اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
آزمون دکتری

جزئیات کامل آزمون نیمه متمرکز دکتری سراسری سال 1392

آزمون نیمه متمرکز دکتری سراسری سال 1392 

آزمون نیمه متمرکز دکتری سراسری سال 1392
آزمون نیمه متمرکز دکتری سراسری سال 1392

زمان اعلام نتایج دکتری ۹۲ و انتخاب رشته مشخص شد.آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۹۲ از صبح امروز، جمعه آغاز شد، در این آزمون تعداد ۲۱۷ هزار و ۸۲۷ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۴۱٫۱۰ شرکت کنندگان را زنان و ۵۸٫۸۳ درصد شرکت کنندگان را مردان تشکیل می‌دهند.

تعداد ۸۵ هزار و ۳۲۷ داوطلب در گروه آموزشی علوم انسانی، ۳۴ هزار و ۲۵۲ داوطلب در گروه آزمایشی علوم پایه، ۴۲ هزار و ۷۶۹ داوطلب در گروه آزمایشی فنی و مهندسی، ۲۱ هزار و ۲۹۰ داوطلب در گروه آزمایشی کشاورزی و منابع طبیعی، ۸ هزار و ۳۰۲ نفر در گروه آزمایشی هنر، ۳ هزار و ۲۴۴ داوطلب در گروه آزمایشی علوم پزشکی، هزار و ۸۲۶ داوطلب در گروه آزمایشی دامپزشکی، ۱۵ هزار و ۳۰۹ نفر در گروه آزمایشی زبان و ۵ هزار و ۴۹۸ داوطلب در گروه آزمایشی تربیت بدنی ثبت‌نام کرده‌اند.
تعداد شرکت کنندگان در آزمون دکتری سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱، ۳۹ هزار و ۳۷۴ نفر بیشتر است.
آزمون‌های اختصاصی و استعداد تحصیلی داوطلبان آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۹۲ در نوبت صبح و آزمون زبان ( انگلیسی، آلمانی، روسی، فرانسه) در نوبت عصر امروز، جمعه ۱۸ اسفندماه برگزار می‌شود.
در نوبت صبح به هر پاسخ صحیح ۳ نمره مثبت و برای خنثی کردن پاسخ‌های حدسی و تصادفی به هر پاسخ غلط یک نمره منفی تعلق می‌گیرد.
آزمون زبان که در نوبت عصر امروز برگزار می‌شود نمره منفی ندارد و برای پاسخ‌های صحیح، نمره مثبت در نظر گرفته می‌شود.
در جلسه آزمون نوبت صبح به تمامی داوطلبان دو بسته نایلونی داده می‌شود، که بسته اول حاوی سوالات تخصصی و پاسخنامه آزمون نوبت صبح بوده و بسته دوم حاوی سوالات آزمون استعداد تحصیلی است، تمامی داوطلبان باید نسبت به پاسخگویی به سوالات هر یک از دفترچه‌های مذکور در همان پاسخنامه اقدام کنند.

سوالات استعداد تحصیلی آزمون دکتری ۹۲

داوطلبان باید به ۴۰ سوال استعداد تحصیلی در ۹۰ دقیقه پاسخ دهند.

سوالات زبان آزمون دکتری ۹۲

در جلسه آزمون نوبت بعداز ظهر به تمامی داوطلبان یک بسته نایلونی حاوی سوالات آزمون زبان انگلیسی و پاسخنامه داده می‌شود و تمامی داوطلبان باید نسبت به پاسخگویی بهسوالات دفترچه مذکور در مدت ۱۰۵ دقیقه اقدام کنند.

اعلام نتیجه اولیه آزمون دکتری ۹۲

نتایج آزمون دکتری ۹۲ به صورت کارنامه تنظیم و براساس برنامه زمانی پیش بینی شده در نیمه دوم فروردین ماه ۹۲ از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org منتشر می‌شود.

دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری ۹۲

دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌ تحصیلی آزمون دکتری سال ۹۲حداکثر تا ۱۹ فروردین ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد و داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می‌شوند لازم است در فاصله زمانی روز سه‌شنبه، ۲۰ فروردین تا شنبه، ۲۴ فروردین ماه ۹۲ به سایت سازمان سنجش مراجعه و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته و اطلاعیه‌های این سازمان، حداکثر ۵۰ کدرشته محل از میان کدرشته محل‌های رشته امتحانی مجاز، انتخاب و در فرم الکترونیکی مربوطه درج کنند.
پس از انتخاب رشته توسط داوطلبان مجاز، گزینش علمی با توجه به ظرفیت پذیرش دانشجو در هریک از کدرشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی پذیرنده دانشجو و براساس نمره کل حاصل از ۸۰ درصد نمره آزمون و ۲۰ درصد معدل تراز شده مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد انجام می‌شود.

زمان مصاحبه آزمون دکتری ۹۲

فهرست اسامی معرفی شدگان چندبرابر ظرفیت برای شرکت در مصاحبه آزمون دکتری به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ذیربط در نیمه دوم اردیبهشت ماه ۹۲ معرفی خواهد شد.

اعلام نتایج آزمون دکتری ۹۲

فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون دکتری در نیمه دوم شهریورماه ۹۲ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود.

آزمون نیمه متمرکز دکتری سراسری سال 1392

همیشه آنلاین

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

تمدید مهلت ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور بهمن 95

شهریه کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه پیام نور تا 2 سال افزایش نمی‌یابد

شهریه کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه پیام نور تا 2 سال افزایش نمی‌یابد شهریه کارشناسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *