اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
زیاری ریس دانشگاه پیام نور

کاهش دروس جبرانی پیام نور | کیفی سازی در دانشگاه پیام نور

کاهش دروس جبرانی پیام نور 

کاهش دروس جبرانی پیام نور - زیاری ریس دانشگاه پیام نور
کاهش دروس جبرانی پیام نور – زیاری ریس دانشگاه پیام نور

  کاهش دروس جبرانی پیام نور: دکتر علیرضا دل افکار از کاهش دروس جبرانی در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترای دانشجویان پیام نور از سال تحصیلی 92-91  خبر داد.

سرپرست معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور در گفتگوی اختصاصی با سایت دانشگاه نیوز گفت: « از سال 91 دروس جبرانی برای دانشجویان کارشناسی ارشد که رشته کارشناسی آنها با رشته کارشناسی ارشد غیر مرتبط است حداکثر 12 واحد تصویب شده است.

 وی گفت:همچنین دانشجویان دکتری که رشته کارشناسی ارشد آنها با رشته دکتری نامرتبط است دروس جبرانی حداکثر 6 واحد خواهد بود.

دل افکار افزود: برای دانشجویان ورودی سال های قبل از 91 نیز تمهیداتی در راستای کاهش دروس جبرانی درنظر گرفته شده است که به استانها اعلام شده است».

کیفی سازی در دانشگاه پیام نور

دکتر حسن زیاری گفت :کیفی سازی در اولویت کاری دانشگاه پیام نور می باشد و در این زمینه اقدامات  موثر و قابل توجهی انجام شده است.

رئیس دانشگاه پیام نور در گفتگوی اختصاصی با دانشگاه نیوز گفت: در سنوات گذشته دانشگاه پیام نور با رشد کمی  قابل توجهی روبه رو شد  که احداث 540 مرکز و واحد بیانگر این مطلب بود.

وی با اشاره  به سیاست دولت نهم  در جهت بر داشته  شدن سد کنکور کارشناسی  گفت: دانشگاه پیام نور در این زمینه  بسیار موفق بوده است و تحصیل دانشجویان در دور افتاده ترین مناطق نیز در این دانشگاه ایجاد شده است.

زیاری گفت: در سه سال گذشته سیاست دانشگاه پیام نور در راستای کیفی سازی بوده است همانطور که در این زمینه به کاهش برخی از مراکز و واحد ها اقدام شده است.

وی گفت :در جهت کیفی سازی از استان تهران آغاز کرده ایم و سال گذشته حدود 15 مرکزو واحد ادغام شده است.

وی گفت: واحد های کوچک و کم امکانات با مراکزو واحد های نزدیک از لحاظ جغرافیایی ادغام شده اند تا دانشجویان بتوانندد از امکانات بهتری بر خوردار شوند.

زیاری افزود در اقدام بعدی مراکز و واحد های استانی جهت کیفی سازی بررسی می شوند.

اهم فعالیت های فرهنگی سال جاری دانشگاه پیام نور

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور گفت : یکی از طرح های مهمی که در محیط فرهنگی ، دانشگاه پیام نور به دنبال آن است ، مباحث قرآنی است

اژدر در گفتگو با واحد خبر دانشگاه نیوز  با اشاره به این مطلب که در ترم جدید درس 2 واحدی حفظ جزء 30 قرآن کریم در تمامی مقاطع تحصیلی اعم از کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری اضافه شده است   ، افزود : با توجه به  مشکلات موجود  و تبلیغات کم در این خصوص ، بیش از 14 هزار دانشجو در مقاطع یاد شده در دوره ی مذکور ثبت نام کرده اند .

اژدر در ادامه خاطر نشان کرد : ، این درس بدون شهریه و خارج از ثبت واحدهای ترم و کل دوره است و فقط در معدل تاثیر دارد که اگر دانشجویی از این درس نمره 17 بیاورد تاثیر داده می شود در غیر این صورت ترم های بعد این درس را مجدد اخذ نماید .

وی گفت: از جمله فعالیت های صورت گرفته ، برگزاری مسابقات قرآنی است که هفدهمین دوره آن در سال جاری در استان خوزستان با حضور 10 درصد از دانشجویان هر مرکز  برگزار خواهد شد .

وی افزود زمینه های هنری ، مقالات ، مسابقه کتبی و شفاهی از بخش های در نظر گرفته شده برای این دوره از مسابقات می باشد.. وی در پایان با بیان اینکه : بحث عقد اخوت بین دانشجویان در مراکز جاری می شود و این مراسم مذهبی باعث ایجاد همدلی در دانشجویان می گردد ، گفت: همانطور که نام دانشگاه پیام نوربه عنوان یک  دانشگاه فرهنگی مطرح است ،  دانشجویان نیز باید در عید بزرگ غدیر فعالانه وارد شوند و علاوه بر اعیاد مذهبی ، ماه محرم خصوصاً دهه اول توسط دانشجویان در دانشگاه های پیام نور سراسر کشور برگزار می شود .

منبع : دانشگاه نیوز

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

3 دیدگاه

  1. با سلام و عرض خسته نباشیدخدمت شما
    واقعا خوشحال شدم بابت این خبر که دروس جبرانی ارشد کم شده چون من رشته ای مغایر با رشته کارشناسی ثبت نام کردم و نگران تعدادزیاد دروس جبرانی بودم.

  2. حميد رضا رادژيان

    با عرض سلام. لطفا بفرمائید منظورتان از برداشته شدن سد کنکور کارشناسی ارشد، چیست ؟ اگر فراگیری را روشی در اجرای این ادعا می دانید ، بفرمائید تعیین سهمیه علاوه بر پیش شر ط نمره قابل قبول ، چه معنا و مفهومی دارد ؟ واقعا برای مملکتی که شعار علم گرایی و مقابله با فقر دانایی آوازه فلک را پر کرده است ، اینگونه اعمال و رفتار غیر منطقی که با دو گانگی پیش می رود ، چگونه سرانجامی خواهد داشت ؟؟!!

    • باید این مطلب را به گوش مسئولین پیام نور برسانید ما فقط یک وب سایت شخصی هستیم جهت اطلاع رسانی اخبار به شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *