اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
نحوه انتقال پدیرفته شدگان آزمون سراسری به دانشگاه پیام نور

شرایط انتقالی دانشجویان پیام نور | با موافقت مراکز مبداء و مقصد

شرایط انتقالی دانشجویان پیام نور
شرایط انتقالی دانشجویان پیام نور

شرایط انتقالی دانشجویان پیام نور

انتقال دانشجو با موافقت مراکز مبداء و مقصد و تایید مرکزاستانی مربوطه مشروط به احرازشرایط زیر است:

1. شرایط ادامه تحصیل در مرکز مبداء را داشته باشد و کمتر از نیمی از واحدهای درسی دوره تحصیلی را گذرانده باشد.

2. حداقل 24 واحد درسی(بدون احتساب دروس پیش دانشگاهی و دروس معادلسازی شده) گذرانده باشد.

3. میانگین کل 12 را کسب کرده باشد.( با احتساب دروس مردودی)

4. نمره آزمون ورودی دانشجو از آخرین فرد پذیرفته شده در مرکز مقصد، و در همان رشته و سال شرکت در آزمون سراسری در سهمیه مربوط کمتر نباشد.

توجه: نمره آزمون دانشجویان تکمیل ظرفیت، شاهد و مواردی که با معرفی نامه سازمان سنجش معرفی می‌شوند می‌بایست به صورت موردی از سازمان سنجش استعلام شود.

5. دانشجویان رشته‌های علوم پایه و مهندسی با میانگین کل حداقل 15 و رشته‌های علوم انسانی و هنر با میانگین کل حداقل 16 از داشتن نمره آزمون معاف هستند. (کسانی که می‌خواهند از شرط میانگین برای انتقال استفـاده کنند حتماً باید 12 واحد غیرعمومی گذرانده باشند.)

6. دانشجویان تا شش هفته مانده به شروع نیمسال تحصیلی بعد فرصت دارند مدارک و تقاضای انتقال را به مرکز/ واحد خود ارائه نمایند.

7. انتقال دانشجو، فقط در مقطع هم سطح و یا از بالا به پایین (کاردانی به کاردانی و کارشناسی به کارشناسی یا کارشناسی به کاردانی انجام می‌شود.)

8. دانشجویان دوره‌های فراگیر پس از گذراندن یک ترم تحصیلی بعد از دوره دانشپذیری و 24 واحد درسی و کسب میانگین حداقل12 ؛با موافقت مراکز مبدا و مقصد و ارائه مدارک معتبر و مستند ( ماده 38 آیین‌نامه آموزشی) می‌توانند منتقل شود.

9. انتقال دانشجو از یک مرکز به مرکز دیگر منوط به مجری بودن مرکز در رشته مورد تقاضا است در صورت عدم تطابق زمانی برنامه درس‌ها مسئولیت آن به‌عهده دانشجو است.

10. در صورت انتقال دانشجو، سوابق از مرکز مبداء به مقصد منتقل شود. هیچگونه تغییری در درسهای دانشجو ایجاد نمی‌شود و کلیه درسهای اخذ شده و گذرانده شده عیناً به مرکز مقصد منتقل می‌شود.

11. انتقال دانشجو در طول تحصیل فقط یکبار مجاز است.

12. انتقال دانشجویان پیام نور به  دوره‌های حضوری دانشگاه‌های دولتی مقدور نیست و به دانشگاه‌های نیمه حضوری و غیر دولتی، با رعایت شرایط از طریق آموزش استان امکان پذیر است.

13. بررسی تقاضای انتقال دانشجو از مرکز برون مرزی فقط از طریق اداره کل خدمات آموزشی امکان پذیراست.

14. انتقال از مرکز به واحدهای تحت پوشش مرکز، در صورتی که بعد از پذیرش دانشجو رشته تحصیلی وی در واحد ایجاد شده باشد و بیش از نیمی از واحدهای ایشان باقی مانده باشد بلامانع است، در این صورت نیازی به نمره آزمون نیست.

15. انتقال فرزندان هیات علمی فقط از طریق اداره کل خدمات آموزشی مقدور است، در این صورت هیات علمی در اولین نیمسال تحصیلی با مراجعه به سازمان سنجش، مجوز لازم را اخذ و به خدمات آموزشی ارائه خواهد داد.

16. در صورتی‌که فرزندان هیات علمی حائز حد نصاب لازم را برای انتقال نباشند، انتقال بصورت مشروط مهمان، به شرح زیر خواهد شد:

– از این دسته از پذیرفته‌شدگان با معرفی اداره کل خدمات آموزشی ثبت نام به عمل خواهد آمد.

– اگر چنانچه پس از دو نیمسال، موفق به کسب میانگین کل 12 شوند انتقال قطعی خواهد شد.

17. انتقال دانشجویانی که بعلت نداشتن شرایط ثبت نام با اخذ تعهد، مبنی بر عدم تقاضای انتقال در مرکز، ثبت نام کرده‌اند ممنوع است.

18. انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر توسط ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه انجام و از طریق اداره کل خدمات آموزشی اطلاع‌رسانی می‌شود.

منبع : پرتال دانشگاه پیام نور

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین

 

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

13 دیدگاه

  1. سلام
    ببخشید من فرزنده ایثارگر هستم
    می خواستم بدونم نمی تونم از پیام نور به دولتی برم اگر بعدلم از ۱۷ خورده باشه

  2. ببخشید من هنوز وارد دانشگاه نشدم ولی پیام نور اهواز رشته مهندسی پزشکی قبول شدم و همین طور دانشگاه آزاد تهران شرق خواستم بدونم اگر بخواهم به واحد علوم تحقیقات تهران یا آزاد دزفول انتقال پیدا کنم آیا این کار شدنی است ؟

  3. سلام خسته نباشید
    من دانشجوی کارشناسی روانشناسی پیام نور واحد لواسان هستم و ترم ۱ هستم می خواستم بدونم چطور میتونم برای ترم ۲ یا ۳ چطور میتونم برم دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات ؟تو رو خدا جواب بدین
    مرسی

    • باید به واحد دانشگاه آزاد مراجعه نمایید و اینکه آیا مرکز شما موافقت می کند یا خیر !!!

  4. سلام وقتتون بخیر من الان دانشجوی دانشگاه پیام نور قشم هستم ودو ترم(40واحد)رو گذروندم میخوام بدونم میتونم به دانشگاه آزاد انتقالی بگیرم؟

  5. سلام.در صورت انتقالی ، در مدرک نهایی صادر شده (مدرک کارشناسی ارشد) دانشگاه مبدا ثبت خواهد شد یا مقصد؟؟مثلا اگر از قشم به تهران انتقالی گرفته شود در مدرک فارغ التحصیلی قید میشود محل تحصیل تهران یا قشم؟؟

  6. سلام وخسته نباشید من دانشجویی ارشد حسابداری واحد ابوموسی هستم چندتا سوال از حضورتون داشتم که با توجه به حوصله شما امیدوارم تمامی سوالات را پاسخ دهید با تشکر فراوان
    1:شهریه بنده برا9 واحد شده بود1060000 اما الان باید 1590000هزار بحساب بریزم چرا؟
    2:بنده شهریه کامل را پنجشنبه ساعت حدود 12ظهر بحساب ریختم اما تا الان ساعت45/13هنوز صفر نشده بنظر شما تا کی باید صبر کنم تا بنونم انتخاب محل آزمون کنم؟
    3:نوع سوالات ارشد در مقطع پایان ترم تستی است یا تستی تشریحی یا تشریحی کامل ترم قبل که تستی کامل بود واین ترم در لیست منابع زده تستی محض میخوام بدونم همینطور هستش یا خیر؟و چقدر میتوان به این لیست اعتماد کرد
    4″اگر امتحانات پایان ترم تستی محض بود که خب ولی اگر تستی تشریحی یا تشریحی محض بود با توجه به انتخاب محل ازمون در شهر دیگر چگونه این اوراق به دانشگاه مبدا فرستاده میشود وتصحیح میگردد ایا همان مرکز اصلی تصحیح میکند یامرکزی که ازمون داد یم؟
    5:کلا نسبت به مقطع کارشناسی مقطع فوق از لحاظ نوع سوالات پایان ترم چگونه است یعنی سخت تر است یا کلا ساده تر مفهومی تر است یا با خوندن تنها یک مرتبه میتوان نمره خوبی اخذ کرد(مثلا در رشته حسابدرای درس دولتی مشترک بین لیسانس و فوق میابشداز لحاظ نوع کتاب ولی سطح سوالات در مقطع لسانس سخت تر بود تا مقطع فوق این را میتوان به کل امتحانات تعمیم داد یا خیر؟)
    6:ایا وام شهریه به دانشجویان فراگیر تعلق میگیرد یا خیر؟چون بنده از مسئول آموزش پیام نور واحد ابوموسی سوال کردم گفت این ترم فقط یک میلیون کلا وام به دانشگاه تعلق گرفته این بنظر شما صحیح است؟و آیا میتوان ترم بعد از وام شهریه استفاده کردیا بستگی به سیاستهای دانشگاه دارد؟؟
    7:شهریه ثابت همان مبلغ بود که در دفترچه ثبت نامی اعلام کردند یا با افزایش15%داشته است با تشکر؟

    • اگر ترم اولتان هست باید شهریه دانشپذیری (مابه تفاوتی که در دفترچه فراگیر اعلام شده است) را هم واریز کنید
      بدهکاری باید صفر شود یعنی کل آن واریز گردد
      سئوالات از چند ترم قبل همگی تستی شده اند
      بهتر است سئوالات ترم های قبل دروس را تهیه و بررسی نمایید
      وام تعلق میگیرد ولی پیگیری آن از طری مرکز خودتان باید انجام گیرد
      احتمال افزایش 15% در هر سال وجود دارد

  7. سلام
    میشه در مورد تفاهم نامه دانشگاه پیام نور و کمیته امداد در خصوص تحصیل رایگان این ترم گزارش تهیه کنید؟؟

    • حتما مطلبی در این باره تهیه خواهیم نمود

      • دانشجوی پیام نور شهر ری

        با سلام و خسته نباشید خدمت مدیر محتر همیشه آنلاین که از زمان کنکور تا الان که دانشجو شدیم ،همراه ،راهنما و در بعضی جا ها مشوق ما بودند.
        مدیر عزیز از شما خواهشمندیم که به علتی که تعیین محل آزمون از فردا (8)شروع می شود و کمیته امداد و دانشگاه هم بر سر دانشجویان تحت پوشش موافقت نامه امضا کردند و ما هم تا شهریه رو پرداخت نکنیم نمیتونیم انتخاب محل آزمون کنیم ،میخواهیم که این لطف را بار دیگر در حق دانشجویان مسمند کمیته امداد بکنید و تا فردا یا پس فردا یک گزارش خوب از این موضوع تهیه کنید .
        منتظرتان هستیم. و بدان که دعای خانواده های ما پشت سر شماست .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *