اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
نحوه انتقال پدیرفته شدگان آزمون سراسری به دانشگاه پیام نور

حل مشکل افزایش شهریه دانشجویان دکتری پیام نور

حل مشکل افزایش شهریه دانشجویان دکتری پیام نور
حل مشکل افزایش شهریه دانشجویان دکتری پیام نور

حل مشکل افزایش شهریه دانشجویان دکتری پیام نور

دکتر حسامی گفت: مشکل شهریه دانشجویان دکتری دانشگاه پیام نور بر اساس دستور دکتر زیاری مرتفع شد و شهریه پذیرفته شدگان در دوره دکتری پیام نور ورودی سال 91 و 92 مانند دانشجویان ورودی قبل از سال 91 خواهد بود.

معاون اداری مالی دانشگاه پیام نور نیز در همین زمینه گفت: بر اساس دستور ویژه رئیس دانشگاه، مشکلات شهریه دانشجویان دانشگاه پیام نور برطرف شد.

فرشاد ابراهیم پور گفت: رئیس دانشگاه پیام نور با موافقت سرپرست وزارت علوم تحقیقات و فناوری مقرر کرد شهریه ورودی های ۹۱ و ۹۲ در مقطع دکتری مشابه دانشجویان ورودی قبل از ۹۰ پرداخت شود.

قائم مقام ریاست دانشگاه پیام نور افزود: علیرغم اینکه مبلغ شهریه دانشجویان دکتری دانشگاه پیام نور مصوب وزارت علوم و کمتر از دیگر دانشگاه ها اعلام شده بود اما به دلیل گلایه دانشجویان که دانشگاه آنها را ولی نعمت خود می داند ، رئیس دانشگاه پیام نور با موافقت سرپرست محترم وزارت علوم تحقیقات و فناوری مقرر کرد شهریه ورودی های 91 و 92 در مقطع دکتری مشابه دانشجویان ورودی قبل از 91 پرداخت شود.

قبول شدگان کنکور دکتری امسال در دانشگاه پیام نور نسبت به افزایش چندبرابری شهریه های این دانشگاه اعتراض داشتند و اعتراض خود را طی نامه ای به سرپرست وزارت علوم نیز ارسال کرده بودند براساس اظهارات این دانشجویان، دانشگاه پیام نور بدون اطلاع قبلی اقدام به افزایش ۱۰۰ درصدی شهریه کرده بود که دانشجویان پس از قبولی با آن مواجه شده بودند.

این دانشجویان در صورت انصراف از دانشگاه، از کنکور سال بعد دکتری محروم می شدند لذا ناچار به پرداخت این رقم شهریه که حدود ۴۰ میلیون تومان بود، بودند.

در همین رابطه بخوانید :

مسئولان پیام نور درباره افزایش شهریه دکتری به مجلس پاسخ دادند

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: مسئولان دانشگاه پیام نور روز گذشته به سئوالات اعضای کمیسیون در رابطه با افزایش شهریه دوره دکتری این دانشگاه پاسخ دادند.

دکتر قاسم احمدی با اشاره به جلسه اعضای کمیسیون آموزش و مسئولان دانشگاه پیام نور گفت: مسئولان دانشگاه پیام نور در جلسه روز گذشته کمیسیون آموزش حضور یافته و در مورد افزایش شهریه دوره دکتری به سئوالات اعضای کمیسیون آموزش پاسخ دادند.

وی ادامه داد: به گفته مسئولان دانشگاه پیام نور براساس قانون این دانشگاه می تواند هر سال ۱۵ درصد شهریه را اضافه کند که این قانون سال های گذشته اعمال نشده بود و چون امسال دانشگاه قانون را اجرا کرد بحث هایی درمورد شهریه دکتری مطرح شد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه ‌قرار شد آیین نامه ها و مباحث مربوط به دوره دکتری در کمیسیون بررسی شود، تصریح کرد: از دیگر مواردی که درجلسه روز گذشته مطرح شد افزایش بادکنکی رشته های دانشگاه پیام نور بود که آن هم مورد بررسی قرار گرفت.

به علت افزایش شهریه دوره دکتری پیام نور در سال جاری و به دلیل عزل فرهاد دانشجو رئیس سابق دانشگاه آزاد مسئولان دانشگاه پیام نور و اعضای هیات امنا دانشگاه آزاد به کمیسیون آموزش مجلس فرا خوانده شدند که مسئولان دانشگاه پیام نور در جلسه حاضر شده و به سئوالات نمایندگان پاسخ دادند.

سرپرست وزارت علوم دکتر توفیقی :

حل مشکل افزایش شهریه دانشجویان دکتری پیام نور – میزان شهریه همچون سال گذشته است

طی روزهای گذشته بسیاری از دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه پیام نور طی تماس های مکرر مشکل شهریه دانشگاه خود را مطرح کرده اند البته این در حالی است که یکی از این دانشجویان طی تماس بیان کرده که شهریه دانشگاه در سال گذشته 18 میلیون بوده و امسال به 48 میلیون رسیده است این در حالی است که بیان داشته است آیا این انصاف است که در فاصله یکسال آن هم در دانشگاه پیام نو شهریه تا این مقدار افزایش یابد.

طی پیگیری های روزهای گذشته تاکنون از وزارت علوم و حتی پیام نور چنانچه سرپرست وزارت علوم اعلام کرد که مشکل دانشجویان دانشگاه پیام نور در مقطع دکتری حل شده است و هم اکنون میزان شهریه دانشجویان این دانشگاه در سال تحصیلی 92-93همچون سال تحصیلی 91-92بوده و دیگر مشکل افزایش شهریه برای دانشجویان این دانشگاه در مقطع دکتری وجود ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر و ایرنا

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *