اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
خواب در زمان مطالعه
خواب در زمان مطالعه

شش مانع اصلی مطالعه صحیح را بشناسید

شش مانع اصلی مطالعه صحیح را بشناسید

خیلی از افراد اصول صحیح مطالعه را نمی شناسند بنابراین در مطالعه دچار مشکلاتی می شوند که ما شش مانع اصلی مطالعه صحیح را شناسایی کردیم.

شش مانع اصلی مطالعه صحیح عبارتنداز :

کلمه خوانی :

وقتی مطالعه کننده عادت دارد کلمه به کلمه بخواند و نتواند سرعت لازم در مطالعه را داشته باشد باید چشم را عادت داد که گروه خوانی یا عبارت خوانی کند

شش مانع اصلی مطالعه صحیح را بشناسید
شش مانع اصلی مطالعه صحیح را بشناسید

تلفظ کردن کلمات :

بیشتر مردم از بلند خواندن، کلمه خواندن را می آموزند و بعد ها این به صورت یک عادت اشتباه در می آید. فرد باید خودش را عادت دهد که کلمات را بلافاصله بعد از دیدن درک کند و بعد تلفظ و بعد از آن معنی کند.

دوباره خوانی غیر ضروری :

در بسیاری از موارد لازم است که برای فراگیری کامل یک مطلب دوباره آن را بخوانند. برای ترک این عادت که  مانع مطالعه می شود از قرار دادن یک کاغذ سفید روی مطالب خوانده شده و یا استفاده از انگشت زیر کلمات استفاده کرد. با این کار به کلمات قبلی توجه نمی شود.

 عدم توانایی تشخیص نکات مهم و غیر مهم : 

این نقیصه باعث نگهداری ناقص مطالب در ذهن می شود برای رفع این مشکل می توان پیش از خواندن کامل یک کتاب ، آن را به صورت اجمالی مطالعه کرد.

 مشکلات یاد آوری : 

خواننده به هنگام مطالعه، مطالب را یاد می گیرد ولی به سرعت فراموش می کند این مشکل به علت کلمه خوانی و عدم توجه به نکات مهم است. که بهترین راه حل توجه به نکات مهم مطلب و مرور ذهنی و خلاصه نویسی است.

 عدم تمرکز حواس :

این مشکل درک مطلب را طولانی تر می کند راه غلبه بر آن هم به کار گرفتن فنونی مانند فعال بودن در مطالعه و واکنش در حین مطالعه مثلا سوال کردن در  مورد مفهوم مطالب و تجسم مفاهیم است.

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

هشت نکته برای مطالعه اثربخش تر؛ روخوانی مکرر بی فایده است

هشت نکته برای مطالعه اثربخش تر؛ روخوانی مکرر بی فایده است هشت نکته برای مطالعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *