اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین

علت عدم اجرای | طرح پذیرش بدون آزمون ممتازین | دانشگاه پیام نور

دلیل رییس دانشگاه پیام نور درباره «عدم پذیرش بدون آزمون دانشجویان نخبه»

دکتر حسن زیاری اظهار کرد: برای تامین بودجه پذیرش نخبگان در دانشگاه، ردیف بودجه جداگانه‌ای تعبیه نشده است، بنابراین نمی‌توان از محل شهریه دانشجویان دیگر بودجه‌ای را به پذیرش دانشجویان نخبه اختصاص داد.

وی با انتقاد از نگارش برخی از آیین‌نامه‌ها جهت پذیرش دانشجویان بدون لحاظ اعتبارات لازم، گفت: در دانشگاه‌های دولتی اعتبارات را دولت ارائه می‌کند، اما در دانشگاهی همانند دانشگاه پیام‌نور که بخشی از هزینه‌های آن از طریق شهریه دانشجویان تامین می‌شود، باید برای پذیرش دانشجو بر اساس برخی آیین‌نامه‌ها، بودجه‌ای جداگانه در نظر گرفته شود.

 وی عنوان کرد: به عنوان نمونه در بحث پذیرش دانشجوی نخبه، حتی اگر بخواهیم نفرات اول دانشگاه پیام نور را در مقاطع بالاتر پذیرش کنیم، سالانه حدود ۲۴۰ نفر را باید تحت پوشش قرار دهیم که این میزان نیازمند بودجه‌ای یک میلیارد تومانی است.

 رییس دانشگاه پیام نور در ادامه گفت: همچنین پذیرش دانشجویان بهزیستی و کمیته امداد نیز سالانه ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان برای دانشگاه هزینه خواهد شد که این بودجه سال گذشته به ما ارائه نشد.

 زیاری اضافه کرد: در بحث دانشجویان ایثارگر نیز برای اینکه بتوانیم آنها را پذیرش کنیم، نیازمند ردیف جداگانه هستیم و نمی‌توانیم از شهریه دیگر دانشجویان هزینه آنها را پرداخت کنیم.

منبع : دانشگاه نیوز

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

7 دیدگاه

  1. بالاخره ماروازبلاتکلیفی دربیارید.ممتازین پیام نور ادم نیستندخوب اینو بگیدکه حداقل ما تکلیف خودمون رو بدونیم که دیگه هر روزنریم تو سایت بیکار که نیستیم.حداقل لطف کنید نصف شهریه رومتقبل بشید بقیه رو خودمون میپردازیم این کار رو که دیگه میتونید بکنید.اخه مگه فرق ما تا بقیه ممتازین دانشگاههای دیگه چیه؟ما حالیمون نیست ممتازین همه ی دانشگاههارو اعلام کردید ازماروهم بایداعلام کنید.برا کجا پول دارید؟ که حالا برا این جا ندارید!

  2. سلام با پشنهاد صحبت با تماس با نماینده مجلس موافقم اما در صورتی جواب میده که همه ی ما اینکار رو انجام بدیم

  3. با سلام
    بالاخره می خوان با ما چکار کنن رسیدیم به ترم بهمن طبق قولشون!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    حداقل ثبت نام کنن ما حاضریم شهریه بدیم.
    بچه ها پیشنهاد می کنم با نماینده شهرتون صحبت کنیدشاید پیگیر شدن من این کارو کردم. منم تو کوره دهاتای ایران به سختی درس خوندم و راحت نمره نگرفتم توی این دانشگاه

  4. حميد رضا رادژيان

    با سلام. بسیار خنده دار و جالب توجه می باشد که در دانشگاههای ما مدام حرف از نبود بودجه و کمبود مالی زده می شود. به نظر شما اگر خودتان جزء گروه نخبگان بودید ، منظورم کسانی است که مدام میل به پرسش ، در ایشان سیر صعودی دارد، آیا پیام نور را انمتخاب می کردید ؟ البته اینکه چون خود یاد می گیرند راحتتر از یک دانشجوی معمولی واحدها را پاس می کنند ، شکی نیست اما جواب سوالاتشان را از کدامین استاد بخواهند ؟ در کلاسهای معمولی دانشگاهها آنقدر وقت کم است که اساتید زمان کافی برای ارائه دروس را ندارند چه رسد به پاسخ سوالات چنین دانشجویانی ، حال چگونه فکر می کنید ، این گروه از دانشجویان و یا دانش آموزان برای برآوردن نیازهای علمی خویش ، آن دانشگاه را بر می گذینند ؟؟؟!!!

    • حق با شماست ولی ما فقط یک وب سایت شخصی هستیم و از جنس شما دانشجویان و مشکلات موجود را حس کرده و درک می کنیم باید بدانید از دست ما کاری بر نمی آید بهترین راه تماس با دانشگاه است

  5. معنی این حرفشون اینه که برای اونا چکار قراره بکنن که برای 240 نفر یک میلیارد تومان بودجه لازم دارن؟!!!!!
    حالا ببینید میزان درآمد اونا از شهریه ای که از دانشجوها می گیرن چقدره!!!! تازه مقداری از بودجه اینا توسط دولت تأمین میشه علاوه بر شهریه دانشجوها!!!!
    اونوقت برای پذیرش دانشجوهای نخبه تمام بودجه رو از دولت میخوان!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *