اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
مطالعه برای کنکور

2 اشتباه بزرگ داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد فراگیر برای آمادگی

2 اشتباه بزرگ داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد فراگیر
2 اشتباه بزرگ داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد فراگیر

2 اشتباه بزرگ داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد فراگیر

این روزها داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد فراگیر رفته رفته دارند برای آزمون آماده می شوند تا برنامه ریزی صحیحی را برای آمادگی در آزمون انجام دهند لازم دانستیم در این مقاله اختصاصی به 2 اشتباه بزرگ داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد فراگیر برای آمادگی بپردازیم که سبب می شود داوطلبان راه درستی را جهت آمادگی انتخاب کنند و علیرغم سعی و تلاش مضاعف راه به جایی نمی برند

2 اشتباهی که داوطلبان در آمادگی آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور انجام می دهند به شرح ذیل است :

  • 1- عدم شناخت صحیح منابع آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

  • 2-عدم اهمیت به تمام دروس آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

حال به شرح دو اشتباه بزرگ و رایج می پردازیم تا بتوانیم در این مقاله این مشکلات را جهت راهنمایی داوطلبان از میان برداریم

عدم شناخت صحیح منابع آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

متاسفانه درصد زیادی از داوطلبان با روال آزمون های فراگیر آشنا نیستند و بعضا در انتخاب منابع جهت آمادگی دچار اشتباه بزرگی می شوند همانطور که در مقاله قبلی 4 گام اساسی تا آمادگی کنکور فراگیر از همیشه آنلاین  توضیح دادیم برای آمادگی آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور باید منابعی که در دفترچه آزمون در هر دوره مشخص میگردد را تهیه و مطالعه نماییم این منابع همان دروس ترم اول ارشد فراگیر پیام نور شما می باشد که اکثرا مباحث پیشرفته هستند و شاید با مباحثی که در مقطع کارشناسی خوانده باشید کمی متفاوت تر و پیشرفته تر باشند متاسفانه اکثر داوطلبان آزمون فراگیر در مقطع ارشد بر این باور هستند که منابعی که باید جهت آمادگی برای این آزمون مطالعه نمایند با منابع آزمون های سراسری و آزاد یکسانند و با صرف هزینه های هنگفتی منابع آن آزمون ها را تهیه و شروع به مطالعه می کنند که باید به این دسته از داوطلبان هشدار داد که با تلف کردن هزینه و وقت خود هیچ موفقیتی با خواندن آن منابع به دست نمی آورند

بارها در مشاوره ها و مقالات سایت گفته ایم سر فصل های آزمون ارشد فراگیر در کتاب هایی هست که داخل دفترچه ارشد فراگیر اعلام میگردد و داوطلبان پس از انتشار دفترچه باید منابع را چک کرده و از تغییرات آن در هر دوره مطلع گردند گاها در برخی رشته ها دیده شده است که منابع با دوره قبل تفاوتی ندارد ولی همیشه از آخرین تغییرات منابع با خبر باشید.

عدم اهمیت به تمام دروس آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

تصور غلطی که در برخی از داوطلبان ارشد فراگیر جهت آمادگی آزمون وجود دارد کنار گذاشتن برخی دروس ( مثل زبان تخصصی) هست در مشاوره ها سوالات زیادی مطرح میگردد که ما فلان درس را نمی خوانیم آیا امکان قبولی هست ؟ جهت شفاف سازی باید توضیحاتی را در مورد نمرات دروس در آزمون بدهیم.

آزمون ارشد فراگیر که به صورت تستی برگزار میگردد و نمره منفی ندارد یک نمره خام برای تمام دروس آزمون دارد که از 20 نمره حساب می شود یعنی هر تعداد تستی که برای یک درس در آزمون طرح گردد نمره کل به 20 نگاشت میگردد همچنین جمع نمرات این دروس در تعداد واحد های آن ضرب شده و تقسیم بر جمع کل واحد ها معدل آزمون شما را تعیین می کند اگر یادتان باشد در معدل دانشگاهی اگر تمام دروس را نمره خوبی می گرفتیم ولی یک درس را زیر 10 نمره می آوردیم مسلما معدل آن ترم را بسته به واحد آن درس کاهش محسوسی میداد.

نتیجه گیری ما از مطالبی که گفتیم این است که در آزمون ارشد فراگیر کنار گذاشتن یک درس مساوی با نمره کم آن در آزمون و درنتیجه افت معدل آزمون که به شدت شما را در رتبه قبولی یا مردودی جا به جا خواهد نمود و با اطمینان میگوییم که اگر درسی را نخواندید با توجه به نداشتن نمره منفی در آزمون خالی نگذارید حتی گرفتن نمره 5 یا 7 می تواند به شما کمک کند.

برخی از داوطلبین با اعتماد به نفس کاذب می گویند ما فلان درس را نمی خوانیم !!! باید بگوییم اگر شما یک درس را صفر بگیرید حداقل واحد آن هم 2 باشد به شدت در معدل شما افت ایجاد کرده و شما را از گردون رقابت خارج میسازد پس این توصیه را جدی بگیرید.

اگر قصد دارید الویتی در دروس برای خودتان در نظر بگیرید ما به شما الویت بندی بر اساس تعداد واحد آن درس را پیشنهاد می دهیم یعنی شما دروسی که در آزمون واحد بیشتری دارند که بالطبع تاثیر بیشتری در معدل می گذارند را در الویت بالا قرار دهید ولی هیچ وقت درسی را نخوانده نگذارید.

امیدواریم از تجربه ما و بسیاری از داوطلبان این آزمون که هم اکنون در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند استفاده لازم را برده باشید.

در مقاله بعدی که قولش را در همین مقاله به شما می دهیم قصد داریم به نکات مهم و موثر در قبولی آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور بپردازیم اگر شما هم نیاز دارید  مطالبی در زمینه آمادگی برای کنکور ارشد فراگیر بدانید درخواست خود را در بخش نظرات همین مطلب به ما ارائه نمایید.

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین

کپی این مقاله با ذکر نام همیشه آنلاین و لینک این مطلب بلامانع است

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

6 دیدگاه

  1. سلام منظور از آموزش محور وپژوهش محور درفراگیر ارشد پیام نور چیست؟ چه فرقی باهم دارند؟

    • در مورد این مطلب مقاله ای در سایت هست که لطفا جستجو بفرمایید و سپس مطالعه نمایید از بخش سمت راست جستجو می توانید استفاده نمایید

  2. با سلام
    ایا رشته های مدیریت پژوهش محور برای پایان نامه نیاز به کار اموزی عملی دارد (مانند رشته های فنی) ؟و به نظر شما برای افراد شاغل کدام شیوه بهتر است اموزش م یا پژوهش م/
    با تقدیم تشکر و احترام

    • خیر آزمون عملی ندارند- برای افراد شاغل که ادامه تحصیل نمی خواهند بدهند آموزش محور بهتره چون پایان نامه نداره و به جاش واحد درسی پاس میشه

      • منظورم این بود که ایا کار عملی هم داره یعنی مانند بعضی رشته هابا ید در جایی دیگر کار تحقیقاتی کرد و مقاله داد؟ این برای شاغلین مشکل است.
        و سوال دیگر اینکه با اموزش م نمیتوان ادامه تحصیل داد؟

        با تشکر

        • آموزش محور یا پژوهش محور ربطی به کار عملی ندارد !!! ولی باید بدانید در پایان نامه باید کار تحقیقی خودتان انجام بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *