اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
تحصیل رایگان دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد

آیا آزمون کارشناسی ارشد فراگیر بدون نمره منفی است ؟

آیا آزمون کارشناسی ارشد فراگیر بدون نمره منفی است
آیا آزمون کارشناسی ارشد فراگیر بدون نمره منفی است

آیا آزمون کارشناسی ارشد فراگیر بدون نمره منفی است ؟

 با توجه به آزمون های دوره های گذشته که به صورت چهار گزینه ای و بدون نمره منفی برگزار شده و همچنین در بخش 10 دفترچه کارشناسی ارشد فراگیر نوبت سیزدهم صفحه 44 ( ص 47 فایل دفترچه) به صراحت عنوان شده است که آزمون نیمسال دانشپذیری به صورت چند گزینه ای و بدون نمره منفی می باشد.

ولی متاسفانه تناقض ها در گفتار مسئولان سازمان سنجش و پیام نور داوطلبان را به شک انداخته است که آیا آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور نوبت سیزدهم بدون نمره منفی است یا خیر !!؟

طی روزهای قبل خبری منتسب به سازمان سنجش و از قول دکتر حسین توکلی گفته شده است : “سوالات به صورت چهار گزینه ای و دارای نمره منفی می باشد” که امیدواریم صحیح نباشد چون منبع خبر مشخص نیست.

ولی چیزی که واضح است شرایط آزمون هست که در دفترچه اعلام شده است  و ملاک داوطلب باید چیزی که در دفترچه عنوان شده است باشد. گاها خبرگزاری ها آنچه که باید را، انتقال نمی دهند و مواردی را به اصل خبر اضافه میکنند که باعث تغییر در کل خبر میگردد.بهرحال این خبر با موارد مندرج با دفترچه متناقض است و به یقیین اشتباه بیان شده است.

شرایط و ضوابط دوره نیمسال دانشپذیری

که در دفترچه صفحه 44 اعلام شده است به شرح ذیل می باشد :

” برای اطلاع آن دسته از داوطلبانی که مایل به ثبت نام در دوره دانش پذیری کارشناسی ارشد می باشند، برخی ضوابط نیمسال دانش پذیری به شرح زیر اعلام می گردد:

1 – ثبت نام در دوره های فراگیر کارشناسی ارشد به منزله پذیرش کلیه ضوابط و مقررات دانشگاه تلقی می شود.

2 – مسئولیت تهیه کتب و منابع درسی معرفی شده به عهده داوطلب می باشد و دانشگاه هیچگونه مسئولیتی در این خصوص ندارد.

3- عدم شرکت در آزمون بمنزله انصراف تلقی گردیده، مدارک ثبت نام و مبلغ واریزی عودت داده نخواهد شد.

4 – آزمون به صورت چند گزینه ای برگزار می شود و دارای نمره منفی نمی باشد.

5 – سؤالات آزمون ها مطابق مندرجات جدول شماره ( 2) این دفترچه طراحی می شود.

6 – برگزاری آزمون، تصحیح پاسخنامه ها، اعلام نتایج و پاسخگویی درخصوص نتایج آزمون از طریق سازمان سنجش آموز ش کشور انجام می شود.

7 – چنانچه در هر زمان مشخص شود که داوطلب حقایق را کتمان نموده و یا واجد شرایط یکی از ضوابط ورود به این دوره ها (ب ا توج ه به مندرجات این دفترچه) نبوده در هر مرحله ای از تحصیل از ادامه تحصیل محروم خواهد شد و یا حتی پس از گذراندن تمامی واحدهای درسی برای وی مدرک تحصیلی صادر نخواهد شد.

8 – هیچگونه مزایا از قبیل کمک هزینه تحصیلی، بیمه، خوابگاه و …. به دانش پذیر تعلق نمی گیرد.

9 – کارکنان دانشگاه پیام نور با هر وضعیت استخدامی در صورت تمایل به ثبت نام در دوره های فراگیر مجاز به انتخاب رشته های مرکز محل اشتغال خود نبوده و نمی توانند مرکز محل اشتغال خود را به عنوان مرکز انتخابی تعیین کنند. این دسته از داوطلبان باید موضوع داوطلبی خود را کتباً به رئیس مرکز محل اشتغال خود اعلام کرده و مرکز دیگری را برای تحصیل انتخاب نمایند.

تذکر: کارکنان مراکز استانی پیام نور مجاز به تحصیل یا انتخاب محل آزمون خود در مرکز دانشگاهی محل استقرار استان نخواهند بو د .

بدیهی است در صورت انتخاب مرکز محل خدمت و پذیرش، قبولی آنها لغو خواهد شد.

10 – داوطلب باید از توانایی جسمی متناسب با رشته تحصیلی انتخابی خود برخوردار باشد، در غیر اینصورت مسئولیت عواقب بعدی به عهده داوطلب م یباشد.

منبع : دفترچه کارشناسی ارشد فراگیر نوبت سیزدهم

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *