اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
سازمان سنجش و آموزش کشور

جزئیات انتخاب رشته دکتری | زمان اعلام نتیجه اولیه و نهایی

جزئیات انتخاب رشته دکتری
جزئیات انتخاب رشته دکتری

جزئیات انتخاب رشته دکتری

مشاور عالی سازمان سنجش اعلام کرد: انتخاب رشته داوطلبان مجاز رشته‌های تحصیلی آزمون ورودی دوره های دکتری نیمه متمرکز 92 از فردا پنج شنبه 29 فروردین ماه آغاز شده و تا روز یکشنبه اول اردیبهشت ماه 92 ادامه خواهد داشت.

دکترحسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهربا اشاره به جزئیات انتخاب رشته آزمون نمیه متمرکز دکتری سال 92 گفت: براساس برنامه زمانی پیش بینی شده، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون ورودی دوره های دکتری نیمه متمرکز 92 ضروروت دارد از فردا پنج شنبه 29 فروردین ماه لغایت روز یکشنبه اول اردیبهشت ماه 92 به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و با وارد کردن شماره پرونده، رمز ورود ،کد پیگیری ثبت نام اولیه، شماره داوطلبی،شماره شناسنامه، نسبت به ثبت کد رشته محل های انتخابی در فرم انتخاب رشته های تحصیلی الکترونیکی در زمان تعیین شده اقدام کنند.

وی ادامه داد: آن دسته از مجازین به انتخاب رشته های تحصیلی که براساس مندرجات کارنامه نتایج اولیه آزمون مجاز به انتخاب کد رشته محل‌های دوره روزانه و سایر دوره‌ها، شامل دوره‌های نوبت دوم،  پیام نور،  غیر انتفاعی و پردیس خودگردان هستند،  ضرورت دارد با دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی یعنی دفترچه شماره 2 از سایت سازمان سنجش و مطالعه دقیق مندرجات دفترچه راهنمای مذکور نسبت به انتخاب حداکثر 50 کد رشته محل از میان کد رشته محل‌های تحصیلی مورد علاقه خود از دوره‌های مجاز و رشته امتحانی مربوط اقدام و آنها را به ترتیب اولویت علاقه مرتب کرده و پس از کنترل لازم با مراجعه به سایت سازمان نسبت به ثبت کد رشته محل‌های انتخابی به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته الکترونیکی اقدام کند.

مشاور عالی سازمان سنجش تصریح کرد: تعداد داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته از دوره روزانه و سایر دوره ها، شامل دوره های  نوبت دوم ، پیام نور ، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان هستند جمعا 23 هزارو 234 نفر است که از این تعداد  8 هزارو 611 نفر زن و 14 هزارو 623 نفر مرد هستند.

انتخاب 50 کدرشته محل

وی افزود: آن دسته از مجازین به انتخاب رشته‌های تحصیلی که براساس مندرجات کارنامه نتایج اولیه آزمون مجاز به انتخاب کد رشته محل‌های غیر دوره روزانه هستند و یا به عبارتی منحصرا مجاز به انتخاب کد رشته محل های نوبت دوم ، پیام نور ، غیرانتفاعی و  پردیس خودگردان هستند ضرورت دارد با مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی نسبت به انتخاب حداکثر 50 کد رشته محل از میان کد رشته های تحصیلی مورد علاقه خود از دوره های نوبت دوم ، پیام نور ، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان در رشته امتحانی مربوط اقدام و آنها را به ترتیب اولویت علاقه مرتب کرده و پس از کنترل  های لازم با مراجعه به سایت سازمان نسبت به ثبت کد رشته  محل های انتخابی به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته الکترونیکی اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینکه مدت زمان پیش‌بینی شده برای تکمیل فرم انتخاب رشته 30 دقیقه است، تصریح کرد: بنابراین به داوطلبان توصیه می‌شود در تکمیل این فرم نهایت دقت را داشته باشند و چنانچه داوطلبی پس از تکمیل فرم انتخاب رشته و اخذ کد پیگیری 16 رقمی تمایلی به ویرایش فرم انتخاب رشته داشته باشد، حداکثر تا پایان زمان مقرر انتخاب رشته می‌تواند نسبت به ویرایش فرم انتخاب رشته اقدام کند.

وی افزود: داوطلبان دارنده مدرک تحصیلی در رشته‌هایی که فرد متعهد به خدمت در وزارتخانه یا ارگان یا غیره است که در این آزمون شرکت کرده‌اند آنها نیز باید قبل از انتخاب رشته از لحاظ تعهد خدمت وضعیت خود را مشخص کنند.

وی با اشاره به پایان مهلت انتخاب رشته تا روز یکشنبه اول اردیبهشت ماه، گفت: در صورت انجام صحیح انتخاب رشته کد پیگیری 16 رقمی به عنوان رسید انتخاب رشته از طریق سایت در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد که نشانگر مراحل طی شده می‌باشد و داوطلب باید این کد پیگیری را نگهداری کند.

توکلی با بیان اینکه داوطلبان دارنده مدرک تحصیلی در رشته‌های گروه پزشکی شرکت کننده در این آزمون قبل از اقدام به اننخاب رشته باید از لحاظ طرح تعهد خدمت به وزارت بهداشت وضعیت خود را مشخص کنند، اظهار کرد: در غیر این صورت عواقب آن به عهده شخص داوطلب می‌باشد.

وی با اشاره به نحوه ویرایش اطلاعات داوطلبی، مجازین به انتخاب رشته، اظهارکرد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته زمان ورود به فرم انتخاب رشته اطلاعات اعلام شده در خصوص معدل دوره کارشناسی و کارشناس ارشد نام موسسه محل تحصیل یا فارغ‌التحصیلی دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد و سهمیه مربی را مشاهده می‌کنند که در صورتی که اطلاعات مذکور توسط داوطلب مورد تایید قرار گیرد به آنها اجازه انتخاب رشته داده می‌شود در غیر این صورت داوطلب باید نسبت به ویرایش و اصلاح مورد یا موارد اقدام کند.

تذکرهای بسیار مهم :

  • توکلی با تاکید بر اینکه هر زمانی که مشخص شود داوطلب حقایقی را عمدا یا سهوا کتمان کرده است از این آزمون و آزمون سال بعد محروم می‌شود، خاطرنشان کرد: در سیستم انتخاب رشته که تا حدودی هوشمند پیش‌بینی شده است در حد امکان خطاهای احتمالی داوطلبان در زمان انتخاب رشته به آنان تذکر داده می‌شود، به عنوان مثال اعلام خطای انتخاب کد رشته محلی که داوطلب در آزمون آن شرکت نکرده و یا مجاز به انتخاب رشته نشده باشد، بنابراین داوطلب به این موارد توجه داشته باشند.
  • مشاور عالی سازمان سنجش با تاکید بر اینکه تغییر گرایش و انتقال دانشجو در مقطع دکتری امکانپذیر نیست، اظهارکرد: هیچ گونه اقدامی از سوی سازمان سنجش در این موارد میسر نخواهد بود، بنابراین به داوطلبان توصیه می‌شود در زمان انتخاب رشته دقت لازم را داشته باشند.

ممانعت از شرکت پذیرفته شدگان آزمون دکتری 92 در آزمون سال آینده

مشاور عالی سازمان سنجش تصریح کرد: نظر به اینکه پذیرفته شدگان نهایی آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 92 مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی سال 93 نخواهند بود به داوطلبان توصیه می شود در انتخاب کد رشته محل های تحصیلی مورد علاقه خود دقت لازم را به عمل آورند.

اعلام نتایج اولیه نیمه دوم اردیبهشت

وی افزود: پس از انتخاب رشته توسط داوطلبان با توجه به ظرفیت هر کد رشته محل دانشگاهی و براساس اولویت کد رشته محل انتخاب و نمرات علمی آزمون و با در نظر گرفتن سایر ضوابط از جمله  سهمیه رزمندگان مربی و دیگر موارد از بالاترین نمره تا چند برابر ظرفیت هر کد رشته محل فهرست اسامی داوطلبان واجد شرایط شرکت در مصاحبه حداکثر در 5 کد رشته محل استخراج و اوایل نیمه دوم اردیبهشت 92 به منظور شرکت در مصاحبه از طریق سایت سازمان اعلام می شود.

توکلی خاطرنشان کرد: داوطلبانی که اسامی آنها برای شرکت در مصاحبه اعلام می شود باید با توجه به جدول زمانی اعلام شده در اطلاعیه که به همراه فهرست اسامی آنها بر روی سایت سازمان قرار می گیرد با همراه داشتن مدارک لازم و مدارک مورد نظر دانشگاه مصاحبه کننده، به موسسات آموزش عالی مراجعه کرده و در مصاحبه شرکت کنند.

وی ادامه داد: براساس برنامه زمانی پیش بینی شده مصاحبه از معرفی شدگان از دهه سوم اردیبهشت ماه 92 توسط موسسات آموزش عالی ذیر زبط انجام می شود.

اعلام نتایج نهایی نیمه دوم شهریور

مشاورعلی سازمان سنجش افزود: پس از انجام مصاحبه و اعلام نمرات مصاحبه، توسط دانشگاه‌های پذیرنده، گزینش نهایی داوطلبان براساس نمره کل نهایی حاصل از 50 درصد نمره آزمون و نمره کل اولیه و 50 درصد نمره مصاحبه گزارش شده توسط دانشگاه و اولویت کد رشته محل هایی که برای مصاحبه معرفی شده اند صورت خواهد گرفت و فهرست اسامی نهایی در نیمه دوم شهریور 92 از طریق سایت سازمان منتشر می شود.

منبع : سازمان سنجش به نقل از خبرگزاری مهر

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

تمدید مهلت ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور بهمن 95

شهریه کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه پیام نور تا 2 سال افزایش نمی‌یابد

شهریه کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه پیام نور تا 2 سال افزایش نمی‌یابد شهریه کارشناسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *