اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
خدمت سربازی

تحصیل همزمان با خدمت سربازی در پیام نور | تحصیل همزمان در دو رشته

تحصیل همزمان با خدمت سربازی
تحصیل همزمان با خدمت سربازی

تحصیل همزمان با خدمت سربازی

امکان تحصیل همزمان با خدمت سربازی ممنوع می باشد

طیق بخشی از متن دستورالعمل صادره در تاریخ ۱۸ شهریورماه ۹۱ از طرف سازمان وظیفه عمومی ناجا در رابطه با تحصیل همزمان با خدمت که صراحتا در بند ۱۱ این دستور العمل آمده است 

تحصیل همزمان با خدمت (حتی در صورت تایید دانشگاه) مجاز نبوده و برای اینگونه از دانشجویان معافیت تحصیلی صادر نخواهد شد

همچنین در بند ۲۱ این دستورالعمل آمده است :

سربازانی که خدمت دوره ضرورت آنان حداکثر تا ۳۰ شهریور ۱۳۹۱ به اتمام می رسد در صورت موافقت دانشگاه می توانند شروع به تحصیل خود را تا اتمام خدمت به تعویق بیندازند.بدیهی است اشتغال به تحصیل آنان با ارائه کارت پایان خدمت یا گواهی اتمام خدمت صادره از سوی نیروهای مسلح امکان پذیر می باشد.

پیش از اینها تحصیل همزمان با خدمات سربازی از طرف دانشگاه پیام نور مشکلی نداشت و دواطلبان می توانستند همراه با خدمت سربازی در دانشگاه پیام نور نیز تحصیل کنند.

لازم به ذکر است : فارغ التحصیلان دیپلم ویا پیش دانشگاهی غیر غایب متولد سال های قبل ، مشروط بر اینکه دیپلم رشته های فنی – حرفه ای و کارودانش را حداکثر تا پایان ۲۲ سالگی و پیش دانشگاهی را تا پایان ۲۴ سالگی به اتمام رسانیده باشند نیزمجاز به ادامه تحصیل می باشند.

شایان ذکر است : فارغ التحصیلان مقطع کاردانی مجاز به شروع به تحصیل در مقاطع کارشناسی پیوسته و دکتری پیوسته نبوده و فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی مجاز به شروع به تحصیل در مقطع دکتری پیوسته پزشکی ، دندانپزشکی و دامپزشکی نمی باشند.

دانشجویان در طول تحصیل ، فقط یکبار مجاز به انصراف در سنوات قانونی بوده و حداکثر تا یکسال بعداز تاریخ انصراف نیز در صورت قبولی مجازبه ادامه تحصیل می باشند.

همچنین شرایط انتقال دانشجو به این نحو می باشد: انتقال دانشجویان از دانشگاه به دانشگاه دیگر (بدون شرکت در آزمون ) صرفا در همان مقطع و همان رشته تحصیلی امکان پذیر است ودر صورتیکه تمایل به تغییر رشته و مقطع تحصیلی داشته باشد شامل ضوابط دانشجویان انصرافی خواهد شد.

تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاهی

مدیر کل دفتر نظارت و ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شرایط تحصیل همزمان دانشجویان در دو رشته را در مقاطع مختلف تحصیلی تشریح کرد.

دکتر رضا عامری با بیان اینکه ادامه تحصیل دانشجویان در دو رشته مقطع کارشناسی ارشد به صورت همزمان ممنوع است، گفت: تحصیل همزمان دانشجویان به صورت همزمان در دو رشته مقطع کارشناسی ارشد، غیرقانونی است و این امکان وجود دارد که در هر دو دانشگاه از تحصیل محروم شوند.

به گفته وی، اخیرا طرحی مطرح بود که دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد که در دوره‌های مجازی مشغول به تحصیل هستند، بتوانند در دانشگاه دیگری نیز در این مقطع به صورت همزمان ادامه تحصیل دهند، البته در حال حاضر این موضوع نهایی نشده است.

عامری در خصوص نحوه تحصیل در دو رشته به صورت همزمان در مقطع کارشناسی نیز گفت: اگر داوطلبی دانشجوی دانشگاه پیام‌نور و یا یک رشته غیر حضوری باشد، می‌تواند به صورت همزمان در رشته دیگری در دانشگاه دیگر ادامه تحصیل دهد، در غیر این صورت امکان ادامه تحصیل در دو رشته به صورت همزمان برای وی وجود ندارد.

مدیر کل دفتر نظارت و ارزیابی وزارت علوم افزود: به عبارت دیگر دانشجویی که در یک دانشگاه دولتی در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل است، نمی‌تواند به صورت همزمان در دانشگاه و رشته دیگری ادامه تحصیل دهد.

عامری خاطرنشان کرد: همچنین در مقطع دکتری نیز تحصیل در دو رشته به صورت همزمان ممنوع است.

ضوابط سازمان وظیفه عمومی تحصیل همزمان در دو دانشگاه یا رشته تحصیلی

سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی؛ تحصیل همزمان دانشجویان در دو دانشگاه یا رشته تحصیلی مانعی ندارد.

سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی طی اطلاعیه ای اعلام داشت : از نظر مقررات وظیفه عمومی ، تحصیل همزمان دانشجویان در دو دانشگاه یا رشته تحصیلی بلامانع است اما وظیفه عمومی تنها برای دانشگاه اولیه و تنها برای یک مقطع معافیت تحصیلی صادر می کند.

دانشجویی که برابر ضوابط و مقررات آموزشی وزارت علوم و یا وزارت بهداشت در دو دانشگاه یا رشته تحصیلی متفاوت پذیرفته می شود ، می بایست در مهلت مجاز سنوات تحصیلی مقطع اولیه که معافیت تحصیلی برای آن صادرشده ، تحصیل در دانشگاه یا رشته دوم را نیز به اتمام رساند.

به عنوان مثال، دانشجوی رشته کارشناسی که مجاز است در  مدت  ۵ سال ، تحصیل در این مقطع را به اتمام رساند ، در صورت قبولی در رشته یا دانشگاه دیگر و تمایل به تحصیل همزمان در دو رشته یا دانشگاه ، می بایست در مهلت مجاز  ۵ ساله که برای مقطع اولیه در نظر گرفته شده ، رشته دوم را نیز به پایان رساند.

دانشجو در صورت انصراف ، ترک تحصیل و یا فراغت از تحصیل در مقطع اولیه ، دیگر مجاز به ادامه تحصیل دررشته یا دانشگاه دوم نمی باشد. یعنی شرط ادامه تحصیل در دانشگاه دوم ، برخوداری از معافیت تحصیلی در دانشگاه یا رشته اول می باشد.

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

8 دیدگاه

  1. آیا همرمان با سربازی میشه پیام نور رفت؟

  2. با سلام
    سوالی داشتم از حضور شما:
    بنده دانشجوی ترم 2 کارشناسی ارشد(فراگیر) هستم و قصد دارم برای آزمون استخدامی ادارات دولتی ثبتنام کنم. میخواستم بدونم امکان مشغول به کار شدن در ادارات دولتی و تحصیل همزمان در دانشگاه پیام نور وجود داره؟؟
    چون درشرایط عمومی ثبتنام اکثر ادارات قید شده عدم اشتغال به تحصیل.میخواستم بدونم تحصیل در پیام نورم شامل میشه یا نه؟؟
    با توجه به اینکه کلاس ها به صورت غیر حضوری و خارج از وقت اداری می باشد.

  3. مسعود کریم زاده

    با سلام

    لیست منابع آموزش زبان انگلیسی91-92:
    1)مسائل زبان شناسی
    2)آواشناسی
    3)اصول و روش تدریس زبانهای خارجی
    4)روش تحقیق
    5)روانشناسی آموزش زبان

    با تشکر

  4. باسلام مدیرجان
    ببخشید چه تفاوتی بین مدرک کارشناسی ارشد آموزش محور و پِژوهش محور وجود داره لطفا راهنمایی لازم را دراین زمینه بکنید.
    اگه بخشنامه ای هم وجودداره لطفا بذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *