اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین

آزمون | های | فراگیر | پیام نور | چگونه | برگزار میگردد ؟

آزمون فراگیر

آزمونهای دانشپذیری فراگیر به صورت رقابتی بوده و پس از پذیرش دانشپذیر و دریافت حد نصاب نمره به تایید دیگر ملاکهای علمی پذیرش و تایید سهمیه و …. می پردازد که این پذیرش مربوط به 515 مرکز می باشد.

داوطلبی که شرایط ورود به دوره های فراگیر دانشگاه پیام نور را داشته و در موعد مقرر در دوره های فراگیر ثبت نام کرده است به عنوان دانشپذیر شناخته می شودوپس از موفقیت در آزمون دوره دانشپذیری و احراز شرایط مربوطه به عنوان دانشجوپذیرفته خواهد شد.

آزمون دانشپذیری در مقاطع کاردانی ، کارشناسی ، ارشد و دکترا می باشد.

درمقطع کارشناسی ناپیوسته در 7 رشته علوم انسانی ، 2 رشته علوم پایه و 1 رشته کشاورزی ثبت نام صورت می گیرد.

درمقطع کارشناسی در  29 رشته در علوم انسانی ، 13 رشته در علوم پایه ، 1 رشته در هنر ، 7 رشته در فنی مهندسی ، 7 رشته کشاورزی و 2 رشته زبان ثبت نام انجام می گیرد.

در مقطع کارشناسی ارشد در 40 رشته برای علوم انسانی و 16 رشته برای علوم پایه و 7 رشته برای فنی مهندسی ثبت نام و پذیرش می باشد.

در مقطع دکترا نیز 28 رشته درنظر گرفته شده است.

شایان ذکر است فایل مربوط به دفترچه ثبت نام جهت اطلاع رسانی بر روی سایت قرارخواهد گرفت.

مراحل سیستمی آزمون توسط دانشجویان

لازم است دانشجویان از تاریخ تعیین شده از مرکز آزمون نسبت به دریافت کارت آزمون و مطابقت آن با گزارش 101  اخذ شده در زمان حذف و اضافه اقدام نمایند.

سپس بعد از برگزاری آزمون برای اطلاع از نتایج آزمون خود  به قسمت منوی مشاهده آزمون دانشجو  در سیستم گلستان مراجعه نمایند.و در قسمت دریافت فایل، فایل سوال خود را آپلود کنند و در صورت ای که نسبت به سوال مربوطه اعتراض دارند در قسمت اعلام اشکال ، با وارد نمودن کد درس، اشکالات خود را در سیستم وارد نمایند.

در صورتی که آزمون ای از طرف مرکز آزمون به صورت ریزشی یا تجدید امتحان تعریف گردید ،دانشجویان ملزم به ثبت نام این دروس از قسمت ثبت نام دروس ریزشی  در سیستم گلستان و دریافت کارت آزمون(گزارش 428) می باشند.

بررسی اعتراضات:

پس از واردشدن اعتراضات دانشجویان در سیستم گلستان ، فایل مربوط به اعتراضات از سیستم استخراج شده و جهت بررسی به گروه بانک سوال ارسال خواهد شد . شایان ذکر است چنانچه اعتراض به سوالات ویا کلید دروس وارد باشد، در سیستم اصلا حات لازم انجام خواهد شد وسپس دانشجویان می توانند در قسمت مشاهده آزمون خود با وارد نمودن کد درس و نیمسال آزمونی خود ،نمره نهایی خود را مشاهده نمایند.

اطلاعات تکمیلی در مورد دانشجویان فراگیر

توجه: برنامه ذیل برای کلیه دانشجویان با ورودی های آزمون سراسری و آزمون فراگیر قابل ارائه است. همچنین این برنامه شامل کلیه دانشجویان مرکز هماهنگی و پذیرش بین الملل و آموزش مجازی نیز می باشد.

لیست ارائه دروس، وضعیت منابع و جدول تطبیق سال تحصیلی 90-89 (آرشیو)

توجه:

برنامه ذیل برای کلیه دانشجویان با ورودی های آزمون سراسری و آزمون فراگیر قابل ارائه است. همچنین این برنامه شامل کلیه دانشجویان مرکز هماهنگی و پذیرش بین الملل و آموزش مجازی نیز می باشد.

  •  کاردانی،کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی:

لیست ارائه دروس و جدول تطبیق دروس دوره های کاردانی،کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی دانشگاه درسال تحصیلی 90-89 به تفکیک دانشکده ورشته تحصیلی درصفحه مدیریت برنامه ریزی آموزشی موجوداست.

وضعیت منابع دروس رشته های کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته در سال تحصیلی 90-89 ( تاریخ اعلام: نیمسال دوم 90-89 ، اصلاحیه 18/11/89)

  •   کارشناسی ارشد:

برنامه ارائه دروس ، جدول تطبیق و وضعیت منابع دروس رشته های کارشناسی ارشد سال تحصیلی 90-89 (تاریخ اعلام: نیمسال دوم 90-89 ، اصلاحیه 18/11/89)

برنامه ارائه دروس جایگزین پایان نامه شیوه آموزش محور رشته های کارشناسی ارشد سال تحصیلی 90-89 (ویژه دانشجویان کارشناسی ارشد انتقال یافته به شیوه آموزش محور- وروردیهای 86 به بعد)

جدول تطبیق دروس آموزش محور

  •   دکتری:

برنامه ارائه دروس رشته های مقطع دکتری سال تحصیلی 90-89 

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

نحوه انتقال پدیرفته شدگان آزمون سراسری به دانشگاه پیام نور

باید ها و نباید ها برای دانشجویان ورودی جدید دانشگاه پیام نور

دانشجویان ورودی جدید دانشگاه پیام نور باید بدانند دانشجویان ورودی جدید دانشگاه پیام نور : …

11 دیدگاه

  1. سلام

    شهریه فراگیر پیام نور چقدر هست ؟ مثلا 10 واحد

    و مدرکش معادل هست یا خیر ؟

    • تقریبا ترمی بین 700 هزارتومان تا 1.5 میلیون تومان می شود و مدرکش معادل نیست و بامدرک سراسری پیام نور فرقی ندارد ( عنوان فراگیر نیز درج نمیگردد)

  2. برای ثبت نام در آزمون بعد باید فارغ التحصیل شده باشیم و مدرک داشته باشیم؟

  3. آیا در مقطع دکتری آزمون فراگیر برگزار می شود ؟

  4. لطفاً در صورت تائید رسمی تاریخ ورودی بعدی فراگیر ارشد یعنی دوره دوازدهم به من هم اطلاع دهید
    با تشکر

  5. ایا دانشگاه پیام نور امسال دوبار ازمون برای ارشد برگزار میکنه؟
    منظورم یه ازمون دیگه توی خرداد یا اوایل تیر هست؟
    اخه من این جوری شنیده بودم ودارم خودمو برای اون امتحان اماده میکنم؟ نگین که سر کارم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *