اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین

آخرین اخبار | وام ها و مسکن مهر | دانشجویی | پیام نور

 آغاز دور جدید ثبت نام مسکن مهر دانشجویی از مهر ماه ۹۱

معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از آغاز مرحله جدید ثبت‌نام مسکن مهر دانشجویی از مهر ماه خبر داد.

غلامرضا خواجه‌سروی با اشاره به ثبت‌نام ۲۰ هزار دانشجو در سامانه مسکن مهر دانشجویی طی دوره قبل ثبت‌نام در اردیبهشت ۹۱، گفت: این تعداد متقاضی باید ساماندهی‌ شوند تا مرحله جدید ثبت‌نام آغاز شود.

وی با بیان اینکه تعدادی از اساتید نیز در مرحله ثبت‌نام قبلی متقاضی مسکن مهر بودند، افزود: اغلب اساتید دانشگاهی کشور دارای مسکن هستند اما تعداد اندکی نیز در سامانه ثبت‌نام کردند که بررسی خواهند شد.

معاون فرهنگی وزارت علوم با اشاره به اولویت ثبت‌نام با دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی، افزود: همچنین دانشجوی یکی از دانشگاه‌های سراسری (دولتی، پیام نور و علمی کاربردی) بودن از شرایط اولیه متقاضیان جهت ثبت‌نام مسکن مهر است.

وی اظهار کرد: متقاضی و افراد تحت تکفل وی باید از تاریخ ۱ فروردین ۱۳۸۴ تا کنون فاقد مسکن و یا زمین مسکونی ملکی باشد، همچنین متقاضی و افراد تحت تکفل وی از تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ تا کنون از هیچ امکانات دولتی یا امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تامین مسکن مثل زمین، واحد مسکونی یا تسهیلات یارانه ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد. همچنین متقاضی باید متاهل یا سرپرست خانوار باشد.

خواجه‌سروی با اشاره به افرادیکه می توانند بدون دارا بودن شرط تاهل و شرط سرپرست خانوار در زمره متقاضیان واجد شرایط قرار گیرند، گفت: نخبگان علمی با معرفی بنیاد نخبگان کشور و معلول جسمی، حرکتی با دارا بودن حداقل ۲۰ سال سن و با معرفی سازمان بهزیستی کشور می‌توانند اقدام کنند.

معاون وزیر علوم در خاتمه تصریح کرد: متقاضیان باید حداقل دارای ۵ سال سابقه سکونت در شهر محل تقاضا باشند.

تمدید مهلت ثبت نام وام های دانشجویی سال ۹۱

قائم مقام رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تمدید مهلت ثبت‌نام وام‌های ضروری، شهریه و ودیعه مسکن تا 31 خرداد ماه خبرداد.

منصور حبیب‌پورگودرزی افزود: دانشجویان می‌توانند با مراجعه به معاونت دانشجویی دانشگاه نسبت به ثبت‌نام خود جهت بهره‌مندی از این وام اقدام کنند.

وی سقف وام شهریه برای دانشجویان کارشناسی دانشگاه‌های پیام نور را ۱۵۰ هزار تومان، برای دانشجویان علمی کاربردی و غیر انتفاعی ۲۰۰ هزار تومان و برای دانشگاه آزاد را ۵۰۰ هزار تومان عنوان کرد.

وی افزود: همچنین سقف وام شهریه برای دانشجویان کارشناسی ارشد تمامی دانشگاه‌ها یک میلیون تومان است و سقف وام شهریه دانشجویان دکتری نیز یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌باشد.

گودرزی درخصوص شرایط اعطای وام ضروری نیز گفت: براین اساس به دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد متقاضی تا سقف ۲۰۰ هزار تومان و به دانشجویان دکتری نیز تا سقف ۳۰۰ هزار تومان برای انجام پایان‌نامه وام ضروری اعطا می‌شود.

وی با اشاره به میزان وام ودیعه مسکن متاهلی نیز گفت: وام ودیعه مسکن متاهلی به دانشجویان تحصیلات تکمیلی تعلق می‌گیرد که مبلغ آن برای شهر تهران ۵ میلیون تومان و کلان‌شهرها نیز تا سقف ۴ میلیون تومان می‌باشد.

وی با بیان اینکه وام ودیعه مسکن متاهلی برای نخبگان نیز در نظر گرفته شده است تصریح کرد: بحث وام ودیعه مسکن متاهلی نخبگان با معرفی بنیاد نخبگان کشور و عملیات اجرایی صندوق اجرایی می‌شود که مبلغ آن نیز ۲۵ میلیون تومان است.

وی خاطرنشان کرد: وام ضروری و ودیعه مسکن مشمول دانشجویان روزانه دانشگاههای دولتی است.

 

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

یک دیدگاه

  1. ما اهل اصفهانیم… مسکن مهر بهارستان را ثبت نام کرده بودیم که خبر مسکن مهر دانشجویی اومد و ما ثبت نام را لغو کردیم…ما فکر کردیم مهر دانشجویی یه جای دیگه است… حالا که تماس گرفتم مسکن و شهرسازی استان اصفهان میگویند همان مسکن مهرهای عادی است… تازه بهارستان که ندارند..فولادشهر و شهرک مجلسی دارند که حداقل 30-40 کیلوکتری از اصفهان فاصله دارند!!! حداقل بهارستان بود. لطفا پیگیر شوید چه مزیتی نسبت به مهر عادی دارند؟ گرچه هنوز خبری ازش نیست.. باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *