اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
ریئس مرکز آموزش عالی آزاد و خاص

جزییات برگزاری دوره‌های آمادگی فراگیر پیام‌نور در سال ۹۲

جزییات برگزاری دوره‌های آمادگی فراگیر
جزییات برگزاری دوره‌های آمادگی فراگیر

جزییات برگزاری دوره‌های آمادگی فراگیر

رئیس مرکز آموزش‌‌های عالی آزاد و خاص: با راه اندازی کامل سامانه HCTC موسسات متقاضی جهت اخذ مجوز برگزاری دوره های آمادگی فراگیر پیام نور،درخواست های خود را در این سامانه اعلام و این مرکز پس از بررسی درخواست‌ها و سوابق موسسات، نسبت به صدور مجوز اقدام خواهد نمود.
مهندس معصومیان، رئیس مرکز آموزش‌‌های عالی آزاد اظهار داشت: فهرست اسامی این موسسات در سایت مرکز قابل رویت است و علاقه مندان قبل از ثبت‌نام در موسسه‌ای حتماٌ نام موسسه را در سایت کنترل نمایند ، چرا که هیچ مرکزی غیر از مراکز مجاز اعلام شده در سایت مرکز آموزش‌های عالی آزاد، حق برگزاری دوره‌های فراگیر پیام ‌نور را ندارد.
وی تصریح کرد:تبلیغات با عنوان تضمینی و بیمه بدون کنکور، از تخلفات بارز موسسات است و این گونه تبلیغات سوء، منجر به لغو مجوز موسسه خواهد شد و هیچ یک از موسسات حق برگزاری کلاس در دانشگاه‌ها بدون مجوز این مرکز را ندارند.
 وی افزود: بعلت احتمال هرگونه تغییر در منابع آزمون تا زمان توزیع  دفترچه، هیچ موسسه‌ای حق برگزاری کلاس را ندارد و غیرقانونی است.
 وی یاد آور شد:دوره‌های آمادگی فراگیر پیام‌نور، زیرشاخه برگزاری دوره‌های آمادگی کنکور تحصیلات تکمیلی محسوب می‌گردد. از آنجا که دانشگاه  جامع علمی‌کاربردی، متولی برگزاری دوره‌های آموزش عالی آزاد است و این دوره‌ها شامل دوره‌های آمادگی تحصیلات تکمیلی نیز می‌شود، لذا طبق سنوات  گذشته، موسسات آموزش عالی آزاد مجری آن بوده و طبق مصوبه شورای گسترش

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مدیریت موسسات به دانشگاه جامع علمی‌ کاربردی واگذار شده و مجوز آن صادر شده است. بنابراین فقط موسسات آموزش عالی آزاد تحت پوشش این مرکز که دارای مجوز برگزاری دوره‌های فراگیر  پیام‌نور می‌باشند، در فهرست نهایی و مجاز این دوره‌ها قرار دارند.

اسامی موسسات مجاز آمادگی فراگیر

اسامی موسسات مجاز آمادگی فراگیر : بر اساس اعلام مرکز آموزشهای عالی آزاد و آموزشهای خاص، ۶۶ موسسه مجاز آمادگی مجاز به برگزاری این دوره ها شدند.

مرکز آموزشهای عالی آزاد و آموزشهای خاص لیست موسات مجاز برگزارکننده های دوره های فراگیر را اعلام کرد.

بر این اساس، موسسات آدینه، آسیا، ابن یمین، ابوریحان، ایمن، اندیشه سازان، اندیشه نوین پژوهش، انفورماتیک ایران، بامداد دانش، پرهان، بهروش، بینش، پردیس معمار، پورسینا، توسعه، جواد، جهان دیده، جهش، چاوش، حکمت علوی، خردمند، خلاقان جوان، خلاقیت، خوارزمی، دانش پژوهان، دانش گستر، دانش نوین، دانشمند، ره جو، رهروان دانش، زبدگان، سپهر سخن، سحاب، سروش دانایی، عطارد، علوم نوین پارسیان، فاخر، فاضل، فرهنگ تفاهم، فرهنگ متین، فن آموز، فناوری نوین ساختمان، فن پرداز، قابوسیه، کادوس، کیش مهر، گام اندیشه، گفتگو، ماد، ماهان، مبین، متانت، مدرسان شریف، مهرگان، مهندسان، ندا، نسل فردا، نگاره، نوآوران، نوآوران عصر دانش، نوید پارس جنوب، نوین صدرا اسپادانا، نیایش، و هادی مجاز به برگزاری دوره های فراگیر آمادگی پیام نور شدند.

این موسسات مجاز به برگزاری دوره های آمادگی فراگیر پیام نور در مقطع کارشناسی هستند.

ساماندهی و برخورد با موسسات غیرمجاز فراگیر پیام نور

ساماندهی و برخورد موسسات غیرمجاز فراگیر : دانشگاه پیام نور اختیارات حقوقی جهت برخورد با موسسات غیر مجاز فراگیر را کسب می کند

رئیس دانشگاه پیام نور از وارد عمل شدن این دانشگاه در برخورد با موسسات غیرمجاز برگزارکننده دوره های فراگیر خبر داد و گفت: درخواست خود را در این زمینه با وزارت علوم مطرح کرده ایم.

حسن زیاری اضافه کرد: قبول دارم که دانشگاه پیام نور باید به سهم خود برای برخورد با موسسات غیرمجاز فراگیر پیام نور فعالیت می کرد اما این دانشگاه در مواردی هم ورود یافت ولی حتی اگر هم قرار بود برخوردهای حقوقی انجام دهد با حکم حقوقی این اجازه داده نشد.

وی گفت: بعد از پیگیریهای صورت گرفته وزارت علوم قول ارائه مجوز به پیام نور را در این زمینه داده است که در صورت لزوم این دانشگاه بتواند برخوردهای حقوقی لازم را با موسسات غیرمجاز فراگیر اعمال کند.

به گفته رئیس دانشگاه پیام نور، واحد حقوقی وزارت علوم در این زمینه ابزارهای حقوقی لازم را در اختیار این دانشگاه قرار خواهد داد.

زیاری با بیان اینکه هیچ آماری از تعداد موسسات غیرمجاز فراگیر در دست نیست، خاطرنشان کرد که هم اکنون نظارت و ارائه مجوز به موسسات برگزارکننده فراگیر پیام نور در اختیار دانشگاه جامع علمی کاربردی قرار دارد.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *