اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
زیاری ریس دانشگاه پیام نور

افزودن رشته های جدید ارشد فراگیر | هشدار جدید پیام نور

افزودن رشته های جدید ارشد فراگیر

افزودن رشته های جدید ارشد فراگیر

افزودن رشته های جدید ارشد فراگیر - زیاری ریس دانشگاه پیام نور
افزودن رشته های جدید ارشد فراگیر – زیاری ریس دانشگاه پیام نور

 : رئیس مرکز آزمون دانشگاه پیام نور از افزایش 3 رشته جدید به مقطع کارشناسی ارشد فراگیر این دانشگاه خبر داد.

دانشگاه نیوز: بهنوش سلیم بهرامی درباره اسامی این رشته ها گفت: رشته مهندسی عمران گرایش سازه در مرکز تهران شمال، رشته مهندسی عمران گرایش مدیریت ساخت در مرکز کرج و رشته مدیریت ورزش گرایش مدیریت رسانه های ورزشی در مرکز کرج دانشگاه پیام نور به تازگی از سوی دفتر شورای گسترش وزارت علوم مجوز گرفت.

وی ادامه داد: ظرفیت پذیرش در هر کدام از این رشته ها برای پذیرش دختر و پسر، 20 نفر اعلام شده است.

به گزارش مهر، ثبت نام در مقطع کارشناسی ارشد فراگیر سال 91 دانشگاه پیام نور تا شنبه 22 مهرماه در سامانه سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org ادامه دارد.

دکتر حمید قاسمی :رشته کارشناسی ارشد مدیریت رسانه های ورزشی برای نخستین بار در ایران در دانشگاه پیام نور البرز راه‌ اندازی شد.

به گزارش خبر نگار دانشگاه نیوز: مدیر کل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور با اعلام این خبر گفت: رشته مدیریت ورزشی یکی از رشته های جوان در دنیا است و رشته کارشناسی ارشد مدیریت رسانه های ورزشی یکی از زیر مجموعه های این رشته بسیار پرمخاطب در سطح دنیا است که به تربیت نیروهای متخصص برای فعالیت در رسانه‌های ورزشی و مدیریت موثر آن می‌پردازد.

 قاسمی افزود:ایجاد این رشته در ایران در راستای گسترش کیفیت و کمیت رسانه های ورزشی بسیار موثر خواهد بود

وی گفت: علاقه مندان به تحصیل در این رشته می توانند از طریق آزمون سراسری کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور برای بهمن ماه در سال تحصیلی 92-91 و همچنین نظام کنکور سراسری برای مهر ماه سال آینده به منظور ورود به دوره کارشناسی ارشد مدیریت رسانه‌های ورزشی اقدام نمایند.

 قاسمی افزود: با توجه به کثرت خبر نگاران ورزشی در ایران و حجم گسترده فعالیت آنها نیاز به این چنین رشته ای درایران بسار احساس می شد، و پیام نور این افتخار را به خود اختصاص داد تا رشته کارشناسی ارشد مدیریت رسانه های ورزشی برای نخستین بار در ایران در دانشگاه پیام نور البرز راه‌ اندازی کند

وی از توجه ویژه رئیس دانشگاه پیام نور به خبر نگاران اشاره کرد و گفت : مدیر کل برنامه ریزی درسی دانشگاه پیام نور و رئیس دانشگاه پیام نور البرز و دکتر ابوالفضل فراهانی از جمله کسانی بودند که پس از موافقت رئیس دانشگاه دکتر زیاری باپیگیری های مکرر و به جد خود از شورای گسترش عالی موفق به اخذ مجوز راه اندازی این رشته شدند.

رشته جدیدی ارشد فراگیر
رسانه های ورزشی

هشدار جدید به داوطلبان دوره فراگیر

رئیس دانشگاه پیام نور :بر خلاف تبلیغ برخی از موسسات غیر مجاز کاردانشی ها و فنی حرفه ای ها نمی توانند در آزمون فراگیر  شرکت کنند.

دکتر زیاری در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه نیوز گفت: دربرخی از دفترچه های آمادگی فراگیر دانشگاه پیام نور که برای تشویش افکار عمومی آرم تایید از وزارت علوم را دارند از فارغ التحصیلان فنی حرفه ای و کاردانشی ها نیز دعوت شده است تا در کلاسهای  آمادگی دانشگاه پیام نور شرکت کنند و این بر خلاف آیین نامه های وزارت علوم است

دکتر زیاری گفت: داوطبانی که قصد شرکت در دوره های فراگیر را دارند باید حتما  دفترچه را از سایت سنجش به نشانی www.sanjesh.org  که مورد تایید دانشگاه پیام نور است  دانلود و مطالعه کنند

وی خطاب به داوطلبان گفت : مدارک تحصیلی مورد پذیرش برای ثبت نام در دوره دانشپذیری پیام نور طبق آیین نامه وزارت علوم  دا رابون مدرک تحصیلی دیپلم نظام قدیم ، پیش دانشگاهی نظام جدید، کاردانی مورد تایید از آموزش و پرورش یا وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری و یاوزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی ، همچنین دارندگان سایر مدارک متوسطه  تحصیلی اعم از هنرستان و دانشسراهایی که مدت آموزش متوسط آنها 4 سال بوده است.

وی خاطرنشان کرد: علی رغم برخی تبلیغات،دانشگاه پیام نور هیچ نوع ورودی بدون کنکور و آزمون ندارد.

زیاری  گفت:برخی از این موسسات غیر مجاز با بیان اینکه داوطلبان صرف حضور در این کلاسها و کسب  نمره قبولی دانشجوی دانشگاه پیام  نور می شوند با دریافت مبالغ  بالا  موجب تشویش افکار داوطلبان شده اند.

وی با اشاره به انتخاب سوالات آزمون دوره های فراگیر دانشگاه پیام نور از کتب درسی معرفی شده گفت :حضور در کلاسها برای داوطلبان دوره های فراگیر دانشگاه پیام نور اجباری نیست و اگر داوطلبی کل کتابهای معرفی شده در دفترچه رابه دقت مطالعه کند در آزمون موفق خواهند شد.

هیچ الزامی برای ثبت نام در کلاسهای موسسات فراگیر نیست

مقداد محمودی خطاب به داوطلبان گفت:داوطلبان ثبت نام در دوره های فراگیر صرفا از طریق سایت سازمان سنجش اقدام کنند  و به تبلیغات موسسات غیر مجاز توجه نکنند.

به گزارش دانشگاه نیوز” دبیر شورای عالی اطلاع رسانی دانشگاه پیام نور ، با اشاره به آغاز ثبت نام دوره های فراگیر از روز چهارشنبه 12مهرماه اظهارداشت: دانشگاه پیام نور از دو طریق کنکور سراسری و دوره های فراگیر دانشجو پذیرش می کند که تنها تفاوت این دو شیوه،فقط منابع امتحانی کنکور آن است و هر دو توسط سازمان سنجش برگزار می شود  و پذیرفته شدگان توسط سازمان سنجش به دانشگاه پیام نور معرفی می شوند.

وی خاطرنشان کرد: علی رغم برخی تبلیغات،دانشگاه پیام نور هیچ نوع ورودی بدون کنکور و آزمون ندارد.

محمودی گفت:برخی از این موسسات غیر مجاز با بیان اینکه داوطلبان صرف حضور در این کلاسها و کسب  نمره قبولی دانشجوی دانشگاه پیام  نور می شوند با دریافت مبالغ  بالا  موجب تشویش افکار داوطلبان شده اند.

وی با اشاره به انتخاب سوالات آزمون دوره های فراگیر دانشگاه پیام نور از کتب درسی معرفی شده گفت :حضور در کلاسها برای داوطلبان دوره های فراگیر دانشگاه پیام نور اجباری نیست و اگر داوطلبی کل کتابهای معرفی شده در دفترچه رابه دقت مطالعه کند در آزمون موفق خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: امسال برای اولین بار،با یکبار آزمون برای دو نوبت بهمن 91 ومهر92 دانشجو پذیرش می شود.

وی در  پاسخ به سوالات بر خی از داوطلبان در خصوص مدرک تحصیلی دوره های فراگیر دانشگاه پیام نور گفت: نوع ورودی داوطلب در مدرک تحصیلی وی درج نمی شود ومدرک دوره های فراگیر ارزش استخدامی و ادامه تحصیل درداخل وخارج از کشور دارد.

وی درباره تبلیغات موسسات فراگیر در سطح شهر نیز اظهارداشت: داوطلبان هیچ الزامی برای ثبت نام در این موسسات ندارند و صرفاَ برای ثبت نام می بایست به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.این موسسات کلاس های آمادگی کنکور هستند و هیچ گونه وابستگی به دانشگاه پیام نور ندارند.

محمودی با اشاره به اینکه  شرط ورود به دانشگاه پیام نور شرکت در کنکور سازمان سنجش و قبولی در آن است نه شرکت در کلاسهای موسسات فراگیر گفت: تایید این موسسات کار وزارت علوم است و هیچ ارتباطی با دانشگاه پیام نور ندارند لذا داوطلبان باید به سایت وزارت علوم  مراجعه کنند.

افزودن رشته های جدید ارشد فراگیر

منبع : دانشگاه نیوز

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

42 دیدگاه

  1. سلام ببخشید میخواستم بپرسم منابع ارشد رشته ژنتیک چیه ؟ یعنی چه درسایی رو باید بخونم و آزمون بدم

  2. سلام من کارشتسی علوم تربیتی خانده ام می خواستم ببینم من که علوم تربیتی خانده ام می توانم مثلا حسابداری یا کاموتر یا ریاضی ثبت نام کنم ودر ضمن می خواستم ببینم که بازار کار کدام رشته ها بهتر است چون ما که خیری از رشته ی خودمان برای کار ندیدیم باتشکر از شما

    • بله می توانید هر رشته ای را بخوانید در مورد بازار کار رشته حسابداری و کامپیوتر بازار کار به نسبت بهتری دارند و کامپیوتر بازار کار گسترده تری دارد

  3. با سلام 2 تا سوال داشتم- اول اینکه برای گرایش سازه هنوز منابع درسی کنکور اعلام نشده کجا میتونم بفهمم که چه درسایی برای گرایش عمران -سازه در ارشد هست؟
    محدودیت معدل دوره کارشناسی برای ورود به ارشد که وجود نداره؟ اخه شایعاتی هست که میگن برای شرکت در فراگیر باید حداقل معدل کارشناسی 14 باشه

    • با مراجعه به دفترچه دروه قبل می توانید از منابع آن مطلع گردید
      محدودیت برای معدل کارشناسی وجود ندارد خیر محدودیتی که صحبت از آن است همان معدل نمرات خام کنکور شماست نه دوره کارشناسی

  4. با سلام
    سوالم این بود که من که در رشته طراحی و دوخت کارشناسی گرفتم برای ادامه تحصیل کدام یک از رشته های دانشگاه پیام نور را مناسب بدانم که ارشد م را از ان رشته بگیرم چون ادامه تحصیل در رشته خودم امکانش نیست
    البته از قلم نیفته که من در این رشته تدریس میکنم(با توجه به شغل معلمی کدوم رشته برام خوبه)
    تشکر فراوان

    • با توجه به رشته شما در ارشد فراگیر رشته ای متناسب با آن ارائه نمی شود ولی فکر می کنم رشته های علوم تربیتی برای شما بهتر باشه لطفا به این مطالب با لینک زیر مراجعه و رشته را خودتان مورد بررسی قرار دهید
      لیست رشته های ارشد فراگیر

  5. جوابمو ندادین؟

  6. حميد رضا رادژيان

    با سلام. احتراما ، چرا ، وقتی دانشگاه شما کلاس آموزش همانند دوره های روزانه و شبانه دنشگاههای دیگر(در وسعت مشابه) را ندارند، مانع بزرگ ، ظرفیت پذیرش را برای متقاضیان تحصیل فراگیر (ارشد)، می گذارند ؟آیا این امر در راستای کاهش سیل مشتاقان تحصیل علم و پژوهش در کشورمان نخواهد گردید؟اصولا ما چرا همیشه از کشورهای توسعه یافته در راستای تحصیل علوم ، انقدر عقب مانده تر هستیم ؟یعنی اگر تعداد دانشجو زیادتر گردد،کلاس علمی فارغالتحصیلان دانشگاه شما پائین خواهد آمد؟! دانشگاه آزاد اسلامی جواب این سوال را قبلا داده است و ثابت کرده است که اگر دانشجویی در رشته دلخواه در دولتی نتواند پذیرفته شود،و اگردر رشته دلخواه خود توانسته است که، در دانشگاه آزاد ادامه تحصیل دهد ،ولی چون جای کافی ندارند، سهمیه پذیرشی لحاظ کرده است. شما که، محدودیت جا ندارید. اصولا تمامی زحمت تحصیل بر گردن دانشجو است.یعنی خودش باید بخواند و یاد بگیرد.حالا با یه کلاس رفع اشکال برای باقی نماندن حرف و حدیث که نمی شود آن را مشابه دانشگاههای دیگر دانست. پس علت لحاظ نمودن تعداد پذیرفته شدگان و لحاظ نمودن سهمیه پذیرشی در فراگیر، چیست؟ اصولا هدف از ایجاد فراگیر در دانشگاه شما ، ایجاد سهولت در ادامه تحصیل متقاضیان بوده است، تا اگر در سد ترافیک کنکوری ارشد ،مانع بزرگ سهمیه پذیرشی وجود دارد، در این نوع ورودی ،موضوع تا حدودی مرتفع گردد.پس علت چیست؟خواهش می کنم، بدون حاشیه و دور زدن موضوع ، به صورت کاملا واضح ، نوع علت، و نیز بانی و باعث آن را معرفی نمائید. متشکرم.

    • حق با شماست ولی استفاده از لفظ دانشگاه شما با عث سوتفاهم از طرف شما شده چون ما نه وابسته به دانشگاه پیام نوریم و نه دانشگاه مال ماست فقط یک سایت مستقل در زمینه ارشد فراگیر هستیم که توسط فارغ التحصیلان این رشته راه اندازی شده و تمام مشکلاتی که می گویید قبلا لمس شده است

  7. با سلام

    ایا ازمون فراگیر بهمن 91 نمره منفی دارد ؟

    اطلاعاتی در این زمینه در دفترچه نسیت .

    با تشکر فراوان

    • اولا باید بدونید آزمون 91 در آذر ماه است نه بهمن 91 دوما نمره منفی ندارد و در دفترچه نیز به صراحت درج شده است

  8. با سلام .خیلی افتضاحه من می خوام روانشناسی بدم اما الان که می خوام ثبت نام کنم اصلا رشته روانشناسی وجود نداره در صورتیکه توی رشته های فراگیر این رشته هم وجود داشت من کلی پول کتاب دادم چیکارررررررررررررررررررررررررررررررررر کنم شما بگییییییییییییییییییییید چرا انقد اطلاع رسانی ضعیفه

    • اگر منظورتان در ارشد فراگیر است که این رشته با کد 121720 ( روانشناسی عمومی) در دفترچه موجود است حتما شما دچار اشتباه شده اید

  9. سلام
    واسه رشته کامپیوتر از کتابای جغفرنژاد باید همین سرفصلا خونده بشه؟؟؟ مثلا لازم نیست فصل 19&20 پایگاه رو بخونیم؟

  10. 1-ایا در مدرک کارشناسی ارشد فراگیر ذکر میشود که از طریق اموزش محور مدرک گرفته ایم یا پایان نامه ارائه داده ایم؟
    2-برای رشته ژنتیک سوالات کنکور سالهای گذشته در فروشگاه وجود ندارد.
    با تشکر از شما

    • هنوز در این مورد اطلاعاتی منتشر نشده است که آیا درج می شود یا خیر ولی احتمالا درج نخواهد شد
      رشته ژنتیک امسال اضافه شده و هیچ کنکوری در سال های قبل برای آن برگزار نشده است

  11. سلام از طریق یکی از موسسات آمادگی فراگیر متوجه شدم که شیراز!!!هم ارشد معماری داره اما پس از تماس با دانشگاه متوجه شدم که این رشته در این دانشگاه وجود نداره,این موسسه گفته که به صورت غیر حضوری می شه این رشته رو ادامه داد(در صورت قبولی در دانشگاه مربوطه) و امتحانات را در شیراز ( پس ازهماهنگی با این دانشگاه),برگزار نمود!!!!!این حرف صحت داره؟جالب اینه که با هر موسسه کنکوری در شیراز تماس داشتم ادعا داشتند که در پیام نور شیراز قادر به ادامه تحصیل هستم!!!!!!!!!آیاکلاس های این رشته فقط در 3شهری که اعلام شده برگزار میشه؟

    • شیوه مجازی که کملا غیر حضور بوده امسال حذف شده شما باید در برخی کلاس ها در همان دانشگاه شرکت کنید ولی آزمون ها را می توانید در شیراز شرکت کنید اینکه می گویند شما می توانید در دانشگاه شیراز ادام تحصیل بدهید درست نیست دانشگاه اصلی برای تحصیل و حضور در کلاس ها همان دانشگاهی است که شما قبول می شوید

  12. کجا اعلام میکنند که چند نفر ثبت نام کردند ؟

  13. سلام.ببخشید میخواستم بپرسم به نظر شما رشته علوم تربیتی گرایش مدیریت آموزشی بهتره یا برناه ریزی درسی.اگه در این زمینه اطلاعی دارید ممنون میشم منو راهنمایی کنید

    • ما از جزئیات گرایش تمام رشته باخبر نیستیم و بهتر منبع جستجو در گوگل هست تا بتوانید مقالاتی در این مورد را مورد بررسی قرار دهید

  14. لطفا نمونه سوال ارشد فراگیر رو برام ایمیل کنیدرشته فلسفه وکلام

  15. سلام
    خواهشمندم در، پیام نور(البته رشته ی فراگیرارشد)زاهدان راتخته کنیدآبروی هرچی دانشگاه رابردیعنی ایناعرضه نداشتندچندرشته دانشگاهی درمقطع ارشدفراگیررادرعلوم انسانی وپایه و…رادایرکنندتنهازراعتودارند
    این است عدالت که تمام استانهاچندین رشته رادارند.ماواقعا عقبیم بایدبه فکرمهاجرت به استانهای مرفع باشیم

    • این اعتراض را باید به دانشگاه پیام نور بکنید چون ما یک وب سایت شخصی جهت اطلاع رسانی هستیم و مسئولیت پاسخگویی مسائل مربوط به پیام نور نیستیم

  16. سلام
    ببخشید ی سوال داشتم
    من سال گذشته از طریق موسسات آمادگی برای فراگیر متوجه شدم که میشه هم زمان با کارشناسی روزانه که می خونم ی رشته هم تو فراگیر بخونم و امسال ثبت نام کردم و متوجه شدم که 2 رشته هم زمان خوندن امکان نداره البته فکر می کنم فراگیر پیام نور از این قاعده مستثنی ست!!!درسته؟

    • تحصیل همزمان در 2 رشته در دانشگاه پیام نور امکان پذیر نیست ولی یکی در فراگیر و دیگری در دانشگاهی غیر پیام نور امکان پذیر است البته در مقطع ارشد رو مطمئنم ولی کارشناسی رو نه

  17. ببخشید میشه بفرمایید تعداد شرکت کنندهای ارشد حقوق جزای سال 90 چند نفر بودن؟مرسی

  18. سمیران مهری

    سلام خواهر شهید در ارشد دارای سهمیه است یاخیر سال پیش هم نوشته بودند ولی پرسیدیم گفتند اشتباه شده اگر سهمیه نداریم پس چرا توی سابت می نویسیند سهمیه خواهر شهیدبرادر شهید!؟

    • هرچه در دفترچه ذکر شده است ملاک پذیرش است لطفا بخشی از دفترچه که مربوط به شاهد می باشد را با دقت مزالعه نمایید

  19. سلام ببخشید یک سوال از حضورتون داشتم که اگه امکان داره پاسخ بدهید سوال اینه نحوه اعمال سهمیه کارمندی چیه یعنی چقدر ارتقا میده سهمیه و رتبه قبولی را و اگر کسی دارای سهمیه کارمندی باشه فقط کدش را وارد کند صحیح است؟یعنی چگونه سازمان سنجش متوجه میشه که درست است یا نه ؟؟و اگر گسی به دروغ وارد کنه چه عواقبی در انتظارش خواهد بود؟؟باید موقع ثبت نام مقطع ارشد از دستگاه مورد قرارداد با سازمان سنجش کد رهکیری یا حکم کارگزینی بفرستیم یا پس از قبولی مدارکی که دال بر احرائز شرایط بوده را می خواهند؟؟؟با تشکر از شما

    • امسال در دفترچه در مورد سهمیه کارمندی اشاره ای نشده است باید با سازمان سنجش در این مورد تماس بگیرید

  20. سلام
    ببخشید این رشته های تازه اعلام شده گرایش عمران رو میشه امسال انتخاب کرد کدش رو از کجا بیاریم منابع شون رو اعلام نکردن

    • متاسفانه جزئیات بیشتری را اعلام نکردند و باید از طریق سازمان سنجش اقدام نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *