اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
تمدید مهلت ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور بهمن 95
تمدید مهلت ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور بهمن 95

شهریه کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه پیام نور تا 2 سال افزایش نمی‌یابد

شهریه کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه پیام نور تا 2 سال افزایش نمی‌یابد

شهریه کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه پیام نور تا 2 سال افزایش نمی‌یابد : معاون امور اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور گفت: در دوره‌های دکتری و کارشناسی ارشد تلاش ما این است که افزایش شهریه نداشته باشیم و در دوره کارشناسی نیز کم‌ترین افزایش شهریه ممکن را داشته باشیم.

شهریه کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه پیام نور تا 2 سال افزایش نمی‌یابد
شهریه کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه پیام نور تا 2 سال افزایش نمی‌یابد

تسنیم – فیصل حسنی، معاون امور اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور در نشست خبری با اصحاب رسانه اصفهان اظهار داشت: دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه‌های بزرگ نیمه حضوری خاورمیانه است که با ۵۸۰ هزار دانشجو در ۵۰۰ مرکز در ۳۱ استان در حال فعالیت است، رتبه نخست آموزشی و رتبه دهم پژوهش کشور را به دست آورده‌ایم و ۳۰ درصد از قبولی‌های کارشناسی ارشد از دانشگاه پیام نور هستند.

وی افزود: حدود ۴۰۰ پروژه نیمه تمام داشتیم که ۱۱۰ پروژه سال گذشته و ۱۰۰ پروژه امسال افتتاح می‌شود، سیاست ما بر این است که فضای فیزیکی مناسبی را برای دانشجویان داشته باشیم و گام پس از آن تجهیز آزمایشگاه، فضای ورزشی و پیگیری مسائل فرهنگی است.

معاون امور اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی ما بر این است که همه این موارد تا سال ۹۶ رفع کنیم تا دانشجو تغییر حضور در دانشگاه را حس کند، علاوه بر این در ورزش همگانی سرمایه‌گذاری خاصی داریم تا دانشجو با نشاط بیشتری در دانشگاه حضور یابد، در بخش فرهنگی نیز در راستای سیاست‌های وزارت علوم سرمایه‌گذاری می‌کنیم.

وی تصریح کرد: آموزش‌های خاصی را در بخش فرهنگی داریم و اغلب سیاست ما در حال رفتن از مسابقه به سمت یادگیری است، در آموزش‌های ضمن خدمت نیز در تلاش هستیم تا آموزش‌های خوبی را به کارکنان بدهیم.

حسنی بیان کرد: در بحث دکتری و کارشناسی ارشد سعی بر این داریم که افزایش شهریه نداشته باشیم و در دوره کارشناسی نیز کم‌ترین افزایش شهریه ممکن را داشته باشیم، همچنین تعداد دانشجوهای ثبت نام شده ۶۲۰ هزار نفر است و کسانی که سرکلاس‌ها آمدند ۵۸۰ هزار دانشجو هستند.

وی با بیان اینکه ۴ هزار نفر عضو هیئت علمی در دانشگاه پیام نور کشور فعالیت می‌کنند، گفت: در تعداد دانشجو هیچ ریزشی نداشتیم و ۴۳ درصد افزایش دانشجو نیز داشته‌ایم، در بحث عمرانی نزدیک به ۸ میلیارد تومان برای کل استان و ۷ میلیارد تومان نیز برای آزمایشگاه‌های مرکز اصفهان در نظر گرفته‌ایم تا دانشجویان فضای فیزیکی خوبی را داشته باشند.

معاون امور اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور اظهار داشت: مرکز اصفهان از نظر کیفی جایگاه خاصی دارد، ۷۲۵ نفر کارمند در اصفهان فعالیت دارند و به دنبال این هستیم که سرانه فضای آموزشی هر دانشجو را به ۳ متر مربع برسانیم این در حالی است که در دانشگاه دولتی ۴ متر مربع بوده، همچنین در دهه فجر ۲۸ سالن ورزشی افتتاح می‌شود.

وی افزود: سیاست ما تقویت بنیه علمی کشور است، بحث‌های تخصصی را دانشگاه‌های دولتی انجام می‌دهند و به همین دلیل ما مشکلی برای افزایش رشته نداریم، اعتقاد داریم پرچم فرهنگی جمهوری اسلامی در هر استان، دانشگاه‌های پیام نور هستند و نگاه ما این است که دانشجوها در کنار یکدیگر بوده و به هم کمک کنند.

حسنی خاطرنشان کرد: با توجه به همکاران و اعتماد خانواده‌ها ریزش در دانشگاه پیام نور را کنترل کردیم و این به دلیل اعتماد خانواده‌ها به دانشگاه پیام نور بود، دانشگاه ما استرس‌های موجود در پشت کنکور را از بین برد، سعی بر این داریم تا به شرکت‌های دانش بنیان نیز کمک کنیم.

وی تصریح کرد: در چند سال گذشته به بحث‌های پژوهشی در کشور ۲۰۰ میلیارد تومان کمک کرده‌ایم که سعی ما بر این است تا بنیه علمی کشور را در بخش‌های مختلف بالا ببریم، دانشگاه پیام نور چند سالی هست که در بحث شرکت‌های دانش بنیان و ارتباط با صنعت و تولید درآمد از راه علم ورود پیدا کرده و به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کرده است.

معاون امور اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور بیان کرد: در استان اصفهان در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی نمونه‌هایی از طرح‌های آماده ورود به بخش‌های تولید و طرح‌های وارد شده به نمایش گذاشته شد، بخش نوآوری دانشگاه پیام نور نیز به زودی افتتاح می‌شود، میزان ارتقا در دانشگاه ما بالا بوده و همکاری بسیاری را با شهرداری اصفهان و شهرک علمی تحقیقاتی داشته‌ایم.

وی گفت: همه مبالغ فرهنگی که از دانشجو دریافت می‌شود در مسائل ورزشی و فرهنگی هزینه می‌شود و سعی ما این است که این هزینه را به سمت کمک به دانشجویان مقام‌آور و ورزش همگانی ببریم، سرانه فرهنگی و ورزشی دانشگاه حدود ۶۰ هزار تومان در سال است.

حسنی اظهار داشت: به دنبال این هستیم تا با تشکیل کارگروه‌های خاص در بحث استخدام بیشتر موفق باشند همچنین در صدد هستیم تا دانشگاه پیام نور در بخش‌های صنعت و شرکت‌های دانش بنیان حضور یابد، با بانک‌ها نیز صحبت‌هایی شده تا به دانشجویان متقاضی وام دهند.

وی افزود: سال گذشته حدود ۷۰ میلیارد تومان صرفه جویی کرده‌ایم و به دنبال این هستیم که کمترین افزایش شهریه را داشته باشیم، ما در ۷۰ کشور خارجی شعبه داریم که بیش از ۴ هزار دانشجو در این شعبه‌ها تحصیل می‌کنند و بر اساس مصوبه مجلس می‌توانیم با دانشگاه‌های خارجی کشور نیز در ارتباط باشیم.

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *