اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین

افزایش | ظرفیت | رشته‌های | کارشناسی ارشد | دکتری | پیام‌نور

رئیس دانشگاه پیام نور  از افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته‌های مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه در سال جاری خبر داد.

حسن زیاری رئیس دانشگاه پیام‌نور با اشاره به افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای این دانشگاه، گفت: در مقطع دکترای دانشگاه تعداد رشته محل‌ها از 33 رشته محل به 64 رشته محل افزایش ایجاد شده است.

به گفته وی در سال 90 ـ 89 رشته محل‌های مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام‌نور از 80 به 460 رشته محل افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور خاطرنشان کرد: حدود 100 رشته محل مقطع کارشناسی ارشد در حال حاضر برای شورای گسترش آموزش عالی ارسال شده است و پس از تأیید در این دانشگاه اجرایی می‌شود.

محتوای 38 رشته ارشد دانشگاه، الکترونیکی و غنی شده است

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور با اشاره به محتوای الکترونیک 100 رشته کارشناسی ارشد این دانشگاه، گفت: از این تعداد، 38رشته غنی‌سازی شده است

با اشاره به نامه وزارت علوم به دانشگاه پیام نور مبنی بر عدم غنی‌سازی محتوای برخی دروس، گفت: 38 رشته کارشناسی ارشد علاوه بر محتوای الکترونیک، غنی‌سازی شده بود اما برنامه ما، غنی‌شدن کلیه رشته‌های کارشناسی ارشد بود که پیش از این محتوای آنان الکترونیکی شد بود.

وی درخصوص غنی‌سازی رشته‌ها، گفت: در مرحله محتوای الکترونیک، استاد مربوطه مطالب مهم کتاب را به صورت تایپ شده بر سایت قرار می‌دهد که در مرحله غنی‌سازی، عکس، انیمیشن و مسائل جنبی کار اضافه و در مجموع داینامیک می‌شود.

وی با بیان اینکه این تعداد دروس که در حال حاضر در سیستم وجود دارد در مرحله اول است و هنوز غنی نشده است، افزود: وزارت علوم در این رابطه نامه‌ای به دانشگاه ارسال و از ما سوال کرد که ما نیز نسبت به آن پاسخگو بودیم.

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور اظهار کرد: اینکه چه اتفاقی افتاد که این نامه رسانه‌ای شد، مسئله‌ای بود که ما نیز نسبت به آن معترض هستیم.

وی همچنین در خصوص مشکلات الکترونیکی دانشجویان مجازی، گفت: در حال حاضر دانشگاه پیام‌نور دارای گسترده‌ترین شبکه دانشجویان الکنرویک با حضور 3500 دانشجوی کارشناس ارشد در کشور است که به صورت صرفا الکترونیکی تحصیل می‌کنند.

معتمدی با اشاره به مشکلات دانشجویان دانشگاه پیام نور در امور اینترنتی دانشگاه، گفت: ممکن دانشجویان از محلی که با شبکه در تماس هستند، مشکل دارند و یا پهنای باند لازم را نداشته باشند. از طرف دیگر روزانه 40 کلاس در هر ساعت به صورت اینترنتی برگزار می‌شود که ممکن است برخی از دانشجویان مشکلات اینترنتی داشته باشند.

وی با بیان اینکه کلیه کلاس‌ها پس از تدریس ضبط می‌شوند، گفت: بنابراین اگر دانشجویی نتواند در آن زمان دسترسی داشته باشد، می‌تواند از برنامه‌های ضبط شده استفاده کند.

معاون آموزش دانشگاه پیام‌نور با بیان اینکه ما برای حضور در کلاس‌های نظری الزامی نداریم، افزود: البته خود را ملزم می‌دانیم که کلاس را ارایه کنیم ولی دانشجویان باید در کلاس‌های عملی حضور داشته باشند.

منبع :دانشگاه نیوز

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

یک دیدگاه

  1. با سلام از اطلاع رسانی تان متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *