اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین

نامه ی اعتراض آمیز اساتید و کارکنان دانشگاه پیام نور در مورد اظهارات اخیر نماینده مجلس

نامه ی اعتراض آمیز اساتید و کارکنان دانشگاه پیام نور در مورد اظهارات اخیر آقای عباسپور تهرانی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور “جمعی از اساتید و کار کنان دانشگاه پیام نور با ارسال نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی نارضایتی خود را در مورد اظهارات نماینده مردم تهران جناب آقای عباسپور اعلام کردند.
کلیه اساتید و اعضای هیئت علمی ،دانشجویان و فارغ التحصیلان و همکاران مراکز و واحد های دانشگاه پیام نور می توانند با ارسال عدد 1 به سامانه پیامک روابط عمومی دانشگاه پیام نور(10000022442053) نارضایتی خود را نسبت به اظهارات نماینده مرم تهران اعلام نمایند.
متن نامه به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
یا ایها الذین آمنوا کتب علیکم الصیام کما کتب على الذین من قبلکم لعلکم تتقون
جناب آقای دکتر علی لاریجانی
رئیس محترم مجلس شورای اسلامی
با عرض سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان
احتراما، نظر به عدول و نزول جناب آقای علی عباسپور تهرانی از جایگاه واقعی ایشان به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی (و نه نماینده و حافظ منافع فرد و گروهی خاص و خویشاوندان خویش) و نیز ریاست کمیسیون آموزش عالی (و نه کمیسیون دانشگاه بزرگ * *) در مجلس به استناد افاضات تخریب گرایانه غیرقانونی، غیر مستند و رنجش آور میلیون ها نفر از اساتید، کارکنان، دانش آموختگان، دانشجویان و خانواده های ایشان و نیز تشکیک و تشدید التهاب در بین داوطلبان آزمون سراسری سالجاری و خانواده های ایشان در ایام انتخاب رشته آنها با طرح ادعای واهی بی کیفیتی دانشگاه پیام نور و توصیه به عدم انتخاب این دانشگاه توسط داوطلبان آزمون سراسری، ما اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه پیام نور به استناد این مهم و نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی و موارد به شرح زیر خواهان رسیدگی و اقدام و برخورد قانونی با ایشان از جانب حضرتعالی و هیات رئیسه محترم مجلس حسب ضوابط و مقرارت در این زمینه هستیم:
1- رابطه خویشاوندی جناب آقای علی عباس پور با رئیس مادام العمر دانشگاه بزرگ ** و نیز سهم و مشارکت ایشان و سایر بستگانشان در مدیریت و منافع هنگفت عاید از آن دانشگاه بر هیچکس پوشیده نیست. اما در راستای خوشنودی بستگان و تحقق منافع ایشان پای گذاشتن بر روی بدیهی ترین اصول و وظایف نمایندگی که همانا رعایت اصل عدالت و صداقت میباشد در مکانی که بنا به فرموده حضرت امام (ره) عصاره فضائل ملت است به هیچ عنوان در شان مجلس نمی باشد.
2-آقای عباس پور چگونه و بر اساس کدامین تحقیقات علمی و مستنداتی در طی چند ساله اخیر در مقاطع زمانی مختلف و به ویژه همزمان با ایام انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری ادعای بی کیفیتی دانشگاه پیام نور را می نمایند؟ ایشان چنانچه اعتقاد به اصل صداقت و عدالت در امور علمی دارند یقینا تصدیق میفرمایند که یکی از بهترین و مستندترین مبناهای ارزیابی کیفی دانشگاهها در کشور ما میزان قبولی فارغ التحصیلان آنها در دوره های تحصیلات تکمیلی می باشد. براساس گزارشات و مستندات موجود در سازمان سنجش و آموزش کشور و حتی آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی سهم قبولی دانش آموختگان پیام نور در دوره های کارشناسی ارشد در اکثر رشته ها و دانشگاهها بین 50 تا 100 درصد میباشد و حتی میزان این سهم در دانشگاههای دولتی و غیر دولتی به نحوی است که با نادیده انگاشتن آنها بسیاری از این رشته محل ها تعطیل خواهند شد. در همین راستا جناب آقای عباسپور را توصیه به کسب آمار و سهم دانش آموختگان دانشگاه پیام نور در دوره های کارشناسی ارشد واحدهای دانشگاهی و علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد مینماییم که در صورت نادیده گرفتن آنها بسیاری از رشته های مزبور در این واحدها عملا تعطیل خواهند شد.
3- از آنجاییکه ارزیابی و اظهار نظر شخصی جناب آقای عباسپور را نادرست و غیراخلاقی میدانیم ترجیح بر عدم اظهار نظر در خصوص کیفیت دانشگاه تحت الحمایه ایشان داریم.
4- جناب آقای عباسپور با صرف برخورداری از جایگاه ریاست کمیسیون آموزش عالی (تاکید مینماییم نه ریاست کمیسیون دانشگاه بزرگ **) خود را فراتر و بالاتر از بسیاری از نهادهای تصمیم ساز و تصمیم گیر نظیر وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی دانسته و ندایی دایه مانند مهربانتر از مادر سر داده و به داوطلبان آزمون سراسری توصیه مینمایند “داوطلبان آزمون سراسری دقت داشته باشند که ………………” ؟! به راستی چنین اظهاراتی بر مبنای کدامین مصوبه و مجوز قانونی است؟ جای بسی تاسف است که ایشان در خانه ملت که وظیفه اصلی اش قانونگذاری و تصویب لوایح منجر به عدم قانون گریزی است با چنین رفتارهای غیرقانونمندی خود را در راس قانون ستیزان و قانون گریزان قرار داده اند.
5- بر هیچکس و حتی داوطلبان آزمون سراسری سالجاری نیز پوشیده نیست که چنین اظهارات رسانه پسندی در چنین مقطع زمانی صرفا با هدف ایجاد تردید در بخشی هرچند کوچک از داوطلیبن و سوق اجباری بر گرفته از بی اطلاعی آنها به سوی دانشگاه مورد علاقه ایشان میباشد. اما واقعیت تلخی که ایشان نبایستی از نظر دور داشته باشند این است که دیگر اکثر خانواده های ایرانی توان پرداخت شهریه های هنگفت آن دانشگاه را نداشته و تلاش ایشان صرفا منجر به جذب عده قلیلی خواهد شد که متاسفانه بخشی از آنها در طی دوران تحصیل شان برای تامین این شهریه هنگفت دست به هرگونه ناهنجاری زده که آثار سوء فرهنگی و امنیتی آن دامان همه ما را خواهد گرفت.
5- مجموعه همکاران هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه های دیگر همکاران و هموطنان ما هستند که متاسفانه به علت کاهش بسیار چشمگیر دانشجویان و همچنین به دلیل سوء تدبیر و یکدندگی متولیان آن دانشگاه و اصرار بر تداوم وضعیت گذشته با بحران جدی امنیت شغلی و تحصیلی مواجه می باشند. بی شک راه چاره و گریز از این فاجعه عظیم و پرهیز از نابودی و بلا استفاده شدن هزاران متر مربع فضای فیزیکی بناشده و بسیاری از امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی در آنها (که همه آنها برآمده از شهریه های میلیونها دانش آموخته آن دانشگاه هستند)، ایفای نقش و رسالت اساسی بر زمین مانده مجلس و به ویژه کمیسیون آموزش عالی در یکپارچه نمودن مجموعه آموزش عالی و برخورداری اساتید، کارکنان و دانشجویان آن دانشگاه از چتر حمایتی و نظارتی وزارت علوم و بهداشت و درمان می باشد.
در پایان ضمن یادآوری بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ وحدت در مقابل فتنه گران خارجی و داخلی و حـدیـثى ازعلى (ع ) که فرمود: انسان هیچگاه طعم ایمان را نمى چشد تا دروغ را ترک گوید خواه شوخى باشد یاجدى”، جناب آقای عباسپور را به بهره گیری ازبرکات ماه تصفیه از هوی و هوس و تقوای الهی توصیه نموده و حساسیت و نظارت چشمان تیزبین، منصف و بی ادعای میلیونها نفر از اعضای خانواده عظیم دانشگاه پیام نور بر رفتار و مواضع حمایتی و یا خدای ناکرده تخریبی ایشان و امثالهم نسبت به این دانشگاه و بالطبع ارزیابی و ملاک و معیار قراردادن چنین رویکردهایی در مقاطع مختلف از جمله انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی را مورد تاکید قرار داده و بسیار خرسندیم که در دهه سوم فعالیت دانشگاه پیام نور با وجود سنگ اندازی، نامهربانی و بداخلاقی عده ای قلیل شعار ” آموزش برای همه، همه جا و همه وقت” تحقق عینی یافته است.
اساتید و کارکنان دانشگاه پیام نور
مرداد ماه 1390

همیشه آنلاین : گروه همیشه آنلاین و تمام دانشجویان و اساتید مرتبط با این گروه نیز اعتراض خود را نسبت به این مسئله ابراز میدارند و از تمامی کاربران و بازدیدکنندگان سایت دعوت به عمل می آورد تا در صورت تمایل اعتراض خودر را نسبت به این موضوع که با آینده تحصیلی و شغلی تمام خانواده بزرگ پیام نور بستگی دارد اعلام نمایند و عدد یک را به نشانه اعتراض به شماره سامانه پیام کوتاه روابط عمومی دانشگاه پیام نور ( 10000022442053 ) ارسال نمایند

گروه همیشه آنلاین نیز خود را نیز عضوی از خانواده بزرگ پیام نور می داند و اعتراض خود را نسبت به بی ارزش کردن مدارک دانشگاه پیام نور ( با زحمت فروان بدست می آید ) اعلام می کند و امیدواریم شاهد چنین رویکردهایی در این زمینه نباشیم

همچنین در این رابطه بخوانید :

نائب رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی :دانشگاه پیام نور یکی از معتبرترین دانشگاههای کشور است

سید محمود حسینی دولت آبادی گفت:اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تا کنون هیچ جلسه ای در مورد ارزیابی مدرک دانشگاه پیام نور تشکیل نداده است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه پیام نور گفت:اظهارات آقای عباسپور تهرانی به عنوان نماینده مرم تهران در مورد معادل سازی مدارک دانشگاه پیام نور یک اظهار نظر شخصی بوده و کمیسیون آموزش تا کنون در این مورد جلسه ای نداشته و تحقیقی نکرده است.
وی گفت:ارتقاء سطح علمی و سطح کیفی هر دانشگاهی مد نظر اعضاء کمیسیون است و دانشگاه پیام نور هم یکی از دانشگاههای معتبر کشور است و ارتقاء سطح علمی در این دانشگاه موفق هم باید اتفاق بیافتد.
حاج آقا حسینی خطاب به پذیرفته شدگان کنکور سراسری که مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه پیام نور شده اند تاکید کرد:مدرک دانشگاه پیام نور مثل سابق برای ما معتبر است و دانشجویان با خیال آسوده می توانند در این دانشگاه معتبر انتخاب رشته نمایند.
 وی تصریح کرد :دانشگاه پیام نور در کارنامه خود پیشینه ی موفقی داشته است و تحصیل حدود 30 در صد دانشجویان کشور در این دانشگاه خود بیانگر همین مطلب است.

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین

منبع : وب سایت دانشگاه پیام نور

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

18 دیدگاه

  1. به نام خدا با سلام بنده از اساتید دانشگاه پیام نور سمنان هستم که به مدت 4 سال تحصیلی در این مرکز مشغول تدریس دروس تخصصی هستم در این مدت با مشکلاتی مواجه شدم که هرچند انعکاس دادم ولی ترتیب اثری داده نشد که این امور به مرور باعث افت وضعیت آموزشی وعلمی دانشگاه پیام نور شهر سمنان گردیده وهمچنان ادامه دارد امیدوارم از جانب شما رسیدگی گردد:
    1- نابسامانی در جذب نیروهای حق التدریس دروس اختصاصی و بدون گزینش خاص و گاهی حتی توسط مسئول برنامه ریزی کلاسها به طور خود سرانه بدون نظارت مراجع بالاتر در 2ترم گذشته . 2- کناره گیری اساتید مجرب مدعو هر ترم بیش از ترم گذشته و پایین آمدن سطح کیفی آموزش . 3- عدم برگزاری نشست آشنایی و معارفه توسط رئیس دانشگاه برای اساتید حق التدریس ومدعو در 4 سال گذشته 4- برخورد نامناسب رئیس دانشگاه آقای کبریائی زاده با اساتید مدعو 5- عدم برگزاری نشستهای علمی و تخصصی برای اساتید مدعو 6- امروزه متاسفانه دانشگاه پیام نور محلی برای جذب نیروهای تازه کار وپر کردن رزومه آنها برای جذب در مراکز علمی دیگر گردیده است. 7-بیمه نکردن اساتید حق التدریس 8- معلق نگه داشتن وضعیت اساتید حق التدریس از نظر جذب آنها در مرکز…….. لطفا ضمن رسیدگی وضعیت اساتید حق التدریس نیز مشخص شود با تشکر

  2. سلام راستشو بخواین من به خاطر مشغله کاری کلا به ثبت نام ارشدسراسری یا آزاد نرسیدم واسه همین تصمیم گرفتم که فراگیرپیام نور شرکت کنم. اما الان که این خبر رو شنیدم جدا نگران شدم و نمیدونم واقعا ارزش داره یا نه!

    • این خبر خیلی قدیمی است و الان وضع خیلی فرق کرده و مشکلی نیست برای اطلاعات بیشتر با مشاوره ما تماس بگیرید

  3. مرسی هماجان که اینقدر قشنگ جواب دادی واقعا باید افسوس خورد که همچین مسئولانی داریم به این آقای عباسپوربایدگفت بیا فقط یکی از این کتابای پیام نورو بخون بعد اظهار نظرکن فقط شکل کتاب و ببینی سرگیجه میگیری

  4. آیا ادارات دولتی مثل سپاه مدرک دانشگاه پیام نور رو قبول دارن.

  5. آقای عباسپور چیزی گفتن که گفته باشن یعنی…. بله ماهم هستیم

  6. ان شالله بعد از معادل سازی مدرک داشگاهی جناب آقای عباسپور و اکثریت قریب به اتفاق بی سوادان داشگاه آزاد اسلامی ما پیام نوریان باسواد برای معادل سازی مدراکمون با جان و دل در خدمتیم….دانشجوی حقوق تهران جنوب…ختم دادگاه!!!!

  7. با سلام و تشکر از اطلاع رسانی خوبتون
    ممنون میشم اگر لطفاً در مورد اعتبار مدارک فراگیر نیز اطلاع رسانی فرمائید

  8. با تشکر از سایت خوبتون
    بسیار عالی اطلاع رسانی می کنید

  9. دانشجویان پیام نور بر خلاف دانشجویان آزاد موظف به مطالعه کتاب های سخت و پر حجمی هستد که داشجویان آزاد در تمام طول تحصیل چنین کتابهایی را ندیده اند وتنها جزوه های کم حجمی جای آنهارا گرفته.باید به حال خودمون تاسف بخوریم که چنین مسولانی داریم.

  10. به نظرم خاک رس خوب باشه .

  11. واقعا جای تاسف هست از نماینده ای که در مجلس به نفع منافع خودش سخن میگه. دانشجویان پیام نور با شرایط سختی درس میخونند و با وجود امکانات کم سطح علمی بالایی دارند. این دانشجویان واقعا نمرات واقعی دریافت میکنند که حاصل تلاش خودشون هست.

  12. من اس ام اس کردم و خیلی هم از این موضوع استرسی شدم
    واقعا اگه معادل بشه چه خاکی تو سرمون بریزیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *