اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
نحوه انتقال پدیرفته شدگان آزمون سراسری به دانشگاه پیام نور

پاسخگویی به سوالات ترم تابستان پیام نور | مهلت ثبت نمرات میان ترم ارشد

پاسخگویی به سوالات ترم تابستان پیام نور
پاسخگویی به سوالات ترم تابستان پیام نور

پاسخگویی به سوالات ترم تابستان پیام نور

بر اساس سوالات زیاد دانشجویان، سوالاتی که بیشترین پرسش رو در مورد ترم تابستان ۱۳۹۲ دانشگاه پیام نور داشته باشند ، در این خبر پاسخ داده می شود. (این خبر بر اساس اهمیت هر موضوعی بروز می شود)

امکان تعیین محل آزمون در تابستان ۹۲

چند ترم است که امکان تعیین محل آزمون برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور فراهم شده است. دانشجویان ارشد پیام نور به راحتی می توانند با تعیین محل آزمون امتحانات پایان ترم را در محل سکونت خود شرکت کنند.تابستان ۹۲ سومین تابستانی می باشد که از زمان شروع این طرح تاکنون میگذرد. تعداد زیادی از دانشجویان این سوال را از ما می پرسیدند: آیا تابستان امسال امکان تعیین محل آزمون برای دانشجویان فراهم خواهد شد؟ این موضوع را از طریق معاونت آموزشی دانشگاه پیام نور در نوزدهم تیرماه پیگیری کردیم که این مسوول دانشگاه پیام نور پاسخ دادند امکان تعیین محل آزمون در تابستان ۹۲ فراهم نخواهد شد.

همچنین در ادامه باید به اطلاع کلیه دانشجویانی که قصد شرکت در ششمین المپیاد ورزشی دانشجویان دختر پیام نور را دارند برسانیم که نمی توانند امتحانات ترم تابستان خود را در محل برگزاری المپیاد بدهند

ارائه نشدن برخی دروس در مراکز پیام نور

بعضی از مراکز و واحدها ممکن است برخی از دروس بخشنامه را ارائه ندهند. برخی ممکن است هیچکدام را ارائه نداده! و اصلا مجری انتخاب واحد تابستانی نشوند.کاملا استانی و در اختیار رییس استان و روسای مراکز و واحدها و مسوولین آموزش مربوطه میباشد. می توانید به مرکزتان درخواست ارائه درسی را طبق بخشنامه بدهید تا اگر موافقت شد ارائه دهند.

شهریه ترم تابستان دانشگاه پیام نور

با توجه به اینکه شهریه ثابت در ترم تابستان به صورت نصف می باشد و همچنین شهریه متغیر به دلیل خودخوان بودن نصف می باشد برخی مراکز متاسفانه در زمان ارائه لیست دروس آنها را به صورت عادی ارائه داده اند به همین دلیل شهریه برخی دانشجویان بیشتر از حد معمول ترم های تابستان می باشد.

دانشجویان عزیز دقت داشته باشید کارشناسان مراکز و واحدها بایستی این دروس را خودخوان نمایند تا شهریه هم به صورت خودخوان از دانشجویان اخذ گردد حال آنکه به تعطیلی تابستانه برخورد کرده است. لذا این دروس را کارشناسان مراکز و واحدها در شهریور خودخوان خواهند کرد و اگر دانشجویی به فرض شهریه اش را هم اکنون پرداخت نماید برای ترم آینده مبلغ مابه التفاوت را طلبکار خواهد شد.

همچنین دقت داشته باشید شهریه دروس عملی که در ترم تابستان اراده شده است ( دروس تربیت بدنی ۱ و ۲ – کارآموزی – پروژه) به صورت عادی و طبق نیمسال های عادی محاسبه می شود.

اطلاعیه مهم درس تربیت بدنی

درس تربیت بدنی ، ۱ واحد دارد و آن ۱ واحد هم عملی است. ۱۰ نمره این درس تئوری و ۱۰نمره دیگر عملی است و دانشجو در صورت غیبت در امتحان از نمره عملی محروم خواهد شد. لذا به استثنای این درس که امکان خودخوان نمودنش حتی در سیستم گلستان برای کارشناسان هم وجود ندارد سایر دروس خودخوان بوده و مراکز و واحدهای پیام نور باید برای تشکیل برنامه های کلاسی این درس اقدامات لازم را چه در تابستان و چه ترم آتی پیاده نمایند.

اطلاعیه مهم معرفی به استاد و تکدرس در ترم تابستان

در دانشگاه پیام نور دانشجو می تواند بجای آنکه در طول ترم همانند سایر دانشجویان درسی را امتحان بدهد با هماهنگی مرکز خود اقدام به اخذ درس به صورت معرفی به استاد کند و امتحان درس مورد نظر را زودتر از زمان برگزاری امتحانات پایانی دانشگاه بدهد.

در معرفی به استاد پیام نور امتحان درس مورد نظر توسط استاد معرفی شده گرفته می شود دانشجو می تواند میزان مطالعه و نحوه امتحان را با استاد خود هماهنگ کند!

اگر دانشجوی مقطع کارشناسی تنها یک و یا دو درس نظری باقی مانده داشته باشد تا فارغ التحصیل شود (تعداد واحد مهم نیست درس دیگری هم نداشته باشد) می تواند آن دروس را به صورت معرفی به استاد اخذ کند.

متاسفانه برخی از مراکز پیام نور به دانشجویان می گویند اگر در تابستان درس مورد نظر ارائه شود نمی توانند آن درس را در تابستان معرفی به استاد بگیرند که این موضوع کاملا تکذیب می شود مراکز موظف هستند در هر نیمسالی که دانشجو دارای شرابط معرفی به استاد است با او همکاری لازم را انجام دهند.

پاسخ به سوالات ضیافت اندیشه دانشجویی

طبق بخشنامه دانشگاه پیام نوربرگزاری دروس معارف در ترم تابستانی ممنوع می باشد.

تبصره: در صورتیکه نهاد رهبری در دانشگاه اقدام به برگزاری ضیافت اندیشه بنماید هر دانشجو می تواند ۴ واحد درسی معارف را بگذراند.

در صورت تامین اعتبارات لازم از سوی دانشگاه، ضیافت اندیشه دانشجویی برگزار می گردد؛ که تا کنون اعتبار لازم اختصاص نیافته است.

آئین نامه ضیافت اندیشه دانشجویی:

این ضیافت در یک دوره ۱۰ روزه به صورت شبانه روزی برگزار می گردد.

اهم فعالیت های این دوره برنامه های فرهنگی می باشد.

کلاس های معارف به صورت منظم در طول دوره برگزار و در صورت غیبت، ۴ واحد، اختصاص نخواهد یافت.

در پایان دوره، امتحان کتبی از افراد گرفته خواهد شد.

بخشی از هزینه برگزاری ضیافت از دانشجویان دریافت خواهد شد.

برای ثبت نام طرح ضبافت به نمایندگی نهاد رهبری دانشگاه باید مراجعه فرمایید.

تمدید مهلت ثبت نمره میان ترم کارشناسی ارشد

دکتر امین ناجی گفت : مهلت ثبت نمره میان ترم مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور تا 3 مردادماه سال جاری تمدید شد.

سرپرست دفتر برنامه ریزی آموزشی دانشگاه پیام نور در گفت و گو با دانشگاه نیوز افزود: با توجه به تغییرات تقویم دانشگاه درنیمسال دوم 92-91 ، به منظور جلوگیری از تضییع حقوق دانشجویان مهلت ثبت نمره میان ترم مقطع کارشناسی ارشد تا تاریخ 3/5/92 در سیستم جامع آموزشی گلستان تمدید می شود.

 

منبع : پیام نورنا

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

10 دیدگاه

  1. با سلام.خواهش میکنم پاسخ بدین چون تا فردا فقط مهلت دارم.ترم تابستون درس پروژه تخصصی عمرانو برداشتم.الان دوباره رفتم عملیات ثبت نام دیدم خطا زده جدیدا برام که گروه درسی غیر فعال است و دیدم استاد تغییر کرده و ظرفیت تکمیل شده.حالا من درسو گذاشتمش توی لیست انتظار.آیا امکان داره که گروه دومی باز بشه که منم بتونم انتخاب کنم.لطفا جواب بدید که اگه نه پس من یه درس یک واحدی ک مجبورم انتخاب کنم.چون اینهمه شهریه ریختم آخرش باید یه واحد انتخاب کنم؟

  2. سلام چرا با وجود تمدید مهلت ثبت نمره میان ترم بازاستادا توجهی نکردن؟چرا این دانشگاه فقط در باغ سبز نشون میده ولی ما هیچی نمی بینیم

  3. با سلام
    در مورد تطبیق واحد کارشناسی ارشد می خواستم بپرسم که نمره درس کارشناسی اگر 10 باشه واسه تطبیق مورد قبول هست؟
    من یکی از درسهای جبرانیم که واسه ارشد هست رو تو دوره کارشناسی گذروندم و نمره 10 رو گرفتم ٌ آیا قابل قبول هست؟
    ممنون می شم پاسخ بدین

  4. تمدید نمره میان ترم استادها هم در جریان قرار میگیرن ؟ چجوری میشه پیگیری کرد؟ من واسشون ایمیل زدم یعنی میخونن؟

  5. سلام لطفا در مورد دانشجویان ارشدی که فارغ التحصیل شده اند و تمام دروس خود را پاس کرده اند اما معدل کل آنها هنوز به حد نصاب 14 نرسیده توضیح دهید که چکار باید بکنند آیا میتوانند درسی را به صورت تکدرس بگیرند یا از دروس جبرانی در ترم تابستان بردارند تا معدلشان را به حد نصاب لازم برسانندخواهش میکنم جواب بدهید مسئولین اموزش مرکز تهران شرق اصلا جواب تلفنهایشان را نمیدهند با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *