اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
مجموعه مقالات سایت همیشه آنلاین

کتاب محور بودن دانشگاه پیام نور سبب افزایش سطح علمی دانشجویان

کتاب محور بودن دانشگاه پیام نور
کتاب محور بودن دانشگاه پیام نور

کتاب محور بودن دانشگاه پیام نور

با توجه به شیوه کیفی آموزش در دانشگاه پیام نور و تحصیل در این دانشگاه فارغ از مقوله جزوه محوری موفقیت علمی دانشجویان این دانشگاه را بالا برده است.
دکتر ابراهیم پور، معاون اداری و مالی دانشگاه پیام نور اظهار داشت: در حال حاضر در آستانه انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری 92 هستیم و بهتر است داوطلبان از ویژگی‌های خاص دانشگاه پیام نور مطلع شوند.
وی گفت: دانشگاه پیام نور یک دانشگاه کتاب محور است و منابع و رفرانس در این دانشگاه مشخص و مورد تائید منابع علمی جهانی است لذا سطح علمی دانشجویان این دانشگاه نسبت به دانشجویان جزوه محور سایر دانشگاه‌ها بیشتر است.
وی تصریح کرد: به گونه‌ای که حتی در آزمونهای استخدامی موفقیت دانشجویان این دانشگاه بیش از دیگران است.
وی با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه پیام نور به صورت بومی انتخاب می‌شوند خاطر نشان کرد: امکان ندارد در دانشگاه پیام نور فردی به صورت غیر بومی پذیرفته شود و همین موضوع فراغت ذهنی بیشتری را به دانشجو برای تمرکز درسی می‌دهد.
وی یادآور شد: از نظر فعالیت‌های فرهنگی هم این دانشگاه جزء دانشگاه‌های تراز اول کشور است و شانس قبولی در این دانشگاه با توجه به امکاناتی که فراهم شده است بالاست.

کمترین شهریه در بین دانشگاههای کشور

وی گفت: این دانشگا‌ه با اعطای وام‌های شهریه مناسب کمترین شهریه را در بین دانشگاه‌های کشور دارد.
دانشگاه پیام نور در میان دانشگاه های دولتی پایین ترین شهریه ها از آن دانشگاه پیام نور است به گونه ای که هزینه سرانه هر دانشجو در دانشگاه های دیگر حدود ۱۰۰۰ میلیون ریال است در حالی که در دانشگاه پیام نور حدود ۶ میلیون ریال است.
تنها منبع اصلی درآمد دانشگاه پیام نور همین شهریه هاست و بودجه دولتی فقط صرف منابع مدیریتی می شود.
در حال حاضر بیش از ۵۰۰ مرکز پیام نور و حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانشجو در پیام نور در حال تحصیل اند و بیشترین قبولی دانشجویان کارشناسی ارشد پس از دانشگاه دولتی از آن پیام نور است و نکته حائز اهمیت این است که این دانشگاه یک دانشگاه بومی است و شرایط مناسبی را جهت تحصیل دانشجویان در کنار خانواده فراهم می سازد.
توضیحات تکمیلی همیشه آنلاین :

تاسیس دانشگاه پیام نور بر اساس روش آموزش از راه دور و نیمه‌حضوری

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه‌های ایران است که در مهرماه سال ۱۳۶۷ تأسیس شد. یکی از بزرگ‌ترین و وسیع‌ترین دانشگاه‌ها در کشور مراکز و واحد‌های تحت‌پوشش دانشگاه پیام‌نور هستند که تعداد قابل‌توجهی از داوطلبان ورود به آموزش عالی را پوشش می‌دهند. این دانشگاه براساس روش آموزش از راه دور و نیمه‌حضوری تأسیس شده و دارای شیوه‌ی آموزشی خاصی هستند.
آموزش نیمه حضوری عبارت است از سازماندهی فرآیند یاددهی-یادگیری، به‌گونه‌ای که هر مرکز آموزشی در انتخاب و کاربرد راه‌کارهایی برای استفاده از یک یا چند نوع مواد آموزشی، رسانه و سایر وسایل ارتباط جمعی توانا باشد.
آموزش نیمه حضوری، نظام آموزشی است که، با بهره‌گیری از فناوری آموزشی، استفاده از کتاب‌های درسی خود آموز و دانشجو‌ محور در یادگیری، ضرورت حضور دانشجو در کلاس‌های درسی را کاهش می‌دهد. در واقع، در این‌نوع آموزش عملاً می‌توان کلاس‌های تدریس را به کلاس‌های مرور درس و رفع اشکال گروهی تبدیل کرد.
منبع :باشگاه خبرنگاران جوان
تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین
تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

6 دیدگاه

  1. پیام نور دانشگاه نیست, مرکزی شبیه کتابخانه هست,
    اگه ممکنه دوره پزشکی عمومی در این دانشگاه بزارید, می دونید با وضع بد علمی ورودی های پیام نور چنین چیزهایی ممکن نیست.کتابخانه نور نه پیام نور

  2. البته خوب بود ایرادهای این دانشگاه را هم بنویسید. نظم و سازمان درستی ندارد و هیچ دسترسی به مسئولین نیست و اگر اعتراضی داتشته باشی کسی جوابگو نیست. سوالات امتحانی ایراد و اشکال دارد. همش سوالات ریز و نقطه ای نه کلی و فهمی. سوالات کاملا اشتباه طراحی می شه و کلید سوالات کاملا اشتباه هست و جواب براساس کتاب مثلا گزینه ب است اما بر اساس کلید جواب گزینه الف. این وضع در امتحان حقوق معاهدات و حقوق دیپلماتیک ترم گذشته به وضوح بود و جواب کلید اشتباه بود به موقع از طریق سایت اعتراض کردم اما جوابی نیامد حداقل سه نمره از دو امتحان من و دوستان کم شد که در معدل کل خیلی تاثیر دارد اما متاسفانه دریغ از بررسی

    • درسهای اشاره شده در کامنت شاکی در رشته حقوق بین الملل مقطع ارشد بود. مستند و دقیق حاضرم ارائه کنم می خواهم ببینم ایا کسی اهمیتی می دهد؟

  3. اما بحث و گفتگو در کلاس بسیار مهم و در درک مفهیم ارزشمنده …حجم مطالب مهم نیست کیفیت آموزشی مهمه که پیام نور فاقد ان است.مبhحثه در کلاس مطالب رو در ذهن ماندگار میکنه نه کوهی از مطالب

  4. کاش تمام کلاس هاش غیر حضوری بود

  5. مسلما دانشجویان پیام نور از نظر سطح علمی بسیار بالاتر از دانشگاه های دیگر هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *