اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
زیاری ریس دانشگاه پیام نور

اعتبار مدرک پیام نور | فارغ‌ التحصیلان دانشگاه پیام‌نور استخدام دولتی

 اعتبار مدرک پیام نور

اعتبار مدرک پیام نور - زیاری ریس دانشگاه پیام نور
اعتبار مدرک پیام نور – زیاری ریس دانشگاه پیام نور

اعتبار مدرک پیام نور : رییس دانشگاه پیام‌نور با بیان اینکه دانشگاه پیام‌نور بر اساس مصوبه شورا شکل گرفته است و نظام آن نیز بر اساس وزارت علوم است، گفت: بر این اساس تمامی مدارک دانشگاه قانونی و معتبر است.

در خصوص اقدام برخی دستگاه‌های دولتی که در روند ثبت‌نام‌های استخدامی‌های خود، فارغ‌التحصیلان دانشگاه پیام‌نور را لحاظ نمی‌کنند، گفت: مدارک دانشگاه پیام‌نور از لحاظ استخدامی و ادامه تحصیل همسان و همانند تمامی دانشگاه‌های دولتی واجد ارزش و اعتبار است و دستگاه‌های دولتی موظفند برای آزمون استخدامی از تمامی داوطلبان دارای مدرک رسمی ثبت‌نام کنند و اقدام برخی سازمان‌ها و دستگاه‌ها در عدم استخدام فارغ‌التحصیلان پیام‌نور، کاملا غیرقانونی و خلاف است.

وی اضافه کرد: هر دستگاهی که به صورت علنی و رسمی از پذیرش فارغ‌التحصیلان دارای مدارک دانشگاه‌های پیام‌نور خودداری کنند، با آنها پیگرد قانونی می‌شود و درواقع این دستگاه‌ها محکوم هستند.

وی با اشاره به نسبت‌ قبولی‌های داوطلبان پیام‌نور نسبت به سایر داوطلبان دانشگاه‌های دیگر در مقاطع بالاتر، گفت: نسبت خوب قبولی‌های این دانشگاه نشان می‌دهد که فارغ‌التحصیلان این دانشگاه از کیفیت خوبی برخوردار هستند.

زیاری ادامه داد: اینکه برخی از دستگاه‌ها در آزمون‌های استخدامی خود از فارغ‌التحصیلان دانشگاه پیام‌نور ثبت‌نام ندارند، نشان از بی‌اطلاعی دستگاه‌ها از کیفیت فارغ‌التحصیلان دانشگاه پیام‌نور است.

توقف پذیرش دانشجوی فراگیر به صورت حدنصابی

رییس دانشگاه پیام نور همچنین با اشاره به حذف عنوان «فراگیر» از مدارک دانشگاه پیام نور، تصریح کرد: پذیرش دانشجو در دوره‌های فراگیر دیگر براساس حد نصاب نیست، بلکه براساس ظرفیت دانشجو پذیرش می‌شود و هر داوطلبی که نمره بالاتری داشته باشد، به عنوان دانشجوی دانشگاه پیام‌نور انتخاب و پذیرفته می‌شود.

همچنین بخوانید خبری در مورد اعتبار مدرک دانشجویان دانشگاه پیام نور  و همچنین طرح ظرفیتی که پیام نور در کنکور های این دوره و دوره های گذشته اجرا نمود :

توجه : خبر زیر در سال 90 منتشر شده که جهت یاد آوری به شرح ذیل ذکر شد

رئیس دانشگاه پیام نور با بیان اینکه مدرک دانشگاه پیام نور برای استخدام در دستگاهها معتبر است، گفت: همه دستگاههای دولتی موظف هستند دارندگان مدرک دانشگاه پیام نور را استخدام کنند در غیر این صورت تخلف کرده و این تخلف قابل پیگیری است.

رئیس دانشگاه پیام نور با بیان اینکه مدرک دانشگاه پیام نور برای استخدام در دستگاهها معتبر است، گفت: همه دستگاههای دولتی موظف هستند دارندگان مدرک دانشگاه پیام نور را استخدام کنند در غیر این صورت تخلف کرده و این تخلف قابل پیگیری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن زیاری امروز یکشنبه در اولین نشست خبری خود با بیان این مطلب افزود: در سال گذشته یکی از دستگاه‌های مربوط به وزارت نفت از ثبت نام دارندگان مدارک دانشگاه پیام نور خودداری کرده بود که این موضوع پیگیری شد چرا که این اقدام تخلف محسوب می‌شود و بخشنامه معاون اول رئیس جمهور نیز در این زمینه وجود دارد.

دانشجویان پیام نور از نظر فرهنگی در وضعیتی مطلوبی هستند

رئیس دانشگاه پیام نور درباره وضعیت فرهنگی این دانشگاه گفت: دانشجویان دانشگاه پیام نور از نظر فرهنگی، تربیتی و معرفتی در مقایسه با سیار دانشگاه‌ها وضع مطلوب‌تری دارند البته دانشگاه‌های دیگر نیز سعی در رعایت مسایل معرفتی خود دارند اما دانشگاه پیام نور در این زمینه‌ها در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها پیشگام است.

۹۵ درصد دانشجویان پیام نور بومی اند

وی افزود: بالغ بر ۹۵ درصد دانشجویان پیام نور بومی هستند و سلیقه‌های کاری، محلی و بومی بودنشان و همچنین رشته‌ها و سختی دروسشان باعث شده که آنها توجه بیشتری به درس داشته باشند و از نظر معرفتی و تربیتی نیز در وضع مطلوب‌تری قرار گیرند.

زیاری افزود: امیدواریم با در نظر گرفتن شاخص‌های معرفتی که در محتوای علوم انسانی دانشگاه پیام نور ارایه می‌‌دهیم روز به روز بتوانیم وضعیت فرهنگی و تربیتی در این دانشگاه را ارتقا دهیم.

وی درباره تعداد صندلی‌‌های خالی دانشگاه پیام نور در سال جدید تحصیلی نیز گفت: به نظر می‌رسد در سال جدید به دلیل اینکه ظرفیت ها را خیلی محدود اعلام کردیم مشکل خالی بودن صندلی پیدا نکنیم اما اظهارنظر نهایی در این زمینه منوط به پایان یافتن ثبت نام‌ها است چرا که تا چند روز آتی نیز ثبت نام در دانشگاه پیام نور ادامه پیدا می‌کند.

زیاری درباره آنچه که به عنوان انتقال دانشگاه پیام نور به خارج از تهران مطرح می‌شود نیز گفت: همان طور که معاون رئیس جمهور اعلام کرد خروج از تهران در بحث دانشگاه‌ها مطرح نیست اما دانشگاه پیام نور به عنوان یک دانشگاه دولتی بررسی امکان خروج از تهران را در دستور کار خود قرار می‌دهد و در همین چارچوب کاهش نیروی انسانی و یا انتقال آنها به جاهای مختلف را بررسی می‌کند یعنی در جایی که تراکم نیروی انسانی به اندازه فعلی لزومی ندارد از میزان نیروی انسانی‌مان کم خواهیم کرد.

میزان قبولی دانشجویان پیام نور در کنکور ارشد

رئیس دانشگاه پیام نور درباره میزان قبولی دانشجویان پیام نور در کنکور کارشناسی ارشد نیز گفت: میزان قبولی دانشجویان پیام نور در کنکور کارشناسی ارشد نسبت به دانشگاه‌های غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد بیشتر است.

زیاری درباره اعتبار مدارک دانشگاه پیام نور در خارج از کشور گفت: مدارک دانشگاه پیام نور مانند سایر دانشگاه‌ها در هر کشوری که وزارت علوم با آنها تفاهماتی دارد دارای اعتبار است البته اگر کشوری مدارک پیام نور را نشناسد باید از طریق وزارت علوم زمینه معرفی مدارک را فراهم کنیم.

وی در پاسخ به سئوالی درباره پرسش یکی از نمایندگان مجلس راجع به نحوه هزینه کرد اعتبارات دانشگاه پیام نور خاطرنشان کرد: در ۹۰ درصد استان‌های کشور شهریه‌ای که از دانشجویان دریافت می‌شود کمتر از هزینه‌ای است که برای دانشگاه انجام می‌ شود لذا از یک تا ۵ میلیارد از بودجه کل دانشگاه به همه استانها غیر از تهران اختصاص پیدا کرده علاوه بر اینکه به همه واحدها و مراکز طی این سالها درآمد حاصل از شهریه ارایه شده و بودجه‌هایی نظیر بودجه‌های عمرانی نیز به آنها تعلق گرفته است.

اجرای طرح ظرفیت در دانشگاه پیام نور

زیاری از اجرای طرح “ظرفیت” در دانشگاه پیام نور خبر داد و گفت: طرح “ظرفیت” عبارت از ا ین است که ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته‌های مختلف واحدها و مراکز دانشگاه پیام نور متناسب با امکانات صورت گیرد لذا دیگر شاهد این نخواهیم بود که یکباره در یک ورودی ۲۰۰ نفر در یک رشته قبول شوند بلکه ظرفیت ها را ۵، ۱۰، ۱۵ و … نفری اعلام کرده‌ایم. برخی اعتقاد داشتند که با اجرای این طرح جمعیت دانشجویی پیام نور افت شدید پیدا می‌کند اما نه تنها کم نشد بلکه زیاد هم شد و کیفیت ورودی‌هایمان نیز افزایش یافت.

رئیس دانشگاه پیام نور درباره اقداماتی که برای ارتقای کیفی دانشگاه پیام نور در نظر گرفته شده است، به تقویت انتشارات، ارتباط با ناشرین و نظم دادن بیشتر به توزیع کنندگان اشاره کرد و گفت:‌ نزدیک سه هزار عنوانی که منبع درسی پیام نور است به صورت دیجیتالی آماده شده و در اختیار روسای پیام نور استانها قرار گرفته و در استان فارس استفاده از آن برای دانشجویان به صورت پایلوت اجرا می‌شود و در مرحله بعدی کلیه دانشجویان پیام نور با استفاده از شناسه و رمزی که به آنها تعلق می‌گیرد می‌توانند دسترسی پیدا کنند.

راه اندازی آزمایشگاههای مرکزی ویژه پیام نور

وی از تهیه فیلم آموزشی قابل استفاده دانشجویان سراسر کشور و ساماندهی آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مجهز در استانها خبر داد و گفت: ایجاد آزمایشگاه های قطبی و ملی یا راه‌اندازی قطب آزمایشگاهی در استانها گام دیگری است که در دست مطالعه قرار گرفته و براساس آن یک  یا چند آزمایشگاه بزرگ و مجهز در هر استان راه‌اندازی می‌شود تا کل دانشجویان استان بتوانند از این آزمایشگاه‌های متمرکز استفاده کنند.

زیاری تقویت بخش مجازی در دانشگاه پیام نور را از تاکیدات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برشمرد و گفت: گسترش کمی پیام نور به خصوص در دولت نهم جهش دو برابری داشته یعنی از ۲۵۰ واحد مرکز به بیش از ۵۰۰ واحد مرکز رسیده است که البته تاسیس آنها به طور عموم با تقاضای مردم و نمایندگان مجلس بوده است و این اقدامی بوده که شکستن سد کنکور کارشناسی را در کنار اقدامات سایر دانشگاه‌ها میسر کرده است.

منبع : دانشگاه نیوز

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

9 دیدگاه

  1. سلام. از زحمات شما بی نهایت سپاس.
    آیا با مدرک کارشناسی از دانشگاه پیام نور میشود دوره کارشناسی ارشد رادر دانشگاه آزاد ادامه داد؟

  2. سلام برای استخدامی در سپاه و نیروی انتظامی مدرک پیام نور را قبول ندارند چرا باید این تبعیض و ناعدالتی باشه
    در صورتی که دانشگاه آزاد را مورد تایید می دانند
    چرا وزیر علوم در این موضوع وارد نمیشه
    و همچنین مجلس
    با تشکر

  3. با سلام. من رشته ارشد آمار در پیام نور تبریز میخواندم و انصراف دادم. فقط یک استادیار در رشته آمار آنهم از پیام نور آذرشهر بصورت مدعو دارد. مدرکش را از ارمنستان با چه وضعی بدون هیچ پژوهشی گرفته. واقعا چرا وزارت علوم به اینها رشته داده که عمر جوانها تلف بشه. هم پولنان می رود و هم هیچچی یاد نمیگیریم.


    • برای پاسخ به سوالات به سرویس پرسش و پاسخ سایت مراجعه نمایید و سپس جستجو نمایید
      http://pasokh.hamisheonline.com
      جهت دریافت لیست جزوات و سوالات و بسته های آمادگی و دفترچه ثبت نام ارشد فراگیر به آدرس زیر مراجعه نمایید
      http://help.hamisheonline.com
      برای استفاده از سرویس های مشاوره آزمون ارشد فراگیر از لینک زیر اقدام نمایید
      http://gourls.ir/m
      همچنین می تونید به کانال ما در تلگرام بپیوندید و از تمام مسائل مفید آزمون ارشد فراگیر با خبر شوید بروی لینک زیر کلیک کنید
      http://gourls.ir/t

  4. مدرکش با مدرک سراسری تفاوت دارد یا خیر؟ خارج از کشور با این مدرک میشود ادامه تحصیل داد ؟ با سپاس

    • هیچ فرقی دیگر بین مدارک دانشجویان پیام نور نیست و همه مدارک سراسری پیام نور میگیرند و در کل مدارک پیام نور از طرف وزارت علوم داده شده و تایید میشه و تمام مدارک مورد تایید وزارت علود در خارج از کشور معتبر است و لازم به ذکر است که پیام نور در خارج کشور دارای گرید علمی نسبتا خوبی است و مدارکش با ارزشه

  5. سلام..یعنی چی؟مگه ما دانشجویان پیام نور زحمت نمیکشیم چند برابر بقیه دانشجوها زحمت میکشیم…مسئول محترم لطفا قضیه رو روشن ترش کنید…اگه ما فردا پس فردا فارغ شدیم و زحمت کشیدیم و هزینه کردیم استخداممون نکردن پیش کی بریم اعتراض کنیم؟لطفا جواب بدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *