اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین

زمان اعلام نتایج آزمون فراگیر سال 90 و میزان شهریه های دوره آمادگی

زمان اعلام نتایج آزمون فراگیر سال 90 و  میزان شهریه و ضوابط برگزاری دوره‌های آمادگی فراگیر پیام نور

معتمدی گفت: نتایج آزمون‌های فراگیر کارشناسی (پیوسته، ناپیوسته ) و کارشناسی ارشد سال 90 پیام نور اوایل شهریورماه اعلام می‌شود.

عبدالله معتمدی معاون آموزشی دانشگاه پیام نور اعلام کرد: نتایج آزمون‌های فراگیر کارشناسی (پیوسته، ناپیوسته ) و کارشناسی‌ارشد سال ۹۰ پیام نور اوایل شهریورماه اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه پذیرش دانشجویان از مهر ماه آغاز می‌شود تصریح کرد: ثبت نام جدید دوره‌های فراگیر مهرماه انجام می‌شود .

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور تصریح کرد: امسال برای مقاطع مختلف ظرفیت مشخص شده و درهر رشته گرایش کارشناسی ۳۰ نفر و در رشته گرایش کارشناسی‌ارشد ۱۰ تا ۱۵ نفر پذیرش می‌شوند.

میزان شهریه و ضوابط برگزاری دوره‌های آمادگی فراگیر پیام نور

دفتر آموزشهای آزاد، غیر دولتی و غیرانتفاعی وزارت علوم، میزان شهریه، ضوابط برگزاری و تشکیل کلاسها و همچنین نحوه تبلیغات موسسات آموزش عالی برگزارکننده دوره‌های آمادگی فراگیر پیام نور را اعلام کرد.

براساس اعلام دفتر آموزشهای آزاد، غیر دولتی و غیرانتفاعی وزارت علوم شهریه دوره‌های آمادگی فراگیر پیام نور برای هرساعت تدریس در گروه علوم انسانی در مقطع کارشناسی ۲۲۰۰۰ ریال و برای مقطع کارشناسی ارشد ۳۳۰۰۰ ریال، برای گروه علوم پایه در مقطع کارشناسی ۲۷۵۰۰ ریال و برای مقطع کارشناسی ارشد  ۳۹۰۰۰ ریال، برای گروه فنی و مهندسی در مقطع کارشناسی ۳۵۰۰۰ ریال و برای مقطع کارشناسی ارشد ۴۲۰۰۰ ریال است.

براساس اطلاعیه این دفتر میزان ساعات تدریس برای دروس عمومی اندیشه اسلامی و فارسی عمومی هرکدام ۱۶ساعت، زبان عمومی ۳۲ساعت و برای دروس تخصصی هر واحد ۱۷ساعت می باشد.

همچنین براساس این اطلاعیه تعداد دانشپذیر برای هر کلاس در دروس اندیشه اسلامی و فارسی عمومی حداکثر ۷۰ نفر، برای دروس زبان عمومی و کلیه دروس تخصصی مقطع کارشناسی حداکثر نفر و برای دروس تخصصی مقطع کارشناسی ارشد حداکثر ۲۰ نفر است.

بر اساس اعلام دفتر آموزشهای آزاد، غیر دولتی و غیر انتفاعی وزارت علوم، اولویت تدریس با اعضای هیأت علمی دانشگاه پیام نور و افرادی است که در دانشگاه پیام نور تدریس داشته‌اند که در این زمینه واحدهای استانی دانشگاه پیام نور همکاری خواهند کرد. همچنین دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد برای تدریس در دوره کارشناسی و دارا بودن مدرک تحصیلی دکترا برای تدریس در دوره کارشناسی ارشد و مرتبط بودن رشته تحصیلی مدرس با دروس براساس جدول تطبیق دروس ارائه شده از دانشگاه پیام نور از شرایط مدرسان دوره‌های آمادگی فراگیر پیام نور است.

در این اطلاعیه در خصوص ضوابط تبلیغ برگزاری دوره‌های آمادگی فراگیر پیام نور آمده است: موسسات آموزش عالی آزاد برگزار کننده این دوره‌ها نباید در تبلیغات خود از علایم، آرام و نام دانشگاه پیام نور استفاده کرده و همچنین در خصوص تضمین قبولی تبلیغ نداشته باشند.

همچنین موسسات آموزش عالی آزاد برگزار کننده دوره‌های آمادگی فراگیر پیام نور باید این دوره‌ها را در مکان مورد تایید وزارت علوم برگزار و منابع و محتوای اعلام شده دفترچه راهنمای دانشپذیری دوره‌های آمادگی فراگیر پیام نور در سال ۹۰ اعلامی از طرف دانشگاه پیام نور را رعایت کنند.

براساس اعلام دفتر آموزشهای آزاد، غیر دولتی و غیرانتفاعی وزارت علوم، زمان شروع کلاسهای دوره‌های آمادگی فراگیر پیام نور بعد از اعلام عمومی دانشگاه پیام نور و سازمان سنجش آموزش کشور برای ثبت نام این دوره‌ها خواهد بود.

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین

منبع : خبرگزاری پیام نور (پیام نورنا )

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

4 دیدگاه

  1. سلام
    می خواستم بدونم شهریه ی ارشد فرگیر پیام نور در رشته بازرگانی چقدر هست ؟هم ثابت هم متغییر
    با تشکر

    • طبق گزارش برخی از کاربران سایت که ثبت نام کردند شهریه ثابت در حدود 500000 تومان و متغیر در حدود 60000 تومان برای هر واحد است

  2. بازم سلام.به نقل قول از سایت خودتون و معاون اموزشی پیام نور ظرفیت پزیرش ارشد در هرگرایش 10تا 15 نفر است.حالا این ظرفیت در سطح هر دانشگاهه یا کل کشور ؟

    • در هر گرایش نه در هر کد رشته محل تا 15 نفر
      این ظرفیت مربوط به هر کد رشته محل است
      هر رشته دو کد رشته دارد که آموزش محور و پژوهش محور و هر دانشگاهی که این رشته را ارائه نماید شامل این دو کد رشته است که برای هر یک از این کد رشته ها در هر دانشگاه یک کد رشته محل داریم که می توانید 6 تا از آنها را انتخاب نمایید
      در ضمن لطفا یکبار به ثبت سوال خود اقدام نمایید در غیر اینصورت نظراتتان ، چون تکراری خواهد شد اسپم شناخته می شود و امکان دارد نتوانیم پاسخ دهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *