اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
حسین توکلی

اعلام نتایج آزمون دکتری 92 فردا | جزئیات دفترچه انتخاب رشته‌ها

اعلام نتایج آزمون دکتری 92
اعلام نتایج آزمون دکتری 92

اعلام نتایج آزمون دکتری 92

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به اعلام نتایج اولیه آزمون دوره دکتری(نیمه متمرکز) 92 از فردا گفت: دفترچه راهنمای انتخاب رشته منتشر شده است.

نتایج اولیه داوطلبان به صورت چند برابر ظرفیت پذیرش در هر کدرشته امتحانی و براساس نمره کل حاصل از 80 نمره آزمون و 20 % معدل (شامل معدل های تراز شده مقاطع: کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکترای حرفه ای) و با توجه به کد رشته امتحانی که داوطلب در آزمون آن شرکت کرده، ساعت 14:30 دوشنبه 26 فروردین ماه اعلام خواهد شد.

اعلام نتایج آزمون دکتری 92 : حسین توکلی با اشاره به منتشر شدن دفترچه راهنمای انتخاب رشته تحصیلی آزمون دوره دکتری(نیمه متمرکز) 92 ، گفت: داوطلبان می توانند از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی دفترچه را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه نتایج این آزمون فردا اعلام می‌شود، اظهار کرد: همچنین داوطلبان مجاز می توانند از روز پنج‌شنبه (29 فروردین) تا اول اردیبهشت نسبت به نسبت به ثبت کدرشته‌ محل‌های انتخابی خود (حداکثر 50 کد) در سایت این سازمان اقدام نمایند.

 توکلی تاکید کرد که معدل های مندرج در این کارنامه، بر اساس معدل های اعلام شده توسط داوطلب در تقاضانامه اینترنتی و یا اصلاحات مورد درخواست داوطلب بعد از ثبت نام، به شرح ذیل در این کارنامه درج شده است و لازم است داوطلبان به هنگام شرکت در مصاحبه و همچنین در صورت قبولی اصل مدرکی که نشانگر این معدل باشد را به همراه سایر مدارک ثبت نامی، به مؤسسه محل قبولی خود ارائه کنند.

 وی اضافه کرد: همچنین مجدداً یادآوری می‌کند که به هنگام قبولی در این آزمون، لازم است پذیرفته شدگان عینا اصل مدرکی را که در آن معدل مندرج در این کارنامه را تأیید نماید به همراه سایر مدارک ثبت نامی به مؤسسه محل قبولی خود ارائه نمایند (در صورتی که داوطلب معدل خود را به دلیل اشتباه بودن، بعد از دریافت کارنامه نتایج اولیه اصلاح نکرده باشد). بدیهی است در غیر اینصورت به عنوان داوطلب دارای مغایرت معدل شناخته شده و مطابق ضوابط و مقررات با آنان رفتار خواهد شد.

 وی یادآور شد: با توجه به تنوع دوره تحصیلی و به منظور اقزایش دقت در انتخاب رشته، در زمان نمایش عناوین رشته های انتخابی پس از درج کدرشته محل ها در سایت اینترنتی، کلیه رشته های انتخاب شده دوره های روزانه به رنگ « مشکی » دوره های نوبت دوم به رنگ «قرمز»، دوره‌های پیام نور به رنگ «آبی»، دوره‌های غیرانتفاعی به رنگ «سبز» و رشته‌های مربوط به پردیس خودگردان دانشگاه ها به رنگ نارنجی نمایش داده خواهد شد.

توکلی خاطرنشان کرد: چنانچه داوطلبان به هر دلیل موفق به دریافت کد پیگیری 16 رقمی نشده باشند، انتخاب رشته آنان در سایت سازمان ثبت نشده و به عبارت دیگر فرآیند انتخاب رشته برای این دسته از داوطلبان انجام نشده است. همچنین داوطلبان توجه داشته باشند که مدت زمان پیش بینی شده برای تکمیل فرم انتخاب رشته 30 دقیقه می باشد. لذا به داوطلبان توصیه م ی شود در تکمیل این فرم نهایت دقت را به عمل آورند.

مشاور عالی سازمان سنجش تاکید کرد: نظر به اینکه تغییر رشته، تغییر گرایش و انتقال دانشجویان در مقطع دکتری امکان پذیر نبوده و ضمناً در حیطه وظایف سازمان سنجش آموزش کشور نمی باشد، هیچگونه اقدامی نیز از سوی این سازمان میسر نخواهد بود، لذا به داوطلبان تأکید می‌شود به هنگام انتخاب رشته خود دقت لازم را بعمل آورند.

توکلی افزود: دانشجویان اخراجی، انصرافی، ترک تحصیل تا پایان خدمت دوره ضرورت مجاز به شرکت در آزمون و تحصیل در دانشگاه نمی‌باشند. همچنین سقف سنوات تحصیلی دوره دکتری، حداکثر 5 سال می باشد و دانشجویانی که طی این مدت موفق به اتمام تحصیل نشوند، شرایط ادامه تحصیل را از دست خواهند داد.

وی یادآور شد: با توجه به تأثیر 20 درصدی معدل دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد (معدلهای تراز شده) اکیداً توصیه می‌گردد که داوطلبان، معدل دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در زمان انتخاب رشته محل ها، در فرم انتخاب رشته بررسی و در صورت لزوم اصلاح کنند.

افراد مجاز به انتخاب رشته با توجه به نمره اکتسابی، کد محل انتخابی و ظرفیت رشته محل‌ها و در مقایسه با سایر داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، برای مصاحبه به کدرشته محل‌ها معرفی خواهند شد. بدیهی است فردی که مجاز به انتخاب رشته می‌شود، در صورت عدم احراز شرایط لازم در مقایسه با سایر انتخاب رشته کنندگان برای مصاحبه معرفی نخواهد شد.

پذیرش نهایی

پس از انتخاب رشته توسط داوطلبان با توجه به ظرفیت هر کد رشته محل دانشگاهی و بر اساس اولویت کد رشته محل‌های انتخابی و نمرات علمی آزمون و با در نظر گرفتن سایر ضوابط (از جمله سهمیه رزمندگان، مربی و …) از بالاترین نمره تا چند برابر ظرفیت هر کدرشته محل، فهرست اسامی داوطلبان واجد شرایط شرکت در مصاحبه (هر داوطلب حداکثر به پنج کدرشته محل) استخراج و در اوایل نیمه دوم اردیبهشت ماه 1392 به منظور شرکت در مصاحبه از طریق سایت سازمان اعلام خواهد شد.

داوطلبانی که اسامی آنان برای شرکت در مصاحبه اعلام می‌ شود باید با توجه به جدول زمانی اعلام شده در اطلاعیه‌ای که به همراه اسامی درج می شود با به همراه داشتن مدارک لازم به شرح مندرج در اطلاعیه ذیربط و مدارکی که مورد نظر دانشگاه مصاحبه کننده است (با توجه به اطلاعات مندرج در سایت هر دانشگاه) به مؤسسات آموزش عالی ذیربط مراجعه و در مصاحبه شرکت کنند.

پذیرش 11 هزار نفر در آزمون دکتری 92

مدیر کل گسترش آموزش عالی از پذیرش 11 هزار نفر در آزمون دکتری سال جاری خبر داد.

ابوالفضل حسنی در گفتگو با خبرنگار مهر، اضافه کرد: طبق تعیین ظرفیتی که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیش بینی کرده بود نزدیک به 11 هزار ظرفیت در آزمون دکتری 92 از سوی دانشگاهها اعلام شد.

وی گفت: ظرفیتهای پذیرش دکتری از سوی دانشگاهها نسبت به سال گذشته بین 20 تا 25 درصد افزایش یافته است.

مدیر کل گسترش آموزش عالی در خصوص ظرفیت دانشگاههای تهرانی، تاکید کرد: تمام ظرفیتها برای این دانشگاهها باز گذاشته شد، حتی ظرفیت رشته های در حال بازنگری  برای پردیسهای اصلی را مجاز اعلام کردیم.

آخرین بروز رسانی این خبر به شرح ذیل است :

مشاور عالی سازمان سنجش از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 92 از ساعت 18 امروز خبر داد.

با اشاره به اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 92 از ساعت 18 امروز از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، گفت: داوطلبان می‌توانند در مهلت مذکور با مراجعه به سایت سازمان سنجش با وارد کردن شماره داوطلبی و یا شماره پرونده و همچنین مشخصات شناسنامه‌ای از جمله نام و نام‌خانوادگی، شماره شناسنامه و سال تولد نسبت به مشاهده و پرینت کارنامه اولیه خود اقدام کنند.

وی با اشاره به شرکت 176 هزار و 185 داوطلب در سومین دوره آزمون نیمه متمرکز دکتری، گفت: از این تعداد 45 هزار و 106 نفر مجاز به انتخاب رشته شده‌اند.

وی افزود: همچنین از 45 هزار و 106 داوطلب مجاز به انتخاب رشته، 23 هزار و 243 نفر مجاز به انتخاب رشته دوره‌های روزانه، نوبت دوم، پیام‌نور،‌ غیرانتفاعی و پردیس خودگردان و 21 هزار و 872 داوطلب مجاز به انتخاب رشته فقط در دوره‌های پیام‌نور، نوبت دوم، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان شدند.

آغاز انتخاب رشته آزمون دکتری از پنجشنبه 29 فروردین

توکلی با اشاره به آغاز انتخاب رشته اینترنتی داوطلبان مجاز به انتخاب رشته از روز پنج شنبه 29 فروردین ماه، گفت: داوطلبان می‌توانند حداکثر 50 کد رشته محل را از میان رشته محل‌های مورد علاقه خود انتخاب و به ترتیب علاقه در فرم انتخاب رشته ثبت کنند.

وی با بیان اینکه مهلت انتخاب رشته داوطلبان تا اول اردیبهشت ماه ادامه دارد، اظهارکرد: داوطلبان پس از انجام انتخاب رشته کد پیگیری 16 رقمی به عنوان رسید انتخاب رشته دریافت می‌کنند، بنابراین چنانچه به هر دلیلی موفق به دریافت این کد پیگیری نشدند انتخاب رشته آنان ثبت نشده است، بنابراین باید مجدد این روند را تکرار کنند.

  ***** لینک اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 92 ******

منبع : ایسنا

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

تمدید مهلت ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور بهمن 95

شهریه کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه پیام نور تا 2 سال افزایش نمی‌یابد

شهریه کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه پیام نور تا 2 سال افزایش نمی‌یابد شهریه کارشناسی …

2 دیدگاه

  1. با سلام.واقعا دستتون درد نکنه که همیشه به موقع اطلاع رسانی می فرمایید. از صبح برای نتایج دکتری وارد سایت سنجش میشم و می بینم خبری نیست تا الان که ایمیل شما رسید و متوجه شدم ساعت 14:30 اعلام میشه که تو خود سایت هم هنوز ساعت اعلام نشده… سپاسگزار از زحماتتون.

    • طبق آخرین خبری که بدستمان رسیده امروز ساعت 18 نتایج اعلام میشه که تو صفحه اول ستون سمت راست سایت بخش اطلاع رسانی قرار گرفته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *