اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
زیاری ریس دانشگاه پیام نور

تغییر شیوه برگزاری امتحانات پیام نور | استفاده از لپ تاپ

تغییر شیوه برگزاری امتحانات پیام نور 

تغییر شیوه برگزاری امتحانات پیام نور - زیاری ریس دانشگاه پیام نور
تغییر شیوه برگزاری امتحانات پیام نور – زیاری ریس دانشگاه پیام نور

تغییر شیوه برگزاری امتحانات پیام نور : رییس دانشگاه پیام نور از ایجاد تحول در آزمون‌های دانشگاه پیام نور با حذف کاغذ امتحانی در فرآیند برگزاری امتحانات خبر داد و گفت: بر اساس این طرح لپ‌تاپ جایگزین برگه‌های امتحانی دانشجویان می‌شود.

دکتر حسن زیاری افزود: در نظر داریم به جای توزیع کاغذ امتحان در بین دانشجویان، لپ‌تاپ‌های کوچک به هر دانشجو ارائه شود، تا دانشجویان از این طریق سوالات خود را پاسخ دهند.

به گفته وی، برگزاری آزمون از طریق لپ‌تاپ در قدم اول به صورت پایلوت اجرا می‌شود و امتحان نیز به صورت تستی است.

 به گفته رییس دانشگاه پیام نور، در کل کشور حدود 40 تا 50 هزار دانشجوی پیام‌نور به صورت همزمان در یک روز و یک ساعت بر سر امتحان دانشگاه حاضر می‌شوند که بر این اساس تهیه همین تعداد لپ‌تاپ جوابگو خواهد بود.

زیاری با بیان اینکه برخی از شرکت‌ها در این طرح با دانشگاه همکاری خواهند داشت، گفت: طرح برگزاری آزمون با کمک لپ‌تاپ می‌تواند در دانشگاه‌های دیگر نیز اجرایی شود.

 رییس دانشگاه پیام نور در خاتمه با اشاره به احتمال بروز مشکلاتی در روند اجرای این طرح، گفت:‌ کلیه تمهیدات پشتیبانی و امنیتی برای اجرای موفق این طرح اندیشیده و فراهم شده است.

تغییر شیوه برگزاری امتحانات پیام نور – زیاری ریس دانشگاه پیام نور

همچنین در این رابطه بخوانید :

تغییر شیوه برگزاری امتحانات پیام نور  : اجرای طرح «آزمون بدون کاغذ» تمام امتحانات تستی دانشگاه پیام نور از ترم آینده

رییس دانشگاه پیام نور گفت: آزمون‌های تستی تمام مقاطع و رشته‌های این دانشگاه از ترم آینده با استفاده از رایانه برگزار می‌شود.

دکتر زیاری گفت:‌ شیوه بدون کاغذ برای اولین بار در امتحانات پایان ترم مقطع کارشناسی پیام نور به صورت آزمایشی درحال برگزاری است.

زیاری با بیان اینکه بر اساس این طرح امکان اعلام نتیجه آزمون دانشجویان بلافاصله پس از پایان امتحان امکان پذیر است، گفت:‌ اما در این ترم و در مرحله آزمایشی، نتیجه آزمون دو روز بعد از امتحان اعلام می‌شود.

وی درمورد مزایای طرح آزمون بدون کاغذ اظهار داشت: این شیوه برگزاری امتحان علاوه بر افزایش ضریب امنیت آزمون‌ها به دلیل ارسال مستقیم سوال از بانک سوالات دانشگاه، کاهش قابل توجه هزینه‌ها را به دنبال خواهد داشت.

زیاری، رفع سریع اشکالات احتمالی در سوالات از طریق مدیریت از سرور مرکزی، امکان چیدمان متفاوت سوالات و گزینه‌ها با حفظ یکسان بودن سوالات برای تمام دانشجویان، ایجاد فضایی آرام برای دانشجو در زمان امتحان و اشراف به همه سوالات و آسان سازی تصحیح نمره‌های امتحانی و تسریع در اعلام نمره دانشجویان را از دیگر مزایای این طرح برشمرد.

منبع : دانشگاه نیوز و خبرگزاری مهر

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

5 دیدگاه

  1. سلام.این کتاب رفتارسازمانی خیلی راحت از کتابفروشی هانیوان شیراز گیر میاد.همون رویکرد کاربردی سالهای قبله که اصلاحات زیادی داشته.راحت میتونید ازاونجا بخرید

  2. با سلام خدمت شما من حدودا 20 روز پیش درخواست جزوه کرده بودم اما هیچ خبری از شما نشد.ارشد فراگیر رشته مدیریت دولتی گرایش منابع انسانی درس: رفتار سازمانی رویکردی کاربردی نوشته علی اکبر احمدی و مینو سلسله جزوه دانشگاه پیام نور. جناب مدیر تورو خدا اگه میتونید این جزوه رو یا روی سایت قرار بدید که بخریم یا خود جزوه رو تهیه کنید تا بتونیم از شما بخریم. .من حاضرم 10 برابر پولشو بدم اما این جزوه گیرم بیاد.ما که شهرستانیم چه گناهی کردیم که جزوه اینجا پیدا نمیشه.تورو خدا یه کاری بکنید اگرم جایی رو میشناسید که این جزوه رو دارن لطفا شماره ای بدید تورو خدا خواهش میکنم پیگیری بفرمایید

  3. منظور همون امتحانات ترمه دیگه؟!یعنی از همین ترم اینطرح می خواد اجرا بشه؟!محل امتحانات همچنان شهر محل سکونته؟

    • بله امتحان ترمه ولی هنوز از زمان اجرای آن جزئیاتی منتشر نشده است
      بله محل امتحانات قابل انتخاب توسط شماست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *