اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
نحوه انتقال پدیرفته شدگان آزمون سراسری به دانشگاه پیام نور

شایعه محاسبه نمره منفی و حذف نمره میان ترم در دانشگاه پیام نور

شایعه محاسبه نمره منفی و حذف نمره میان ترم
شایعه محاسبه نمره منفی و حذف نمره میان ترم

شایعه محاسبه نمره منفی و حذف نمره میان ترم

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور شایعه محاسبه نمره منفی و حذف نمره میان ترم در دانشگاه پیام نور را منتفی دانست و گفت: دانشگاه پیام نور مقطع کارشناسی فراگیر جذب دانشجو ندارد.

دکترعلیرضا دل افکار در سفر دو روزه به اصفهان اظهار کرد: دانشگاه پیام نور با توجه به نظام آموزشی نیمه حضوری و غیر حضوری خود در بخش آموزش عالی کشور سهم مهم و عمده‌ای را ایفا کرده و توانسته آموزش عالی را به اقصی نقاط کشور توسعه ببخشد و بخشی از متقاضی‌های تحصیلات دانشگاهی را نیز پوشش دهد.

 حذف کنکور کارشناسی فراگیر پیام نور

وی درباره حذف کنکور و پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه پیام نور گفت: بر اساس مصوبه کارگروه ماده چهار که در سال 91 تشکیل شد حدود 5 هزار رشته محل دانشگاه در سال گذشته در جدول پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی قرار گرفت و امسال در مکاتبه‌ای که با سازمان سنجش آموزش کشور داشتیم اعلام شد که این دانشگاه آمادگی دارد در تمام رشته محل‌های خودش پذیرش دانشجو را بر اساس سوابق تحصیلی و بدون آزمون جذب کند.

پاسخ سازمان سنجش به حذف کنکور کارشناسی فراگیر پیام نور

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور ادامه داد: اما پاسخی که سازمان سنجش آموزش کشور به این نامه دانشگاه پیام نور داد، از اختیارات کارگروه ماده چهار سخن گفت که در صورت تصویب در آن کارگروه این کار انجام می‌شود و در غیر این صورت به روال سال گذشته همان میزان 5 هزار رشته محل در جدول پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی باقی خواهد ماند و بقیه رشته محل‌های دانشگاه در دفترچه کنکور سراسری پذیرش دانشجو قرار خواهد داشت.

 پیام نور در هر شرایطی از طریق فراگیر در مقطع کارشناسی پذیرش نخواهد داشت

وی پیرامون نتیجه توافقات دانشگاه پیام نور با سازمان سنجش تصریح کرد: هیچ مشکلی بین سازمان سنجش آموزش کشور و دانشگاه پیام نور در این مورد وجود ندارد، سازمان سنجش آموزش کشور بر اساس وظیفه قانونی خودش اعلام کرده که این باید به تصویب کارگروه برسد و دانشگاه پیام نور نیز متقاضی هست و اگر چنانچه کارگروه هم مصوب نکند طبق روال سال گذشته به صورت بخشی از رشته محل‌ها با سوابق تحصیلی پذیرش می‌کنیم و بخشی را هم در دفترچه کنکور سراسری و از طریق آزمون سراسری پذیرش خواهیم کرد.

 حذف کنکور پیام‌نور در انتظار مجوز کارگروه ماده 4

دل افکار همچنین افزود: کارگروه ماده چهار توسط کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تشکیل می‌شود که وزارت علوم و تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت آموزش و پرورش، سازمان سنجش آموزش کشور، دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی در این کارگروه عضو هستند.

همچنین چندی پیش نیز خبری در همین رابطه به شرح ذیل منتشر شده بود

قائم مقام رییس دانشگاه پیام‌نور از آمادگی این دانشگاه برای پذیرش دانشجو بدون برگزاری آزمون خبر داد و افزود: دانشگاه برای اجرای این طرح منتظر مجوز از کارگروه حذف کنکور است.

حسامی ، با بیان اینکه سال گذشته دانشگاه پیام نور موفق به حذف کنکور برای 5000 رشته محل شد، اظهارکرد: دانشگاه پیام‌نور برای سال جاری در 5000 رشته و محل دیگر بدون آزمون دانشجو می‌پذیرد، بنابراین دانشگاه برای پذیرش دانشجو بدون آزمون در 10 هزار رشته محل منعی ندارد و با مشکلی مواجه نیست.

وی افزود: این دانشگاه در سال گذشته کنکور را در مقطع کارشناسی در نخستین اقدام در 5000 رشته محل حذف کرد و در اقدام بعدی خواستار حذف کنکور در کل رشته محل های کارشناسی یعنی 10 هزار رشته محل است. این حرکت ارزشمند در راستای اجرای قانون حذف کنکور مصوب سال 86 صورت گرفته و مقرر شده بود که تا سال 92 اجرایی شود که خوشبختانه در سال 92 حداقل برای کل رشته محل‌های کارشناسی دانشگاه پیام نور مقدور شد.

 زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

وی در مورد دوره‌های فراگیر این دانشگاه گفت: در سال 92 در مقطع کارشناسی جذب فراگیر نخواهیم داشت و در این مقطع از طریق کنکور سراسری و سوابق تحصیلی پذیرش انجام خواهد پذیرفت، اما در خصوص کارشناسی ارشد مذاکرات را با سازمان سنجش انجام داده‌ایم که انشاالله از مهر ماه 92 ثبت نام برای پذیرش کارشناسی ارشد دوره‌های فراگیر را داشته باشیم.

محاسبه نمره منفی در آزمون های پیام نور شایعه است

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور در بخش دیگری از صحبت‌های خود پیرامون شایعات دانشگاه پیام نور نیز موضع گرفت و تاکید کرد: شایعه نمره منفی و حذف نمره میان ترم در دانشگاه پیام نور منتفی است و آزمون پایان ترم دانشگاه پیام نور طبق روال چند سال گذشته نمره منفی نخواهد داشت.

 میان ترم در پیام نور حذف نشده است

وی اعلام کرد: موضوع نمره میان ترم در اختیار اساتید می باشد و اگر استاد آزمون میان ترم اخذ کند می تواند بر اساس زمان بندی تقویم سال تحصیلی نمره میان ترم دانشجویان را در سیستم گلستان ثبت کند.

 زوج و فرد شدن ارائه دروس پیام نور

دل افکار همچنین ادامه داد: موضوع زوج و فرد شدن ارائه دروس در ترم‌های تحصیلی این دانشگاه نیز همانند گذشته همه دروس را در دو ترم بهار و پاییز ارائه می‌دهیم و اصلا درسی نیست که در ترم تحصیلی بهار و پاییز در دانشگاه پیام نور ارائه ندهیم لیکن موضوع حد نصاب تشکیل کلاس پیش می آید که در صورت به حد نصاب نرسیدن تعداد دانشجویان یک درس ( حداقل پانزده نفر) آن درس به صورت خودخوان و بدون تشکیل کلاس انجام می‌شود.

درس حفظ جزء سی قرآن کریم اختیاری است

وی به درس حفظ جزء سی قرآن نیز اشاره کرد و افزود: طبق مصوبه شورای دانشگاه این درس به عنوان یک فعالیت قرآنی که دانشجویان را به حفظ قرآن تشویق کنیم در دانشگاه به صورت اختیاری تعریف شده است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور ادامه داد: سیاست ما در دانشگاه پیام نور آن است که همیشه نباید فقط بعد آموزشی پیام نور را رشد داد بلکه به بعد تربیتی و فرهنگی و معنوی دانشگاه هم با اینگونه طر-ح‌ها سعی کردیم دقت و توجه کنیم و لذا این طرح به جامعه دانشگاهی پیام نور در قالب درسی دو واحدی ارائه شد.

منبع : دانشگاه نیوز و ایسنا

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *