اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
تحصیل رایگان دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد

بررسی ظرفیت‌ پذیرش دانشجوی دانشگاه‌ها آزاد، پیام‌نور و غیرانتفاعی

بررسی ظرفیت‌ پذیرش دانشجوی دانشگاه‌ها
بررسی ظرفیت‌ پذیرش دانشجوی دانشگاه‌ها

بررسی ظرفیت‌ پذیرش دانشجوی دانشگاه‌ها

مدیرکل دفتر گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی از بررسی ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های آزاد، پیام‌نور و غیرانتفاعی در وزارت علوم خبر داد.

ابوالفضل حسنی مدیر کل دفتر گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی گفت: در راستای ارتقای کیفیت و ماموریتی که شورای گسترش آموزش عالی به بنده به عنوان دبیر دادند، بررسی و ماموریت زیر نظام‌های آموزش عالی در دستور کار ما قرار گرفت.

وی گفت: با توجه به اینکه تعیین ظرفیت یکی از پارامترهای مهم در ارتقای کیفیت است، مقرر شد ظرفیت دانشگاه‌های آزاد، پیام‌نور و جامع علمی کاربردی بررسی شود.

مدیر کل دفتر گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی افزود: در مرحله اول، بررسی مسائل مربوط به دانشگاه پیام‌نور پیگیری شد و با جلسات متعددی که از سال گذشته در دفتر گسترش برگزار شد، وضعیت دانشگاه پیام‌نور در مبحث تعیین ظرفیت‌ها با حضور اعضای کمیته تخصصی بررسی شد.

حسنی با اشاره به بررسی وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی در تعیین ظرفیت‌ها، خاطرنشان کرد: بعد از دانشگاه پیام نور با توجه به مخدوش بودن ظرفیت‌ها در سال گذشته، بررسی ظرفیت این دانشگاه در دستور کار قرار گفت.

وی در ادامه تاکید کرد: بعد از مطرح شدن این مسائل یکی از رسانه‌ها موضوع را تحت عنوان یک تخلف مطرح کرد، در صورتی که اصلا چنین چیزی در میان نبود. بحث تعیین ظرفیت‌ها تنها مربوط به دانشگاه آزاد نیست و برای دانشگاه‌های دولتی هم به همین شکل است.

مدیرکل دفتر گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی با تشریح وضعیت دانشگاه‌های متخلف در عدم رعایت تعیین ظرفیت‌ها توضیح داد: اگر ما ظرفیتی را اعلام کردیم و دانشگاه بدون مجوز دفتر شورای گسترش ظرفیت‌ها را اعمال کرد،قطعا بداند که تخلف کرده است.

منبع : خبرگزاری فارس

تهیه وتنظیم : همیشه آنلاین

 

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *