نادرست ترین شیوه های مطالعه درون خوانی می باشد که سبب کند شدن سرعت مطالعه شما می باشد.

درون خوانی چیست؟

درون خوانی یک از نادرست ترین شیوه های مطالعه می باشد که از زمان کودکی به هنگام یادگیری خواندن به ما آموزش داده شده است.

درون خوانی زمانی اتفاق می افتد که  شما به هنگام خواندن، کلمات را با خود تکرار می کنید، برخی این کار را با لب خوانی انجام می دهند و برخی با صوت، البته برخی از افراد زیرکانه تر این کار را انجام می دهند، آنها همانطور که با چشمانشان متن را دنبال می کنند آن را با خود زمزمه می کنند.

این عادت نادرست سالهای پیش وقتی که برای اولین بار خواندن را یاد می گرفتید آموزش داده شده است، زمانی که خواندن با صوت به شما آموزش داده می شد، این شیوه ی یادگیری نه تنها سرعت شما را کند می کند بلکه چند بخش بدنتان را به طور همزمان درگیر می کند.

با استفاده از چشم، شما نیاز دارید ابتدا کلمه را ببینید بعد از دیدن سپس کلمات را با دهان تکرار کنید. البته بعد ها که بزرگتر شدید احتمالا این کار را با صدای پایین یا خواندن در ذهن انجام می دهید و ممکن است اطرافیانتان متوجه صدای شما نشوند.

عادت درون خوانی به هنگام مطالعه را ترک کنید
عادت درون خوانی به هنگام مطالعه را ترک کنید

این شیوه مطالعه فقط برای کودکان و افرادی که برای اولین بار می خواهند توانایی خواندن را یاد بگیرند کاربردی می باشد.

اکنون برای بالا بدن کیفیت و سرعت مطالعه تان نباید از این روش استفاده کنید به این دلیل که به جای درگیر کردن مغز، چشم، گوش و دهان، شما باید فقط از چشم و مغز که قادر به مطالعه و درک مطلب می باشند استفاده کنید و نیاز به مشارکت دیگر اعضای بدن ندارید.

ترک عادت درون خوانی:

اگر هنوز به هنگام مطالعه از این شیوه استفاده می کنید، سعی کنید آن را کاهش دهید تا زمانی که به حداقل برسد و اگر به این شیوه عادت کرده اید و ترک این شیوه برایتان سخت است می توانید به کمک روش های زیر میزان درون خوانی را به هنگام مطالعه به حداقل برسانید.

با ترک این عادت خواهید دید که بدون به کار گرفتن دهان و گوش و تنها با استفاده از مغز و چشمتان، سرعت مطالعه و درصد یاگیری و به خاطر سپردنتان به چه میزان افزایش خواهد یافت.

1-در حال خواندن از دست خود برای هدایت چشم استفاده کنید،  استفاده از دست به هنگام مطالعه یکی از روش های تندخوانی می باشد به کاهش ذهن خوانی کمک می کند.

2-حواستان را از تکرار کلمات در ذهن خود پرت کنید، می توانید برای مدتی این کار را با جویدن آدامس یا مشغول کردن دهان انجام دهید با این کار حواستان از درون خوانی قطع می شود.

3-به هنگام مطالعه به موسیقی گوش دهید.

با این کار نه تنها درون خوانی را کاهش می دهید بلکه میزان تمرکزتان نیز افزایش می باید البته دقت داشته باشید برای این کار فقط از موسیقی های بدون متن و هیجان مانند کلاسیک و سابلیمینال استفاده کنید.

4-خود را ملزم به افزایش سرعت مطالعه تان کنید.

ابتدا میزان سرعت مطالعه تان در یک دقیقه را حساب کنید، مثلا میزان سرعت مطالعه تان 300 wpm است، با خود قرار بگذارید که سرعت مطالعه تان را به 400wpm   افزایش دهید، اگر خود را مجبور به افزایش سرعت مطالعه تان کنید به طور اتوماتیک برای افزایش سرعت مطالعه تان از تکرار کلمات در ذهن خود داری می کنید و سرعت مطالعه تان نیز افزایش می یابد.

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

با ورزش مغز آشنا شوید ! ( تقویت حافظه )

با ورزش مغز آشنا شوید ! ( تقویت حافظه ) مغز انسان همان جوی آبی …

2 دیدگاه

  1. مطالب تند خوانی بسیار عالی بود ممنونم

  2. سایتتون خیلی مفید بود ممنون….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *