اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
زیاری ریس دانشگاه پیام نور

ممنوعیت تحصیل رایگان در پیام نور برای برگزیدگان علمی

علت ممنوعیت تحصیل رایگان در پیام نور
علت ممنوعیت تحصیل رایگان در پیام نور

ممنوعیت تحصیل رایگان در پیام نور برای برگزیدگان علمی

رئیس دانشگاه پیام نور از ممنوعیت تحصیل رایگان برگزیدگان علمی در دانشگاه پیام نور خبر داد. همچنین معاون آموزشی دانشگاه پیام نور اعلام کرد: براساس اصلاحیه آیین نامه ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی، پیام نور از تحصیل رایگان برگزیدگان علمی استثنا شده است و این افراد باید برای تحصیل در این دانشگاه شهریه پرداخت کنند.

زیاری در ادامه به ارائه تخفیفهایی برای دانشجویان برگزیدگان علمی اشاره کرد و افزود: با این حال دانشگاه پیام نور برای نفرات برگزیده که از هر دانشگاه وارد پیام نور می شوند، تخفیفاتی ویژه در حد رایگان برای 109 نفر از این دانشجویان در نظر گرفته است.

وی همچنین به شکایت برخی دانشجویان ممتاز به دیوان عدالت اداری اشاره کرد و گفت: عده ای از دانشجویان با علم به اینکه حق تحصیل رایگان در دانشگاه پیام نور را دارند به دیوان عدالت اداری شکایت کردند که دیوان هم رای به تحصیل رایگان آنان داد ولی پرداخت شهریه آیین نامه شورای نخبگان است که در آن ارائه تخفیف به دانشجویان برگزیده را در اختیار دانشگاه قرار گذاشته شد.

به گفته رئیس دانشگاه پیام نور، تخفیفهای معقولی در حد 10، 20 و 50 درصد به این دانشجویان اختصاص می یابد اما اصل شهریه را باید پرداخت کنند، اگر قرار باشد 20 هزار نفر و آن عده از دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد هیچ شهریه ای پرداخت نکنند واقعاً باید چگونه دانشگاه را اداره کنیم؟

علت ممنوعیت تحصیل رایگان برگزیدگان علمی در دانشگاه پیام نور

سعید قدیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: در آیین نامه پیشین ادامه تحصیل برگزیدگان علمی که سال گذشته به دانشگاهها ابلاغ شد، بحث شرایط ویژه دانشگاهها دیده شده بود اما به این دلیل که اشاره ای به نام دانشگاه پیام نور نشده بود، دانشگاهها روی آن بحث داشتند.

وی با ذکر مثالی ادامه داد: به عنوان مثال، در تبصره 10 این آیین نامه ذکر شده که دانش آموختگان رتبه های نخست دوره های نیمه حضوری و مجازی در صورت داشتن شرایط، صرفاً می توانند در همان دوره ها با رعایت شرایط دانشگاه پذیرنده تحصیل کنند.

به گفته دبیر شورای عالی برنامه ریزی آموزشی، دانشگاه پیام نور دانشگاهی نیمه حضوری است اما به این موضوع صراحتاً در آیین نامه اشاره نشده بود.

به گفته این مقام مسئول وزارت علوم، به دلیل عدم دریافت منابع دولتی توسط دانشگاه پیام نور، در این آیین نامه دانشگاه پیام نور مستثنی و اتخاذ تصمیم در رابطه با اخذ شهریه به اختیار آن دانشگاه واگذار شده است.

توضیحات معاون آموزشی دانشگاه پیام نور درباره علت ممنوعیت تحصیل رایگان در پیام نور

در همین باره علیرضا دل افکار – معاون آموزشی دانشگاه پیام نور با ارائه برخی توضیحات و با اشاره به شیوه نامه ادامه تحصیل برگزیدگان علمی، اظهار داشت: طبق ماده 4 آیین نامه ادامه تحصیل برگزیدگان علمی در مقاطع بالاتر، با اصلاحیه وزیر علوم تحصیل برگزیدگان علمی در دانشگاه‌های روزانه و دولتی به استثنای دانشگاه پیام‌نور رایگان شد.

وی درباره نحوه ادامه تحصیل دانشجویان نخبه و برگزیدگان علمی در دانشگاه پیام‌نور، اظهار داشت: بر اساس آیین‌نامه نخبگان و برگزیدگان علمی که سال گذشته ابلاغ شد، دانشگاهها می‌توانند 10 درصد پذیرفته‌ شدگان مقطع کارشناسی ارشد خود را از میان دانش آموختگان خود و 10 درصد دیگر را نیز از میان دانش آموختگان سایر دانشگاهها جذب کنند.

به گفته معاون آموزشی دانشگاه پیام‌نور، دانشگاهها ملزم به پذیرش این دانشجویان از دو روش اطلاعیه های خود یا سازمان سنجش هستند اما در نهایت وضعیت قبولی باید از سوی سازمان سنجش اعلام شود.

دل‌ افکار در بخش دیگری از سخنان خود، از برگزاری امتحانات دانشگاه پیام‌نور در فاصله زمانی 31 اردیبهشت تا 22 خرداد ماه خبر داد و گفت: امتحانات دانشگاه پیام‌نور در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد متمرکز است، اما در مقطع دکتری امتحانات توسط مراکز برگزار می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه پیام‌نور همچنین با اشاره به توسعه برگزاری آزمون‌های دانشگاه پیام‌نور به شیوه بدون کاغذ، گفت: امسال به مراکز و واحدها اعلام شده است که در هر نوبت امتحانی، زیرساخت‌های آزمون بدون کاغذ را برای 20 دانشجو فراهم کنند.

عدم تعطیلی دانشگاه پیام نور و برگزاری ترم تابستان

زیاری همچنین از برگزاری ترم تابستان دانشگاه پیام نور و عدم تعطیلی در ایام انتخابات خبر داد.

منبع : خبرگزاری مهر

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *