اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
نحوه انتقال پدیرفته شدگان آزمون سراسری به دانشگاه پیام نور

عدم بخشودگی مغایرت معدل در دانشگاه پیام نور | برخی در آستانه اخراج

عدم بخشودگی مغایرت معدل در دانشگاه پیام نور
عدم بخشودگی مغایرت معدل در دانشگاه پیام نور

عدم بخشودگی مغایرت معدل در دانشگاه پیام نور

موضوع درج واقعی معدل مقطع قبل در زمان ثبت نام ارشد فراگیر در 2 دوره اخیر سبب جنجالی در بین داوطلبانی که سهوا یا عمدا اشتباهی در درج معدل برایشان پیش آمده است ایجاد کرده است.

در مشاوره ها و خبر های قبلی سایت اکیدا به این موضوع اشاره نمودیم که درج معدل واقعی در زمان ثبت نام بسیار مهم و سرنوشت ساز است ولی متاسفانه برخی از داوطلبان فکر می کنند که با وارد نمودن معدل نا واقعی خود می توانند قبولی خود را تضمین نمایند.

همانطور که می دانید معدل مقطع قبل در آزمون ارشد فراگیر تاثیر 20% در قبولی داوطلب دارد بنابراین درج معدل اشتباه در زمان ثبت نام می تواند در قبولی داوطلب تاثیر بگذارد و طبق قانون پذیرش دانشگاه پیام نور این داوطلبان از تحصیل در دانشگاه پیام نور در صورت قبولی محروم خواهند شد.

سالهای زیادی نمی گذرد از اولین مرتبه که سازمان سنجش سوابق تحصیلی را در پذیرش دانشگاه موثر قرار داد.معدل،عنوان سوابق تحصیلی موثری می باشد که این روزها در پذیرش مقطع کاشناسی ارشد تاثیر گذار است. همه متقاضیان ورود به مقطع کارشناسی ارشد از طریق آزمون های سازمان سنجش ( فراگیر پیام نور را نیز شامل می شود) برای ثبت نام حتما باید معدل خود را اعلام کنند. ثبت نام آغاز می شود و متقاضیانی که دانشجوی سال آخر کارشناسی هستند و قصد شرکت در کارشناسی ارشد را دارند معدل خود را به تشخیص خود و یا اشتباه اعلام می کنند.! صحیح و دقیق اعلام کردن معدل آنقدر مهم است که در صورت اشتباه بودن ممکن است موجب لغو قبولی داوطلب شود.اشتباهی که تعداد زیادی از متقاضیان شرکت در آزمون های کارشناسی ارشد می کنند! داوطلبان سال آخر و یا ترم آخر این اشتباه را بسیار مرتکب می شوند! چرا که آنها باید معدلی را اعلام کنند که، در فرم مخصوصی که آموزش دانشگاه در آن معدل را تایید و مهر کرده باشد. این فرم یک نسخه در اختیار دانشجو و یک نسخه در پرونده آموزشی دانشجو بایگانی می شود.

آن دسته از داوطلبانی که این موضوع را جدی نگرفتند امروز در آستانه اخراج از دانشگاه قرار گرفته اند.در همین رابطه سلیم بهرامی با اعلام اینکه عدم بخشودگی مغایرت معدل در انتظار این دسته از دانشجویان پیام نور است گفت باتوجه به تاثیر مثبت معدل و سهمیه ها در قبولی کارشناسی ارشد پیام نور از این پس کسانی که مغایرت در معدل و سهمیه داشته باشند مشمول بخشودگی نخواهند شد.

وی همچنین تاکید کرد این عدم بخشودگی شامل دانشجویان ورودی ۹۱ پیام نور هم خواهد شد.

در همین رابطه به کلیه کسانی که در آزمون فراگیر نوبت سیزدهم کارشناسی ارشد پیام نور شرکت کرده اند توصیه می کنیم حتما در صورتی که مغایرت معدل دارند نسبت به اصلاح آن از طریق سازمان سنجش اقدام کنند چون در صورت قبولی از تحصیل در پیام نور در مقطع ارشد محروم خواهند شد.

منبع : دانشگاه نیوز وابسته به پیام نور و اخبار پیام نور

تهیه و تنظیم : همیشه آنلابن

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

10 دیدگاه

  1. با سلام آیا حداقل معدل کارشناسی برای ورود به دوره ارشد مشخص شده است ؟ با تشکر
    آیا معدل 14 کارشناسی الزامی است یا خیر .

    • برای ورود به مقطع ارشد پیام نور از طریق آزمون ها هیچ محدودیت معدل کارشناسی وجود ندارد و آن محدودیتی که خیلی ها فکر می کنند مربوط به اتباع خارجی می باشد

  2. سلام خسته نباشید من پارسال جزوات ارشد مهندسی نرم افزار را از شما خریداری کردم امسال می خواستم جزوات بروز رسانی شده دروس و جزوان درس مهندسی نرم افزار رو بگیریم چطوری باید اقرام کنم . ایا باید همه هزینه رو بدیم ؟

  3. سلام خسته نباشید. ایا کتاب ترجمه فارسی برای درس مهندسی نرم افزار پیشرفته و سیستم عامل پیشرفته و پایگاه داده پیشرفته وجود دارد . لطفا راهنمایی کنید.

  4. سلام من اسفند سال 1391 در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شدم و گواهینامه موقتم رو در همون ماه دریافت کردم ولی بعد از حدود سه چهار ماه بعد که به اططلاعات جامعم سر زدم مشاهده کردم که معدلم یک صدم افزایش پیدا کرده و سال 93 می خوام ارشد شرکت کنم می خواستم بدونم حالا این یک صدم برام مشکل ساز میشه؟ ممنونم از پاسختون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *