اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین

پذیرش بدون آزمون (جزئیات) دانشگاه پیام نور | غیر انتفاعی | آزاد

اطلاعیه سازمان سنجش اموزش کشور در خصوص مراحل اجرایی ثبت‌نام از متقاضیان کد رشته محلهای تحصیلی بدون ازمون دانشگاه پیام نور و موسسات اموزش عالی غیرانتفاعی برای نیمسال دوم سال‌تحصیلی 92-1391 (موضوع مصوبه کارگروه ماده (4) قانون پذیرش دانشجو)

پذیرش بدون آزمون

پذیرش بدون آزمون : براساس مصوبه کارگروه ماده 4 قانون پذیرش دانشجو، پذیرش دانشجو در تعدادی از کد رشته محلهای تحصیلی (برای حدود 10000 کد رشته محل) دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، بدون برگزاری آزمون و براساس سوابق تحصیلی دیپلم متقاضیان صورت می‌پذیرد که توجه داوطلبان را در این خصوص به موارد ذیل معطوف می‌دارد.
1- پذیرش برای این کد رشته محلها در سال جاری و از نیمسال دوم سال تحصیلی 92-1391 شروع خواهد شد.
2- شرایط، ضوابط، فهرست کد رشته محلهای تحصیلی، نحوه ثبت‌نام، انتخاب کد رشته‌محلهای تحصیلی و نحوه گزینش دانشجو در کد رشته محلهای مذکور بدون آزمون در دانشگاه آزاد اسلامی برای نیمسال دوم سال تحصیلی 92-1391 ، از طریق سایت مرکز آزمون دانشگاه مذکور در نیمه دوم دی ماه 1391 و در تاریخ در نظر گرفته شده، اعلام خواهد شد.
3- شرایط، ضوابط، فهرست کد رشته‌محلهای تحصیلی، نحوه ثبت‌نام، انتخاب کد رشته محلهای تحصیلی و نحوه گزینش دانشجو در کد رشته‌محلهای تحصیلی بدون آزمون در دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی برای نیمسال دوم سال تحصیلی 92-1391 توسط سازمان سنجش آموزش کشور و بصورت دفترچه تنظیم و دفترچه راهنمای مذکور از روز یکشنبه 17/10/1391 برروی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.
4- براساس برنامه‌زمانی پیش‌بینی شده ثبت‌نام و انتخاب‌رشته برای شرکت در پذیرش دانشجو در کد‌رشته محلهای‌دانشگاه پیام‌نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی (کد رشته محلهای تحصیلی بدون آزمون) برای نیمسال دوم سال تحصیلی 92-1391 از روز دوشنبه 18/10/1391 از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز و در روز یکشنبه 24/10/1391 پایان می‌پذیرد.


5- اطلاعیه این سازمان درباره شرایط، ضوابط، تاریخ و نحوه ثبت‌نام و انتخاب رشته برای پذیرش دانشجو در کد رشته محلهای تحصیلی بدون آزمون دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی از روز شنبه 16/10/1391 برروی سایت سازمان قرار می‌گیرد و در نشریه پیک سنجش روز دوشنبه 18/10/1391 نیز منتشر خواهد شد.
6- کلیه متقاضیان ضرورت دارد واجد شرایط عمومی و اختصاصی و دیگر ضوابط مندرج در دفترچه راهنما بوده و برادران از لحاظ خدمت وظیفه عمومی منعی برای ثبت‌نام و در صورت پذیرفته شدن برای ادامه تحصیل، برابر مقررات مربوط که در دفترچه راهنما درج می‌گردد، نداشته باشند.
7- دارندگان دیپلم نظام قدیم آموزش متوسطه و همچنین دارندگان گواهینامه دوره پیش‌دانشگاهی و یا شاغل در دوره پیش‌دانشگاهی که حداکثر تا 30/11/1391 موفق به اخذ گواهینامه پیش‌دانشگاهی شوند، حق ثبت‌نام و شرکت در این پذیرش را دارند.


8- دارندگان مدرک کاردانی (فوق دیپلم) دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و هم چنین دارندگان مدرک کاردانی پیوسته فنی و حرفه‌ای و یا شاغلین به تحصیل در دوره‌های کاردانی که حداکثر تا 30/11/91 موفق به اخذ گواهینامه کاردانی شوند، حق ثبت‌نام و شرکت در این پذیرش را دارند.


9- براساس ضوابط دارندگان دیپلم نظام قدیم آموزش متوسطه بدون توجه به نوع دیپلم و دارندگان مدرک پیش‌دانشگاهی و یا شاغل به تحصیل در دوره پیش‌دانشگاهی که حداکثر تا 30/11/91 موفق به اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی می‌شوند بدون توجه به نوع مدرک دیپلم و مدرک پیش‌دانشگاهی می‌توانند با توجه به رشته‌های تحصیلی موردعلاقه خود منحصراً در یکی از گروههای آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و یا زبانهای خارجی ثبت‌نام نمایند

10- هریک از داوطلبان علاقه‌مند به شرکت در گزینش کد رشته محلهای تحصیلی بدون آزمون دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی ضرورت دارد پس از مطالعه دقیق اطلاعیه منتشره سازمان و همچنین دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته (این دفترچه از تاریخ 17/10/91 از طریق سایت سازمان قابل دسترسی است)، در صورت واجد شرایط بودن از روز دوشنبه 18/10/1391 لغایت روز یکشنبه 24/10/91 به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و پس از پرداخت مبلغ 85000 ریال (هشتاد و پنج هزار ریال) به عنوان وجه ثبت‌نام و انتخاب رشته در یک گروه آزمایشی از طریق کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال می‌باشد، نسبت به دریافت شماره پرونده و رمز ورود اقدام و سپس نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته مبادرت نمایند.
11- هریک از داوطلبان ثبت‌نام‌کننده در هریک از گروههای آزمایشی علوم ریاضی و فنی یا علوم تجربی و یا علوم انسانی با توجه به ضوابط اعلام شده در دفترچه راهنما در صورت علاقه‌مندی به شرکت در گزینش گروه آزمایشی هنر و یا گروه آزمایشی زبانهای خارجی و یا گروههای آزمایشی هنر و زبانهای خارجی می‌توانند با پرداخت مبلغ 85000 ریال (هشتاد و پنج هزار ریال) برای گروه آزمایشی دوم (هنر یا زبانهای خارجی) و هم‌چنین 85000 ریال (هشتاد و پنج هزار ریال) دیگر برای گروه آزمایشی سوم، نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته برای گزینش در کد رشته محلهای تحصیلی گروههای آزمایشی دوم و یا دوم و سوم نیز اقدام نمایند. انتخاب رشته این قبیل متقاضیان در یک فرم صورت خواهد گرفت که داوطلب لازم است با توجه به علاقه نسبت به اولویت بندی رشته‌های خود عمل نماید.
12- داوطلبانیکه منحصراً علاقه‌مند به شرکت در گروه آزمایشی هنر و یا گروه آزمایشی زبانهای خارجی می‌باشند، می‌توانند به عنوان تنها گروه آزمایشی از گروههای آزمایشی پنجگانه آنرا انتخاب نمایند.
13- داوطلبان می‌توانند بمنظور پرداخت وجه ثبت‌نام برای هریک از گروههای آزمایشی، نسبت به پرداخت آن از طریق دستگاههای خودپرداز ATM بانک صادرات ایران نیز اقدام نمایند.
14- هر داوطلب می‌تواند با توجه به مفاد دفترچه راهنما و رعایت کلیه شرایط و ضوابط حداکثر 50 کد رشته محل را از میان کد رشته محلهای تحصیلی گروه آزمایشی انتخابی و یا گروههای آزمایشی انتخابی، انتخاب و کد رشته محلهای مربوط را به ترتیب تقدم علاقه مرتب نماید.
15- به کلیه داوطلبان اکیداً توصیه می‌شود که قبل از تکمیل فرم تقاضانامه الکترونیکی ثبت‌نام و ثبت کد رشته محلهای انتخابی، ابتدا نسبت به تکمیل فرم پیش‌نویس تقاضانامه و انتخاب رشته مبادرت نموده و پس از بررسی‌های لازم و اطمینان از صحت اطلاعات مربوط، حداکثر تا روز یکشنبه 24/10/1391 به سایت سازمان مراجعه و نسبت به تکمیل فرم ثبت‌نام و انتخاب رشته الکترونیکی اقدام نمایند.
16- اطلاعات تکمیل شده تقاضانامه وفرم انتخاب رشته داوطلبانیکه ثبت‌نام و انتخاب رشته می‌نمایند از روز چهارشنبه 20/10/91 لغایت روز سه‌شنبه 26/10/91 برروی سایت سازمان به منظور مشاهده ثبت‌نام‌ کنندگان، و در صورت لزوم ویرایش اطلاعات قبلی قرار داده می‌شود.
17- براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده پس از گزینش نهایی، فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی هریک از کد رشته محلهای تحصیلی در هفته آخر بهمن‌ماه 1391 برروی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار داده خواهد شد و پذیرفته‌شدگان مذکور ضرورت دارد براساس مفاد اطلاعیه‌ای که بهمراه فهرست اسامی آنان برروی سایت سازمان قرار می‌گیرد، با در دست داشتن مدارک لازم ثبت‌نام در تاریخهای تعیین شده برای ثبت‌نام در کد رشته محل قبولی به دانشگاه و یا مؤسسه آموزش عالی ذیربط مراجعه و ثبت‌نام نمایند.
18- پذیرفته‌شدگانی که از این طریق پذیرش و به موسسات آموزش عالی معرفی می‌شوند براساس مصوبات مربوط مجاز به تغییر رشته‌و‌انتقال نمی‌باشند. لذا به‌متقاضیان تأکید می‌گردد که درانتخاب کدرشته محلهای تحصیلی و اولویت‌بندی کد رشته محلها توجه و دقت کافی مبذول نمایند. بدیهی است پس از اعلام نتایج به هیچ تقاضایی در این خصوص پاسخ داده نخواهد شد.

 دفترچه پذیرش بدون آزمون:شرایط عمومی و اختصاصی، سهمیه ها، مراحل پذیرش، جدول های استان و بخش، جدول گروه بندی دیپلم ها و … 

دفترچه پذیرش بدون آزمون: شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو، نحوه گزینش دانشجو، انتخاب رشته، جدول های رشته های تحصیلی گروه های آزمایشی پنجگانه…

دفترچه پذیرش بدون آزمون:مقررات وظیفه عمومی، شرایط و ضوابط اتباع خارجی، شرایط و ضوابط و جدول شهریه دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی و …

منبع : روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور
تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین
تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

21 دیدگاه

  1. سلام بنده دانشجوی دوره کاردانی هستم.
    میخواهم از انجا انصراف بدهم و به طریق بدون ازمون پیام نور بیایم برای مهر94(مدرک پیش دانشگاهی رو گرفتم)
    1.خاستم بدونم دانشگاه پیام نور ریز نمرات دانشگاه انصرافی رو میخاد از من؟
    اگه بخاد من باید بالغ بر 2 میلیون به دانشگاه روزانه پرداخت کنم
    2. زمان بعدی پذیرش بدون ازمون برای سال 94 کی هست؟

  2. سلام خسته نباشید.
    بنده دانشجوی کارشناسی مدیریت دولتی پیام نور هستم.میخاستم اطلاعاتی درباره شرایط امکان ورود بدون کنکور به کارشناسی ارشد بهم بدید.آیا دانشگاه های دولتی هم از دانشجویان برتر پیام نور ثبت نام بدون کنکور به عمل میارن؟
    ممنون میشم جواب رو به ایمیلم ارسال کنید.

    • در مقطع کارشناسی ارشد در حال حاضر پذیرش بدون کنکور وجود ندارد
      فقط ممتازین می توانند طبق شرایط خاص از طریق سایت سازمان سنجش بدون آزمون ( جایابی استعدادهای درخشان ) ثبت نام نمایند جهت اطلاعات بیشتر به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید

  3. خیلی ممنون که پاسخ سوالمو دادید.
    کنکور ارشد فراگیر با کنکور ارشد سراسری چه فرقی داره؟
    زمان ثبت نام کنکور ارشد فراگیر کی هست؟ منابع امتحان رو بایداز کجا تهیه کنیم؟

    • در ستون سمت راست سایت در کادر جستجو همین سوال را جستجو نمایید در مقالات مفصل فرق بین این دو روش پذیرش پیام نور توضیح دادیم
      زمان ثبت نام هم در ستون شمت راست در بخش اطلاع رسانی اعلام کردیم !!!
      جهت اطلاع زمان ثبت نام دی ماه امسال می باشد منابع هم در دفترچه اعلام می شود می توانید به دفترچه دوره قبل که باز لینک دانلودش در ستون سمت را هست مراجعه فرمایید

  4. سلام
    من چند روز پیش سوالی پرسیدم ولی کسی جوابم رو نداد

  5. سلام خسته نباشید
    من مدرک کارشناسی تربیت معلم قران از دانشگاه غیرانتفاعی دارم و میخوام ارشد بدون کنکور بخونم البته ارشد در رشته ای غیر از رشته ی کارشناسیم. باید چکار کنم؟ لطفا راهنماییم کنید.

    • دوست عزیز پیام نور چیزی به نام ارشد بدون کنکور ندارد از طریق 2 کنکور پذیرش دارد 1- کنکور ارشد فراگیر 2- کنکور ارشد سراسری
      برای اطلاعات بیشتر در مورد کنکور ارشد فراگیر پیام نور به صفحه راهنما مراجعه نمایید
      http://help.hamisheonline.com
      لیست رشته هاش مشخصه و شما به جز رشته معماری و طراحی شهری بقیه رشته ها رو می توانید شرکت کنید
      برای آشنایی با ارشد فراگیر به مقالات سایت و دفترچه راهنمای کنکور ارشد فراگیر مراجعه نمایید
      همچنین فریب موسساتی که می گویند ارشد بدون کنکور پیام نور را هم نخورید چون کذب محض است

  6. سلام
    تو ازمون ارشد فراگیر سوالات تشرحی هم هست؟

  7. سلام
    اعلام نتایج بدون کنکور کارشناسی پیام نور مهر92؟؟؟؟؟؟

  8. سلام یه سوال داشتم من در ازمون فراگیر 91واسه ترم بهمن واحد خرامه قبول شدم و جز پذیرفته شدگان مهر واحد شیراز هستم میتونم شیراز ثبت نام کنم؟

  9. جواب پذیرش بدون کنکور چه زمانی میاد؟

  10. سلام. میشه برای مهر رزو کنیم؟یعنی الان ثبت نام کنم اما مهر برم؟
    کسی که الان ثبت نام بشه دفترچه بیاد باید کنکور بده؟؟

  11. ایا در مقطع ارشد پذیرش بدون کنکور اتفاق خواهد افتاد؟

    • متاسفانه چون ظرفیت در مقطع ارشد محدود است تو چند سال آینده اتفاق نخواهد افتاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *