اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
زیاری ریس دانشگاه پیام نور

راه‌اندازی سامانه آزمون پیام‌ نور | طراحی سوال بدون حضور فیزیکی استاد

راه‌اندازی سامانه آزمون پیام‌ نور
راه‌اندازی سامانه آزمون پیام‌ نور

راه‌اندازی سامانه آزمون پیام‌ نور

حسن زیاری ، رئیس دانشگاه پیام نور گفت: در این دانشگاه ۱۰ هزار دانشجو به شیوه الکترونیک تحصیل می کنند که بر اساس چشم‌انداز موجود این تعداد باید به ۳۰۰ هزار دانشجو ارتقاء یابد.

رییس دانشگاه پیام نور با اشاره به کاربردهای سامانه جامع آزمون در دانشگاه پیام نور، گفت: با راه‌اندازی سامانه جامع آزمون، قرنطینه سوالات این دانشگاه از 20 ساعت به یک ساعت کاهش یافته است.

دکتر حسن زیاری در مراسم امضای توافق‌نامه جهت ایجاد پژوهشکده ارتباطات و فناوری اطلاعات در دانشگاه پیام نور که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، گفت: دانشگاه پیام نور بیش از یک میلیون نفر دانشجو داشته که در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در بیش از 500 مرکز و واحد این دانشگاه در سراسر کشور تحصیل می‌کنند.

وی گفت: 147 هزار دانشجو در رشته‌های کامپیوتر، ICT، مدیریت و IT دانشگاه پیام نور مشغول تحصیل هستند که قسمت اصلی فعالیت آنها به استفاده از فناوری اطلاعات بر می‌گردد.

زیاری افزود: همچنین این دانشگاه 10 هزار دانشجو به شیوه الکترونیک دارد که بر اساس چشم‌انداز موجود این تعداد باید به 300 هزار دانشجو ارتقاء یابد.

رییس دانشگاه پیام نور با بیان اینکه دانشگاه پیام نور در سه سال گذشته در زمینه ایجاد زیرساخت فناوری اطلاعات فعالیت‌های خوبی انجام داده است، اظهار کرد: در راستای راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیکی در دانشگاه پیام نور در سال‌های اخیر را می‌توان به سامانه‌های تولید منابع آموزشی، طراحی سئوال، ارسال الکترونیکی سئوال به بیش از 500 مرکز واحد دانشگاهی با امنیت بالا، سامانه جامع آموزشی و پژوهشی برای دانشجویان و اساتید، سامانه آموزش الکترونیکی و سامانه کتابخانه مجازی اشاره کرد.

وی همچنین به کاربردهای سامانه جامع آزمون در دانشگاه پیام نور اشاره کرد و گفت: این سامانه شرایطی ایجاد کرده است که نیازی به حضور فیزیکی اساتید برای طرح سئوال نیست اساتید می‌توانند در هر جایی که هستند سوال ها را طراحی کرده و از طریق وب ارسال کنند، این سئوال‌ها آنلاین به مراکز ارسال می‌شود و چند ساعت قبل از آزمون با امنیت بالا ذخیره می‌شوند.

زیاری افزود: آزمون بدون کاغذ دو ترم است که اجرا می شود و دانشجو بعد از آزمون می‌تواند نمره خود را مشاهده کند که از ترم آینده تمام دانشجویان بعد از آزمون می‌توانند نمره خود را مشاهده کنند.

رییس دانشگاه پیام نور در پایان گفت: این دانشگاه در بحث زیرساخت‌های فناوری اطلاعات توانسته است، در میان دستگاه‌های دیگر رتبه دوم را در کشور کسب کند که این رتبه‌بندی توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت گرفته است.

منبع : ایسنا

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *