اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین

ثبت نام | در مقطع ارشد | بدون آزمون | ویژه دانشجویان ممتاز

ثبت نام در مقطع ارشد بدون آزمون ویژه دانشجویان ممتاز دانشگاه ها از 1 شهریور 1391

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) به مقطع کارشناسی ارشد سال تحصیلی 92-91 طبق ماده 2 آیین نامه شماره 22354/و مورخ 2/3/91

بدینوسیله به اطلاع کلیه دانشجویان ممتاز  دوره کارشناسی پیوسته و ناپیوسته می‌رساند، افراد حائز شرایط آیین نامه شماره 22354/و مورخ 2/3/91 جهت استفاده از تسهیلات پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد در صورت داشتن شرایط ذیل می‌توانند از تاریخ 1/6/1391 تا پایان روز اداری 13/6/1391 نسبت به ثبت‌نام و تکمیل مدارک خود از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی  www.sanjesh.org اقدام نمایند.

1) شرایط دانشجویان دوره کارشناسی ناپیوسته:
دانشجویان رتبه اول دوره کارشناسی ناپیوسته ورودی سال‌های 88 یا 89 که در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی دانشگاه محل تحصیل خود که پس از 3 نیمسال تحصیلی دارای میانگین کل حداقل 17 باشند و حداکثر در 4 نیمسال تحصیلی دانش آموخته شود و در دوره کاردانی به لحاظ میانگین کل جزو 10 درصد برتر باشند.

دریافت فایل فرم مربوط به دوره کارشناسی ناپیوسته ورودی‌های سال88  و  89  فرم‌های شماره الف- 1‌و الف-2 

*** تذکر مهم: داوطلبان حائز شرایط دوره کارشناسی ناپیوسته می بایست فرم شماره الف -2 را نیز از دانشگاه فارغ التحصیلی مقطع کاردانی تهیه نمایند.

2) شرایط دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته:
الف) دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته ورودی سال‌های 86 یا  87 که پس از گذراندن شش نیمسال تحصیلی (با گذراندن حداقل 100 واحد درسی) به لحاظ میانگین کل جزء 10 درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند و حداکثر در مدت هشت نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند.
دریافت فایل فرم مربوط به دوره کارشناسی پیوسته ورودی های سال 86  و 87 – فرم شماره الف – 3


ب) دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته، که پس از گذراندن شش نیمسال تحصیلی (با گذراندن حداقل 100 واحد درسی) به لحاظ میانگین کل جزء 20 درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود بوده و حداکثر در مدت هشت نیمسال تحصیلی دانش‌آموخته شوند و دارای رتبه‌های کشوری زیر در آزمون سراسری سازمان سنجش باشند:
1ـ رتبه زیر 100 در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فیزیک
2ـ رتبه زیر 100 در گروه آزمایشی علوم تجربی
3ـ رتبه زیر 50 در گروه آزمایشی علوم انسانی
4ـ رتبه زیر 20 در گروه آزمایشی هنر و زبان
دریافت فایل فرم مربوط به دوره کارشناسی پیوسته ورودی های سال 86  و 87 – فرم شماره الف – 4

1- دستورالعمل و شیوه ثبت نام:
مرحله اول:
دانشجویان ممتاز بایستی فرم‌های مربوط به خود را از دانشگاه فارغ‌التحصیلی یا سایت سازمان سنجش آموزش کشور تهیه نمایند و آن را به تایید و مهر دانشگاه برسانند.
 مرحله دوم: با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور با استفاده از پیوند مربوطه می‌توانند اطلاعات شخصی مانند نام، نام خانوادگی، کدملی و سال تولد را وارد کنند که پس از شناسایی و صحت اطلاعات صفحه کاربری آنها نمایش داده می‌شود.
در این صفحه امکان مشاهده اطلاعات شخصی و آزمونی و تکمیل اطلاعات گواهی رتبه وجود دارد و همچنین بایستی فایل اسکن شده فرم معرفی نامه ممتازی از دانشگاه محل تحصیل خود را ارسال و انتخاب کدرشته محل را انجام دهد. در صورتی که تمامی مراحل فوق بطور کامل انجام شود سیستم کد رهگیری تصادفی 12 رقمی تولید کرده و امکان چاپ آن را برای داوطلب فراهم می‌کند.

لازم به توضیح است:
1- ادامه تحصیل در دوره‌های تحصیلی در دوره‌های روزانه و شبانه به صورت رایگان و مانند دانشجویان دوره روزانه است و دانشگاه‌ها مجاز به دریافت شهریه از دانشجویان مذکور نیستند.
2ـ اولویت ادامه تحصیل دانشجویان در همان رشته تحصیلی یا رشته‌های تحصیلی مرتبط با رشته‌های تحصیلی پایین‌تر است.
3ـ چنانچه طول مدت تحصیل دانشجو به دلایلی خارج از اختیار خود (مانند بیماری، ماموریت والدین یا همسر، زایمان) بیش از مدت مجاز مذکور در آیین‌نامه شود، در این صورت موارد از سوی معاونت آموزشی دانشگاه مبدا و پس از تایید به دبیرخانه شورای هدایت اعلام می‌شود تا پس از بررسی و در صورت تایید نهایی کمیته کارشناسی در وزارت بتوانند با رعایت سایر شرایط از تسهیلات مربوطه بهره‌مند شوند. لذا مجوز مربوط در خصوص اینگونه دانشجویان می‌بایست به همراه مدارک پیوست باشد.
4ـ برگزیدگان علمی در رشته‌هایی که برنامه درسی آنها طبق مصوبه شورای عالی برنامه‌ریزی در دوره‌های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته برای پنج نیمسال و در دوره کارشناسی پیوسته برای نه نیمسال تحصیلی تدوین و تصویب شده است می‌توانند از تسهیلات مربوطه بهره‌مند شوند. لذا در معرفی نامه‌های صادر شده از سوی دانشگاه می‌بایست حتماً موضوع مربوطه توضیح داده شود.
5ـ دانشجویان ممتاز می‌توانند تا یکسال پس از دانش‌آموختگی و صرفاً برای یکبار در هر دوره تحصیلی از تسهیلات مربوطه بهره‌مند شوند.
6- چنانچه دانشجویان حائز شرایط در زمان تعیین شده نسبت به ثبت نام خود اقدام ننمایند و یا مدارک خود را به صورت ناقص و یا ناخوانا ارسال نموده باشند سازمان هیچ تعهدی نسبت به جایابی نامبردگان نخواهند داشت.
7- کلیه دانشجویان حائز شرایط می‌بایست تا تاریخ 31/6/91 فارغ‌التحصیل شوند.
8- بدیهی است پس از انقضای مهلت مقرر برای ثبت نام هیچ گونه تقاضایی قابل پذیرش نمی‌باشد، لذا به داوطلبان اکیداً توصیه می‌شود که در مهلت مقرر از طریق سایت سازمان مراجعه نمایند.
9- از دانشجویان ممتاز تقاضا می‌شود تحت هیچ شرایطی به صورت حضوری به سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه نکنند و تنها از طریق اینترنت با این سازمان در تماس باشند.

منبع : سازمان سنجش

تهیه وتنظیم : همیشه آنلاین

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

13 دیدگاه

  1. من ازاد مدرکمو گرفتم.این شامل منم میشه؟
    لطفا منو راهنمایی کنید.دانشگاه ازاد هم این قانون رو داره ؟و اگر داره چطور باید اقدام کنم

  2. پروین مشفقی

    نخیر فک نمیکنم دیر شده باشه!
    شما فکر نمیکنید پیام ها رو با دقت کمی میخونید؟منظور بنده ثبت نام اولیه نبود.من جز پذیرفته شدگان هستم که نتایجش 19مهر اعلام شده.سوالم درخصوص نحوه ثبت نام در دانشگاهی که پذیرفته شدم بود.ظاهرا ثبت نام اولیه درسیتم پیام نور مجازی ولی رتبه های برتر فاقد کدداوطلبی برای ورود به سیستم هستن!منبع مناسبی برای کسب اطلاعات نیست که قبل از مراجعه حضوری کسب اطلاعات کنیم؟برای پذیرفته شدگان غیر بومی دردسر سازه این مساله!

    • در این مورد اطلاعاتم کمه چون ما فقط در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر اطلاعات کافی داریم بهتر است با دانشگاه قبول شده خودتان تماس بگیرید تا زمان را از دست ندهید
      اگر در پیام نور قبول شده اید شماره تلفن مراکز پیام نور در سایت ما هست

  3. پروین مشفقی

    باسلام و خسته نباشید.طبق نتایج اعلام شده من رشته بیو تکنولوژی کشاورزی پیام نور تهران مرکز قبول شدم.ثبت نام اینترنتیه؟از کدوم سایت؟و آیا همون قانون تحصیل رایگان لحاظ خواهد شد برای ما هم یانه؟

  4. سلام فارغ التحصیل رشته کارشناسی امار از دانشگاه پیام نور می باشم شما اعلام کرده اید که دانشجو ممتاز بدون ازمون و با چهار نیم سال فارغ التحصیل شده باشد می تواند . از شما خواهش می کنیم حداقل معدل رو 15 اعلام کنید و بعد اینکه ورودیهای 85 به بد رو هم توجه داشته باشید

    • این تعیین معدل به دانشگاه پیام نور مربوط می شود و باید درخواست خودتان را به دانشگاه ارائه کنید

  5. با سلام وخسته نباشید
    با اینکه مهلت ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون سنجش تموم شده ولی فعلا سایت غیرفعال نشده و در انتظار بررسی هس؟؟چرا بررسی نمبشن؟

  6. سلام.من دانشگاه پیام نور مرکز تهران مجازی امموزش محور رشته امار قبول شدم.الان دانشگاه پیام نور 5تا شعبه داره من باید تو کدوم شعبه اون ثبت نام کنم.بعضی ها میگن شمیراناته بعضی هم میگن پیام نور مرکز شرق”لطفا راهنمایم کنین/ثبت نامش کیه ؟

    • ثبت نام به صورت اینترنتی است و پس از ثبت نام تاریخ و محل حضور را در سایت برایتان مشخص خواهند نمود لطفا به اطلاعیه دانشگاه پیام نور در این رابطه که در صفحه اول سایت قرار داد مراجعه نمایید

  7. امروز اخرین مهلت ثبت نام دانشجویان ممتاز در مقطع کارشناسی ارشد می باشد ومتاسفانه دانشگاه پیام نور هیچ گونه اقدامی در این خصوص انجام نداده است واین امتیاز به راحتی وبه دلیل سهل انگار ی مسئولین پیام نور ازدست رفت در حالی که دیگر مراکز آموزش عالی در اولین روز اعلام سازمان سنجش اقدام لازم را به عمل آوردند امیداست شخص یا اشخاص بی مسئولیت دراین امر مورد بازخواست قرار گیرند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *