اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
ارشد فراگیر پیام نور
ارشد فراگیر پیام نور

موفقیت در امتحانات دانشگاه پیام نور – 9 مرحله برای موفقیت آزمون پیام نور

9 مرحله برای موفقیت در امتحانات دانشگاه پیام نور

 9 مرحله برای موفقیت در امتحانات دانشگاه پیام نور  : در دانشگاه پیام نور می توانید با رعایت روشی برای مطالعه به نمرات خوبی در امتحان دست پیدا کنید.

در پیام نور ملاک سوالات امتحان ، کتب و منابع معرفی شده خود دانشگاه می باشد . این امر سبب سخت تر شدن شرایط درس خواندن می گردد. گاهاً دیده شده منبع یک امتحان کتابی بوده با بیش از 500 صفحه. همین حجم از منابع سبب ترس دانشجو و عدم تمرکز وی می شود.

ولی اگر دانشجو با نحوه مطالعه کتاب و مباحث مهم آن آشنا باشد می تواند با برنامه ریزی و تقسیم بندی کتاب به نمره ای که می خواهد برسد.

در اینجا تصمیم داریم به بعضی از نکات و روش مطالعه دروس در دانشگاه پیام نور اشاره کنیم. این نکات و روشها از بین تجربیات شما کاربران عزیز و مشورت با مشاوران تحصیلی گردآوری شده است.

9 نکته برای نحوه درس خواندن و موفقیت در امتحانات پایان ترم:

1- اولین کار برای مطالعه این است که بدانیم منبع درس چه کتابی است. آیا نسبت به ترم های قبل تغییری داشته است و یا خیر ؟ سپس کتاب یا جزوه اشاره شده در لیست وضعیت منابع رشته خود را تهیه کنیم.

2- دومین نکته تقسیم بندی کتاب است. با کمک نمونه سوالات نیمسال های قبل پیام نور در می یابیم که از هر بخش کتاب نسبتا چه تعداد سوال در آزمون پایان ترم آمده است. به اینکار تقسیم بندی کتاب براساس چگالی سوال گوییم. بدین شکل که یکبار و بطور خیلی کلی کتاب بخصوص بخش فهرست کتاب را بررسی می کنیم. سپس تعداد چند دوره نمونه سوال نیمسال های قبل را مطالعه می کنیم و سعی می کنیم بفهمیم از هر بخش یا فصل کتاب چه تعداد سوال امده است.

 9 مرحله برای موفقیت در امتحانات دانشگاه پیام نور
9 مرحله برای موفقیت در امتحانات دانشگاه پیام نور

3- بخش هایی از کتاب را که در طول چند ترم سوالات بیشتری از آنجا امده است را در اولویت مطالعه قرار می دهیم. (چنانچه برای فهم مطلبی نیاز باشد که مطلب مقدماتی دیگری را نیز آموخته باشیم حتماً آن بخش  از کتاب را نیز مطالعه می کنیم.)

4- در دروس پایه که سوالات تشریحی دارند اغلب سوالات تشریحی از بین مثال های حل شده خود کتاب می باشد.

فهم دروس زبان انگلیسی :

5- بسیاری از دانشجویان در فهم درس زبان انگلیسی عمومی و یا تخصصی مشکل دارند. به این دسته از دانشجویان توصیه می شود که از کتب راهنما و حل المسائل زبان که در بازار موجود است و محتوای کتاب را نیز ترجمه کرده است استفاده کنند.

6- بطور کلی پیشنهاد می شود که دانشجویان در هنگام درس خواندن از مطالب نت بردارند. بدین ترتیب که در دروس پایه حتماً فرمولها را در یک کاغذ جدا بنویسند تا بتوانند درصورت نیاز سریع به آن مراجعه کنند. و یا در دروس عمومی  مطالب را طبقه بندی شده و موردی یادداشت کنند.

7- چنانچه دانشجو برای درس جزوه ای دارد و یا مطالب استاد را در کلاس یاد داشت نموده ، حتماً آن را مطالعه و بررسی کند. دیده شده گاهاً یک جزوه 100 صفحه ای تمامی مطالب مهمی که ممکن است از یک کتاب 500 صفحه ای در امتحان بیاید را شامل شده است.

شرایط نحوه مطالعه :

8- موقع درس خواندن و مطالعه سعی کنید شرایط محیطی فراهم باشد. مثلاً نور محیط نه زیاد و نه کم باشد، محیط آرام و بی سروصدا باشد، از لحاظ دمای محیط نیز مناسب باشد و …

9- مشاوران تحصیلی به این نکته اشاره دارند که تست زدن زیاد سبب نوعی یادگیری ذهنی در مورد سوالات چهارگزینه ای می شود. به عبارت دیگر کسی که تست زیاد بزند بطور ناخودآگاه در سوالاتی که بین دو گزینه شک دارد ، گزینه درست را انتخاب می کند. پس تا می توانید نمونه سوالات نیمسال های قبل را بررسی کنید و حتما یک یا چند دوره آن را بصورت امتحان کار کنید، یعنی به تمامی سوالات پاسخ دهید و آنهایی که بین دوگزینه شک دارید را با علامتی مشخص کنید. درپایان و هنگام تصحیح برگه مشاهده کنید که این سوالات علامت زده شده را درست زده اید یا خیر.

موارد و نکات دیگری نیز برای مطالعه ذکر شده ، مانند جویدن آدامس و یا خوردن شکلات در حین درس خواندن، نوشیدن آب زیاد، ورزش و تنفس عمیق و …
در پایان امیدواریم بتوانید با مطالعه درست و صحیح همیشه در امتحانات خود موفق باشید.

موفقیت در امتحانات دانشگاه پیام نور

تهیه و تنظیم همیشه آنلاین : به نقل از آنلاین پیام نور

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *