اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
تمدید مهلت ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور بهمن 95
تمدید مهلت ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور بهمن 95

سقف انتخاب واحد ترمی در کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور

سقف انتخاب واحد ترمی در کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور

سقف انتخاب واحد ترمی در کارشناسی و ارشد دانشگاه پیام نور بر اساس معدل نیمسال قبلی دانشجو تعیین می شود.

 

 مقطع کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته

حداقل تعداد مجازانتخاب واحد برای مشمولین (دانشجویانی که خدمت سربازی در پیش دارند) 12 واحد درسی و برای غیرمشمولین 8 واحد درسی می باشد و حداکثر با توجه به معدل معیار به شرح ذیل می باشد.

معدل ترمی نیمسال قبل
حداکثر واحد قابل انتخاب

(کارشناسی ناپیوسته – کارشناسی)

سقف انتخاب واحد ترمی

11.99 به پایین حداکثر ۱4 واحد
بین 12 تا 16.99 حداکثر 20 واحد
بالاتر از 17 حداکثر 24 واحد
همیشه آنلاین  Hamisheonline.com

نکات مهم در خصوص انتخاب واحد دانشجویان مقطع کارشنــــــاسی

1- بر اساس آیین نامه جدید دانشگاه ، دانشجویان ترم آخر مقطع کارشناسی بشرط فراغت (حداکثر 24 واحد درسی برای فارغ التحصیلی) می تواند بدون توجه به معدل نیمسال قبلی خود تا حداکثر 24 واحد درسی اخد نماید.

2- حداقل واحد قابل اخذ در هر ترم طبق آیین نامه جدید نباید کمتر از 8 واحد درسی باشد (به جز در ترم آخر) به جز در مواردی موجه و خارج از اراده دانشجو که با موافقت کارشناس رشته می توانید کمتر از 8 واحد اخذ نمایید.(برای کسانی که از معافیت تحصیلی استفاده می کنند حداقل 12 واحد درسی می باشد)

3- دانشجویانی که فقط 2 درس نظری باقیمانده جهت اتمام تحصیلات کارشناسی دارند ، نیازی به انتخاب واحد ندارند .این افراد با مراجعه به کارشناس رشته خود ، نسبت به دریافت فرم تکدرس اقدام نمایند.

4- ورودی های جدید ملاک انتخاب واحد آنها برای مقطع کارشناسی سقف 20 واحد درسی است.

 مقطع کارشنـــــــاسی ارشد

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد اعم ازدروس تخصصی و جبرانی ، اضافی… ، حداقل تعداد مجاز 6 واحد درسی و حداکثر با توجه به معدل معیار به شرح ذیل می باشد.

معدل ترمی حداکثر واحد قابل انتخاب

(کارشناسی ارشد)

سقف انتخاب واحد ترمی

13.99 به پایین حداکثر 8 واحد
بالاتر از 14 حداکثر 14 واحد
همیشه آنلاین  Hamisheonline.com

 

نکات مهم در خصوص انتخاب واحد دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد

1- دانشجویان می توانند فقط یک درس (بجز درس روش تحقیق) را با پایان نامه اخذ نمایند.

2- دانشجو بایستی تا زمان دفاع ، درس پایان نامه را در زمان انتخاب واحد هر نیمسال ، در سیستم گلستان انتخاب نماید ، در غیر اینصورت عدم مراجعه تلقی خواهد شد.

3- انتخاب واحد و رعایت پیش نیاز بر اساس برنامه ارائه دروس و ورودی هر رشته الزامی می باشد.

4- ورودی های جدید ملاک انتخاب واحد آنها برای مقطع کارشناسی ارشد سقف 12 واحد درسی است.

شایان ذکر است معدل معیار : براساس آخرین معدل نیمسالی که وضعیت مشغول به تحصیلی (عادی ) و دارای حداقل تعداد واحد مجاز با احتساب دروس مردودی محاسبه می شود. دانشجویان عزیز ملاک انتخاب واحد شما معدل ترم قبل شما می باشد.

ترم تابستان پیام نور

سقف انتخاب واحد ترمی در کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور
سقف انتخاب واحد ترمی در کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور

ترم تابستان فاقد معدل می باشد و برای انتخاب واحد نیمسال اول ، شما باید بر اساس معدل ترمی نیمسال دوم سال قبل انتخاب واحد کنید و سقف انتخاب واحد را رعایت کنید.

دانشجویانی که به هر دلیل ( اعم از مرخصی تحصیلی – عدم حضور در کل امتحانات ترم قبل و … ) فاقد معدل ترم قبل می باشند , انتخاب واحد خود را بر اساس معدل آخرین ترم تحصیلی خود انجام دهند.

در صورتی که نمرات دانشجویی در نیمسال قبل قطعی نشده باشد ، دانشجو باید ضمن پیگیری جهت قطعی شدن نمره خود ، با محاسبه دستی معدل ، نسبت به انتخاب واحد با معیارهای مذکور اقدام نماید .

چنانچه دانشجو به هر دلیلی (سهوا و یا باز بودت سایت به علت بروز شدن و … ) ، بیشتر از حد مجاز انتخاب واحد نماید و یا پیش نیازها را رعایت نکند ، در این صورت واحدهای مازاد و عدم رعایت پیش نیاز پذیرفته نمی شود ، ضمن اینکه دانشجو شهریه را از دست می دهد .

تبصره دروس پیشنیاز

تبصره : چنانچه دانشجویی درس پیشنیاز را یک بار مردود شده باشد ، می تواند آن درس را با درس بعدی (پس نیاز) به طور همزمان انتخاب نماید . در این صورت چنانچه دانشجو درس پس نیاز را گذرانده ولی درس پیش نیاز را مردود شود ، درس پس نیاز پذیرفته می شود اما باید بلافاصله در نیمسال بعدی ، درس پیش نیاز را تا دریافت نمره قبولی انتخاب نماید .

چنانچه برای دانشجویان نیمسال آخردرس یا دروسی ارائه نشده باشد ، این افراد بایستی در زمان انتخاب واحد نسبت به انتخاب واحدهای ارائه شده اقدام نموده و سپس با مراجعه به کارشناس رشته تقاضای خود را برای ارائه دروس باقیمانده بدهند تا در زمان حذف و اضافه نسبت به ارائه آنها اقدام گردد .

سقف انتخاب واحد ترمی دانشگاه پیام نور

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

یک دیدگاه

  1. با سلام،این مورد لطفا توضیح دهید،یعنی ما از ترم اول باید هر نیم سال پایان نامه رو انتخاب واحد نماییم- دانشجو بایستی تا زمان دفاع ، درس پایان نامه را در زمان انتخاب واحد هر نیمسال ، در سیستم گلستان انتخاب نماید ، در غیر اینصورت عدم مراجعه تلقی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *