اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
نحوه انتقال پدیرفته شدگان آزمون سراسری به دانشگاه پیام نور

نامه اعتراض جمعی از پذیرفته شدگان دکتری پیام نور 92

نامه اعتراض جمعی از پذیرفته شدگان دکتری پیام نور
نامه اعتراض جمعی از پذیرفته شدگان دکتری پیام نور

نامه اعتراض جمعی از پذیرفته شدگان دکتری پیام نور

درخواست جمعی پذیرفته‌شدگان دکتری پیام‌نور از توفیقی

جمعی از پذیرفته‌شدگان دوره دکتری 92 دانشگاه پیام‌نور در نامه‌ای به دکتر توفیقی سرپرست وزارت علوم در اعتراض به افزایش 90 درصدی شهریه این دانشگاه، خواستار محروم نشدن از تحصیل در صورت انصراف شدند.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جمعی از پذیرفته‌شدگان دوره دکتری دانشگاه پیام نور در این نامه خطاب به دکتر توفیقی مطرح کرده‌اند که این نامه شکواییه نیست، بلکه درد و دلی صمیمانه است که امیدواریم با پیگیری شما مشکل حل شود و احتیاج به شکایت نباشد.

در این نامه آمده است: در تاریخ 12 شهریور 1392 نتایج نهایی آزمون دکتری اعلام شد و حدود 300 نفر در دانشگاه پیام‌نور پذیرفته شدند. قابل ذکر است که جمع کثیری از پذیرفته‌شدگان با داشتن رتبه خوب و با در نظر گرفتن نقش برجسته مصاحبه در پذیرش نهایی این دانشگاه را در لیست انتخابی خود قرار دهند و بعضا این دانشگاه را در اولویت بالاتری نسبت به برخی دانشگاه‌های روزانه و دوره‌های نوبت دوم و پردیس دانشگاه‌های معتبر قرار دادند و دلیل این موضوع هم اختلاف هزینه قابل توجه این دانشگاه با دانشگاه‌های ذکر شده بود.

این دانشجویان در این نامه مدعی شده‌اند که قبل از انتخاب رشته بارها و بارها با دانشگاه پیام‌نور تماس گرفتیم. پورتال پیام‌نور را مورد مطالعه قرار دادیم و اطمینان حاصل کردیم که شهریه چیزی حدود 16 تا 18 میلیون تومان است. با تماس با این دانشگاه به ما اطمینان داده شد که حداکثر افزایش شهریه قانونا 15 درصد است. بنابراین به شهریه حداکثر 21 میلیون تومان فکر می‌کردیم و با توجه به این مقدار، این دانشگاه را انتخاب کردیم.

افزایش 90% شهریه ورودی های جدید دکتری 92

اما از چند روز قبل از اعلام نتایج، زمزمه‌هایی مبنی بر افزایش 90 درصدی شهریه به گوش می‌خورد و متاسفانه معاون مالی اداری پیام‌نور یک روز پس از اعلام نتایج با تایید این خبر کام پذیرفته‌شدگان را تلخ کردند. این افزایش شهریه بی‌رویه و بی‌سابقه از 18 میلیون به 35 میلیون تومان و حتی تا 45 میلیون تومان در برخی رشته‌ها از این جهت نیز آزاردهنده است که از قبل اطلاع‌رسانی نشده بود و طبق قانون ذکر شده در دفترچه انتخاب رشته سازمان سنجش، پذیرفته‌شدگان نهایی حق شرکت در تکمیل ظرفیت و آزمون بعدی را ندارند.

در این نامه آمده است، بنابراین در اقدامی غیراخلاقی پذیرفته‌شدگان در مقابل عمل انجام شده قرار گرفته‌اند. تعداد زیادی نمی‌توانند این هزینه را تهیه کنند و در صورت انصراف هم قانونا حق شرکت در تکمیل ظرفیت و آزمون بعدی را ندارند، بنابراین از تحصیل محروم می‌شوند در حالی که اگر از قبل می‌دانستم هرگز این دانشگاه را انتخاب نمی‌کردیم.

پذیرفته‌شدگان معترض در این نامه اشاره کرده‌اند که پس از آگاهی از این موضوع بارها با دانشگاه پیام‌نور تماس گرفتیم و اعتراض خود را اعلام کردیم که متاسفانه اعتراضمان بی‌جواب‌ ماند. سپس دست به دامان جراید و خبرگزاری‌ها شدیم و خوشبختانه چند خبرگزاری با تهیه گزارش و مصاحبه موضوع را پیگیری کردند، اما دکتر ابراهیم‌پور در مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌ها به دو نکته قابل توجه اشاره کردند که «تاکنون هیچ اعتراضی از سوی دانشجویان جدید دکتری درباره شهریه به دانشگاه نشده است.» که با توجه به حجم عظیم نامه‌ها و تماس‌ها با خبرگزاری‌ها و امور مالی این دانشگاه قابل تعجب است و ما واقعا نمی‌دانیم دیگر چطور باید صدای اعتراضمان را به گوششان برسانیم. نکته دوم اینکه عنوان کرده است که «هزینه جدید شهریه دوره دکتری برای دانشجویان جدید‌الورود در 22 آذرماه اعلام شده بود و داوطلبان با آگاهی این انتخاب را انجام داده‌اند» این در حالی است که هیچ سندی دال بر این موضوع در هیچ جایی ثبت نشده است.

معترضان در این نامه از دکتر توفیقی خواسته‌اند که به این مشکل رسیدگی کند و کمک کند تا در این دولت تدبیر و امید امیدهایمان با بی‌تدبیری تعدادی اندک به ناامیدی نگراید.

همیشه آنلاین : چندی پیش جمعی از این پذیرفته شدگان نیز از همیشه آنلاین خواستار انتشار نامه اعتراضی شدند که این نامه اعتراضی را از قول خبرگزاری ایسنا منتشر نمودیم همچنین این نامه اعتراضی از اکثر خبرگزاری های معتبر کشور انتشار یافته است امیدواریم مسئولین برای حل مشکلات این دسته از پذیرفته شدگان ترتیب اثری بدهند

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

یک دیدگاه

  1. سوال ما این نیست که کمترین میزان شهریه مال چه دانشگاهی است سوال ما این است که چرا پس از اعلام نتایج این افزایش اعلام شده وقتی ادعا میکنند که این افزایش 22 آذر 91 تصویب و اعلام شده در چه سندی اعلام شده و چرا تاکنون کسی ندیده و اگر اینطوری بیان کنیم که این 300 نفر قبول چرا هیچکدام تا کنون سندی مشاهده نکرده اند آیا همه این 300 نفر دوست دارند برای خودشان درد سر درست کنند البته اگر سندی هم روز ارایه شود باید عرض کنم داوطلبی که برای ثبت نام مراجعه میکند آیا بجز دفترچه ثبتنام و سایت سنجش باید کلیه اسناد کشور را تفتیش کند تا مبادا کلاه سرش نرود منطقی تر شد این است که در سایت سنجش و دفترچه ثبتنام وانتخاب رشته اطلاع رسانی شود
    من که تاکنون هیچ نامه ای مبنی بر اعلام شهریه مشاهده نکرده ام و جالب است در این چند روز هم که بحث اعتراض داغ شده هنوز هیچ سندی ارایه نشده و صرفا ادعا شده
    لطفا کمک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *