اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
سازمان سنجش و آموزش کشور

زمان‌ دقیق انتخاب رشته آزمون دکتری | تغییر در مهلت انتخاب رشته

زمان‌ دقیق انتخاب رشته آزمون دکتری
زمان‌ دقیق انتخاب رشته آزمون دکتری

زمان‌ دقیق انتخاب رشته آزمون دکتری

سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: انتخاب رشته آزمون دکتری سال 92 از ساعت 18 امروز پنجشنبه آغاز می‌شود.

داوطلبان می‌توانند تا روز یکشنبه اول اردیبهشت ماه با مطالعه دفترچه‌ راهنمای انتخاب رشته‌ تحصیلی نسبت به انتخاب کد رشته‌ محل‌های مورد علاقه از دوره‌های موجود که در آنها مجاز به انتخاب رشته شده‌اند شامل دوره‌های روزانه،‌ نوبت دوم، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، مراکز پیام نور و پردیس‌های خودگردان حداکثر تا 50 کدرشته محل در صورت وجود اقدام و به ترتیب علاقمندی در فرم انتخاب رشته درج کنند.

براساس این گزارش، اطلاعیه مربوط به اصلاحات دفترچه راهنما و ظرفیت‌های جدید که از ساعت 14 امروز در سایت سنجش منتشر می‌شود

حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر، اضافه کرد: بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دکتری 92 ضرورت دارد از ساعت 18 امروز 29 فروردین با مراجعه به سامانه سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org و وارد کردن شماره پرونده، رمز ورود و کد پیگیری ثبت نام اولیه، شماره داوطلبی و شناسنامه نسبت به ثبت رشته های امتحانی در فرم انتخاب رشته اقدام کنند.

همچنین گفتنی است تعداد 45 هزار و 106 نفر در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 92 مجاز به انتخاب رشته شدند

توکلی با تأکید بر توجه داوطلبان به اطلاعیه جدید سازمان سنجش پیش از اقدام به انتخاب رشته، گفت: افراد مجاز به انتخاب رشته باید پس از مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org به اطلاعیه جدید این سازمان که ساعت 14 امروز پنج‌شنبه بر روی سایت سازمان قرار می‌گیرد، توجه کرده و با توجه به اصلاحیه‌های دفترچه شماره 2 اقدام به انتخاب رشته کنند.

مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: توصیه می‌شود داوطلبان قبل از انتخاب کدرشته محل‌های تحصیلی انتخابی، اطلاعیه جدید سازمان سنجش در رابطه با اصلاحات کدرشته‌ محل‌های جدید را که امروز بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد، با دقت مطالعه کرده و اصلاحات لازم را مبذول کنند.

توکلی عنوان کرد: داوطلبان واجد شرایط انتخاب رشته پس از دریافت دفترچه راهنما حداکثر 50 کد رشته محل را از میان کدرشته محل‌های دوره‌های مربوط که در آن مجاز به انتخاب رشته شدند به ترتیب اولویت علاقه انتخاب کنند.

وی گفت: این داوطلبان از فردا تا دوشنبه دوم اردیبهشت‌ماه برای ثبت کدرشته محل‌ها فرصت دارند و پس از انتخاب رشته توسط داوطلبان مجاز با توجه به ظرفیت هر یک از کدرشته‌های دانشگاهی براساس نمره آزمون و دیگر ضوابط از بالاترین نمره تا چند برابر ظرفیت هر کد رشته محل، فهرست داوطلبان حداکثر در 5 کد رشته محل در اوایل نیمه دوم اردیبهشت‌ماه اعلام می‌شود.

تغییر در مهلت انتخاب رشته

وی با اشاره به افزایش مدت زمان انتخاب رشته، گفت: داوطلبان از امروز تا دوشنبه دوم اردیبهشت ماه مهلت انتخاب رشته دارند، این مهلت پیش از این تا اول اردیبهشت ماه اعلام شده بود.

مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: داوطلبانی که اسامی آنها در نیمه دوم اردیبهشت‌ماه اعلام می‌شود نیز باید با توجه به جدول زمانی ارائه شده که به همراه فهرست اسامی بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد با مدارک لازم مندرج در سایت و مدارک مورد نظر دانشگاه مذکور به موسسات آموزش عالی مراجعه کنند تا مصاحبه از آنها صورت گیرد.

وی افزود: این افراد باید توجه کنند مصاحبه آنها از دهه سوم اردیبهشت و براساس برنامه زمانی پیش بینی شده توسط موسسه پذیرنده دانشجو صورت می‌گیرد.

توکلی گفت: پس از انجام مصاحبه و اعلام نمرات آن از سوی دانشگاه‌های پذیرنده دانشجو گزینش نهایی بر اساس نمره کل افراد به صورت 50 درصد نمره علمی آزمون و 50 درصد نمره مصاحبه گزارش می‌شود.

شایان ذکر است، فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی در نیمه دوم شهریور ماه 92 اعلام می‌شود.

منبع : خبرگزاری فارس و مهر و ایسنا

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

تمدید مهلت ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور بهمن 95

شهریه کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه پیام نور تا 2 سال افزایش نمی‌یابد

شهریه کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه پیام نور تا 2 سال افزایش نمی‌یابد شهریه کارشناسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *