اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
کاهش مدت زمان تحصیل دانشجویان پیام نور

کاهش مدت زمان تحصیل دانشجویان پیام نور | زمان ثبت نام ارشد فراگیر 92

کاهش مدت زمان تحصیل دانشجویان پیام نور
کاهش مدت زمان تحصیل دانشجویان پیام نور

کاهش مدت زمان تحصیل دانشجویان پیام نور

مدیرکل برنامه ریزی تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور از کاهش یک ترم تحصیل دانشجویان کارشناسی این دانشگاه خبر داد.

محمد هادی امین ناجی گفت: سقف ترمی تحصیل دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور از 9 به 8 ترم در سال تحصیلی جدید کاهش می یابد.

وی در این باره با ارائه توضیحاتی، اظهار داشت: از ابتدای سال تحصیلی جدید، دانشجویان می توانند مدت زمان تحصیلشان را از 9 ترم به 8 ترم با دریافت واحدهای بیشتر، کاهش دهند.

وی ادامه داد: هر دانشجوی کارشناسی به طور معمول ملزم به گذراندن 135 تا 140 واحد درسی در طول 9 ترم است، تا پیش از این دانشجویان با توجه به شرایطی که داشتند، می توانستند حداکثر تا 15 واحد درسی را در هر ترم بگذرانند اما از ترم جدید دانشجویان این امکان را دارند که حداکثر تا 20 واحد اخذ کنند.

به گفته امین ناجی، در واقع اینطور می توان گفت که حداقل مدت زمان دانش آموختگی دانشجویان مقطع کارشناسی به 8 ترم کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: دانشجویانی که به مدت زمان بیشتری برای تحصیل نیاز دارند با هیچ مشکلی مواجه نمی شوند و طبق قانون تا 10 سال می توانند دانشجوی دانشگاه پیام نور باقی بمانند.

این مقام مسئول دانشگاه پیام نور، حداقل واحد درسی که دانشجویان امکان اخذ آن را دارند 12 واحد اعلام کرد.

به گفته مدیر کل برنامه ریزی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور، تغییری در کاهش مدت زمان تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد ایجاد نخواهد شد.

آغاز ثبت‌نام دوره جدید فراگیر ارشد دانشگاه پیام‌نور

مدیر روابط عمومی دانشگاه پیام نوراستان فارس با اشاره به اینکه ثبت‌نام دوره جدید فراگیر در مقطع کارشناسی ارشد در نیمه دوم مهرماه آغاز می‌شود، گفت: بنابر اعلام مسئولین دانشگاه، دوره فراگیر در مقطع کارشناسی در مهرماه برگزار نخواهد شد.

ابراهیم اژدری با اشاره به آغاز پذیرش بدون کنکور در مقطع کارشناسی مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نوراستان فارس، افزود: پذیرش داوطلبان در 44 مرکز و واحد دانشگاه پیام‌نور شهرهای فارس تا روز سه‌شنبه 22 مردادماه 92 ادامه دارد.

وی اضافه کرد: ثبت‌نام داوطلبان صرفاَ به صورت اینترنتی واز طریق سایت سازمان سنجش انجام می‌شود، بنابراین نیازی به مراجعه حضوری داوطلبان به مراکز وواحدهای دانشگاه پیام نور نیست.

مدیرروابط عمومی دانشگاه پیام نور فارس افزود: کلیه متقاضیان باید در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما که درسایت سازمان سنجش قراردارد، مدارک لازم را فراهم کرده وسپس به سایت سازمان سنجش‌ به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته (100 رشته محل) اقدام کنند.

وی با شااره به امکان ثبت‌نام غایبین کنکور 92، اظهارکرد: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته نشده و یا غایب جلسه آزمون بوده‌اند، در این مرحله نیازی به پرداخت وجه ثبت‌نام ندارند، مگر اینکه متقاضی انتخاب رشته در گروه یا گروه‌های آزمایشی علاوه بر گروه آزمایشی ثبت‌نامی خود باشند.

منبع : ایسنا و خبرگزاری مهر

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

5 دیدگاه

  1. سلام وقتتون خبیر برای ترم بهمن فراگیر دانشجومیگیره؟؟؟؟؟

  2. چرا کنکور فراگیر کارشناسی رو حذف کردند !!!

  3. به نظر شما منابع ارشد فراگیر سال 92 برای رشته کامپیوتر تغییر می کنه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *