اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
تست زدن

جمع بندی مطالعه برای کنکور | مطالعه برای کنکور دانشگاه ها

جمع بندی مطالعه برای کنکور

جمع بندی مطالعه برای کنکور
جمع بندی مطالعه برای کنکور

جمع بندی مطالعه برای کنکور : اگر خود را شکست خورده « بپندارید» شکست می خورید. اگر خود را شکست خورده نپندارید پیروزید. اگر حتی خواستار پیروزی هستید، اما « فکر می کنید» توا نایی آن را ندارید موفق نخواهید شد.

دوست داوطلب کنکوری!

اولین حرف:

اگر خود را شکست خورده « بپندارید» شکست می خورید. اگر خود را شکست خورده نپندارید پیروزید. اگر حتی خواستار پیروزی هستید، اما « فکر می کنید» توا نایی آن را ندارید موفق نخواهید شد. اگر «فکر می‌کنید» که می بازید، حتماً بازنده می‌شوید. اگر خود را ا نسانی عاجز و مفلوک « می‌دانید» مفلوک وعاجزید. برای پیروزی و دریافت جایزه باید به خود مطمئن باشید. لزوماً همیشه قوی‌ترین‌ها  وسریع‌ترین‌ها پیروز نمی‌شوند. پیروز کسی است که « فکر می‌کند» می‌تواند پیروز شود.

روش صحیح جمع بندی(خرداد ماه):

اهمیت دوران جمع بندی وروش برنامه ریزی دراین ماه را همه می دانند. با استفاده ی صحیح از ماه خرداد واجرای روش صحیح جمع بندی درهر جایگاهی که باشید، رشد خواهید کرد.

 در ایام باقی مانده سعی کنید به تمرین تست مجموعه ای بپردازید،مجموعه تست هایی که انتخاب می نمایید ترجیحاً سؤالات کنکور سراسری و آزاد سال های 83 تا 86 باشد،ایام هفته را به 2 بازه 3روزه به همراه روز جمعه که معمولاً اکثر دانش آموزان دراین روز در کنکورهای آزمایشی شرکت می نمایند،تقسیم نمایید ودر هر بازه 3 روز به اینگونه عمل نمایید که این 3 روز را به 6 نیمروز تقسیم کنید،و در نیمروز اول یک تست مجموعه ای را دقیقاً به مانند شرایط کنکور از خود امتحان بگیرید وپس از تحلیل این آزمون به این گونه عمل نمایید که هر نیمروز از این 5 نیمروز باقی مانده را به مطالعه یک درس اختصاصی بپردازید، حال برای تعیین نیاز خود دردروس اختصاصی به این گونه عمل نمایید که در هر درس،بخشی از آن درس را میخوانید که بیشترین تعداد سؤالات غلط یا نزده در آزمون مذکور از آن بخش یا فصل کتاب باشد،حال اگر شما در بازه 3 روزه بعدی،تست مجموعه ای دیگری را از خود آزمون بگیرید،این بار نیاز به مطالعه بخش های دیگری از دروس را خواهید داشت،بعد از اینکه چند سری به این نحو عمل نمودید خواهید دید که مهمترین بخش های کتب که بیشترین ضعف را در آنها داشته اید مورد مطالعه قرار گرفته اند.

 لازم به ذکر است که شما باید در این ایام فارغ از اجرای این روش به هر روز حدود 4 ساعت را به مطالعه و مرور دروس عمومی اختصاص دهید

دوران جمع بندی، زمان تثبیت یافته هاست نه یادگیری. بنابراین مطالب جدید نخوانید.

 همان طور که ذکر شد، شرایط کنکور را از هر نظر شبیه سازی کنید. این کار باعث می شود تا درروز کنکور، شرایط بسیار آرامی را سپری کنید.

  اگر هنوز  متقاعد نشده اید که این روش، بسیار مفیدتر است، دست کم 2 دوره (6روز) این کار را انجام دهید و درآزمون سوم ( روزهفتم) خواهید دید که چه تحولی در آزمون شما ایجاد شده است.

فرم تحلیل آزمون وتشخیص اولویت های هر درس

نام آزمون:……………………   سال:………………………..

 جمع بندی مطالعه برا ی کنکور

« سوالات متداول داوطلبان در دوران جمع بندی»

سوال 1): من هنوز درس ها را تمام نکرده ام چگونه می توانم روش جمع بندی را اجرا کنم؟

پاسخ: اولاً زمان محدود است ثانیاً فراموش نکنید معنی جمع بندی این است که ابتدا درس هایی را که خوانده اید مرور کنید و سپس ( درصورتی که وقت کردید) برای دروس نخوانده، برنامه ریزی کنید.

سوال 2): چگونه مطمئن باشیم با این روش تمام کتاب ها دوره خواهند شد؟

پاسخ: دردوران جمع بندی هم ما درحال دوره کردن هستیم، اما فصل ها و صفحه های مهم کتاب ها دوره می شود، زیرا با انجام چند دوره تست و آزمون های سال های قبل تا حدود زیادی می توانیم مطمئن باشیم، اگرمبحث مهمی درکتاب ها بوده، درخلال این چند دوره آزمون مطرح شده است.

* ضمناً قرار نیست کارهای غیرممکن انجام دهید، می خواهید دریک فاصله ی زما نی محدود بهترین ودرست ترین کار را انجام دهید.

سوال 3): اگر نتیجه ی آزمون اولم خوب نشد آیا می توانم این روش را رها کنم؟

پاسخ: خیر. هدف اززدن تست مجموعه ای در ابتدا آموزش است نه سنجش، یعنی شما بتوانید با توجه به وضعیت خودتان برای 5/2 روز باقی مانده تان برنامه ریزی کنید به عبارتی آزمون به شما کمک می کند بتوانید برای خودتان برنامه ی شخصی بهتری تنظیم کنید.

سوال 4): درزمان جمع بندی ما از همه ی زما نمان استفاده می‌کنیم. آیا لازم است باز هم دفتر برنامه ریزی را بنویسیم؟

پاسخ: فراموش نکنید هنگامی که وقت شما کم وکارتان زیاد است، ضرورت داشتن یک برنامه منظم از هرزمان دیگری بیشتر است.

سوال 5): دردوران جمع بندی می خواهم به جای دو درس عمومی معارف و ادبیات، یک درس اختصاصی را به طورکامل بخوانم، زیرا من در دروس ادبیات ومعارف قوی هستم.

پاسخ: علت پیشنهاد ما درخواندن ادبیات ومعارف این است که هردرسی را می توان به طورکامل خواند. مطالعه ی ادبیات یا معارف اولاً وقت زیادی نمی گیرد، ثانیاً این دو درس چون فرار هستند اگر نزدیک تر به کنکور خوانده ( مرور) شوند کمک بیشتری  به شما می کند.

مطالعه ی کامل یک درس اختصاصی که تا کنون خوب نخوانده اید بسیار وقت گیر است، لذا زمانی را که می توانید روی جمع بندی همه ی درس ها بگذارید روی خواندن تنها یک درس نگذارید.

سوال 6): دردوران جمع بندی دفتر تحلیل آزمون تا چه حد مورد استفاده قرارمی گیرد؟

پاسخ: دراین مقطع زما نی ( دوران جمع بندی)، برنامه ی شخصی اهمیت ویژه ای می یابد، یعنی هرداوطلب بسته به وضعیت درسی خود به مرور و جمع بندی مطالب خوانده شده  خویش می پردازد و کلاسور ارزیابی گنجینه ای است که هرکس نکته ها واشکال های مخصوص به خود را در آن جمع آوری کرده است و با توجه به این که مرور 20 آزمون ممکن است میسر نباشد مطالعه ی کلاسور ارزیابی کاملاً راه گشا است.

سوال 7): آیا اگر تست های مجموعه ای سال 81 تا 86 را بزنیم کافی  است؟ بهتر نیست از تست های جدید تر استفاده کنیم چون تست های کتاب زرد را قبلاً در کتابای تست دیده ایم.

پاسخ: شبیه ترین سوال ها به کنکور امسال، سوال های سال های گذشته ی کنکور سراسری و آزاد وبه خصوص سال های اخیر است. ضمناً بهترین کار دردوران جمع بندی تکرار تست هایی است که قبلاً داشته اید. چرا که علاوه بر یاد آوری وتسلط روی همان تست ها اشتباهاتی که قبلاً داشته اید یاد آوری می شوند. بنا براین بهترین منبع، کتاب زرد و مکمل آن کتاب آبی، آزمون های قبلی تان و به خصوص کلاسور ارزیابی وخلاصه برداری های خودتان می باشد.

سوال 8): پس از هر آزمون برای 5/2 روز باقی مانده از چه منابعی استفاده کنیم؟ آیا می توانیم یک بار تست های آزمون های قبلی را بزنیم؟

پاسخ؟ قراراست درزمان نظرگرفته شده برای هردرس بهترین کارممکن را انجام دهید و بهترین منبع را با توجه به وضعیت خود در آن درس انتخاب کنید. آزمون های قبلی هم ممکن است یکی از منابع شما باشد. دقت کنید برای هردرس و مبحث، منبعی ( وروشی) را انتخاب کنید که به شما کمک کند در آزمون بعدی کمی بهتر شوید.

سوال 9): برای مطالعه ی درس ها در فاصله ی 3 روزه وقت کم است. آیا می توان به جای مطالعه ی بعضی درس ها فقط تست کار کرد؟

پاسخ: شاید برای دروسی که قوی هستید بهترین کار ممکنتان تست زدن باشد ولی برای دروسی که نخوانده اید باید توجه داشته باشید که مراحل یادگیری 5 مرحله است وهیچ مرحله ای را نمی  توان جایگزین دیگری کرد وتا زمانی که روی مفاهیم کتاب وتمرین اشراف نداشته باشید تست زدن هیچ کمکی به شما نمی کند.

سوال10): با استفاده از روش جمع بندی چند بار می‌توانیم درس هارا دوره کنیم؟

پاسخ: مباحث مهم تر را به  دفعات مرور خواهید کرد. مثلاً اگر پس از اولین آزمون روی مبحث نورهندسی فیزیک تمرکز کنید، این مبحث درتمامی آزمون های بعدی که از خودتان می گیرید تکرار دوره می شود.

سوال 11): من قبل از عید خوب درس نخواندم ولی پس ازعید تلاشم را بیشتر کرده ام. آیا امکان دارد دردوران جمع بندی نواقص کارم را جبران کنم ودرس های عقب مانده را مطالعه کنم؟

پاسخ: بهتر نیست به جای فکر ودغدغه ی درس های عقب مانده، البته آن قسمت هایی را که قبلاً مطالعه کرده اید از آن خود کنید تا آرامش واطمینان بیشتری بیابید. زیرا درجلسه ی کنکور هیچ چیز ناراحت کننده تر از این نیست که شما سوالی را که قبلاً دیده اید ومطالعه کرده اید نتوانید پاسخ دهید. بنا براین به جای فکر کردن به دروس  عقب مانده، به این فکر کنید که چگونه می تو انید به حد ایده آل خودتان برسید.

توصیه مهم برای روزهای باقیمانده و جلسه کنکور

  1. درحال حاضر اکثریت دانش آموزان این تصور را دارند که هیچ یک از مطالبی که تا به حال خوانده اند را به یاد ندارند اما  نگران نباشید به محض اینکه درجلسه کنکور حاضر شوید وسوالات را ببینید متوجه خواهید شد که مطالب را به خوبی به خاطر دارید.
  2. اگرهنوز منتظر هستید تا دوره درس ها به پایان برسد وتست کار کنید بدانید که هیچ گاه این اتفاق نمی افتد درواقع هیچ گاه دوره ی درس  ها به اتمام نخواهد رسید چون شما هرمطلبی را که دوره کنید، مطلبی می ماند که احساس می کنید فراموش کرده اید واحتیاج به دوره دارد. بنا براین اگر هنوز شروع به تست زدن به صورت منسجم وکنکوری نکرده اید زمان را ازدست ندهید واز همین الان شروع به تست زدن کنید.
  3. درزمان باقی مانده تا کنکور دست به کارهای عجیب نزنید. همان روش مطالعه قبلی که تا به حال اجرا کرده اید را ادامه دهید. به هیچ عنوان ساعت خواب خود را کم نکنید زیرا بازده مطالعاتی شما را به طرز چشمگیری کاهش خواهد داد.
  4. درزمان باقی مانده تا کنکور شب ها قبل از خواب چند دقیقه وضعیت خود را درکنکور مجسم نمایید. تصورکنید که سرجلسه کنکور حضور یافته اید وبه پاسخ گویی سوالات مشغول هستید و به راحتی می توانید به تمامی سوالات پاسخ دهید وهیچ گونه مشکلی درجواب گویی به آنها ندارید.ویا خود را در شرایطی تصور کنید که با سؤالات دشواری مواجه شده اید، استفاده از این روش سبب می شود تا استرس وترس شما از حضور درجلسه ی کنکور تا حد زیادی کاهش یابد.
  5. از همین حالا وضعیت خواب وتغذیه خود را منظم کنید. حتماً به نوعی برنامه ریزی کنید که صبح ها ساعت 6 از خواب بیدار شوید.

درهفته قبل از کنکور:

  1. درهفته قبل از کنکور مطلب جدید نخوانید.
  2. الف) اگر تست های مجموعه ای را تا به حال تمام نکرده اید، از شما می خواهیم که فقط سوال های آزمون های سراسری چند سال اخیر را امتحان دهید.
    ب) اگر تست های مجموعه ای را تا به حال تمام کرده اید، به شما توصیه می کنیم که تورق سریع را انجام دهید، می توانید به عنوان منابع از یادداشت هایی که تا به حال داشته اید، حاشیه نویسی های کنار کتاب ها و به ویژه دفتر تحلیل آزمون وبه طور کلی از این  نوع ابزارهای خلاصه برداری ویادداشت برداری می توانید استفاده کنید.
  3. حتماً درتمرین های تست مجموعه ای که انجام می دهید، تکنیک های مدیریت زمان را اجرا نمایید واین مطلب را فراموش نکنید که شما نباید درسرجلسه آزمون وقت کم بیاورید و باید برسید یک بار تمامی سوال ها را مطالعه کنید.

روز قبل از کنکور:

به شما توصیه می کنیم که اصلاً درس نخوانید واگر طاقت واراده کافی را ندارید، حداقل نیمه  دوم روز را درس نخوانید ولی به طور کل توصیه مااین است که روز قبل از کنکور درس نخوانید، چون با معلومات 12 سال قبل خودتون و با جمع بندی یک ما هتون می روید و آزمون می دهید ودرسرجلسه آزمون حاضرمی شوید بنا براین یک روز آخر برای مطالعه اهمیتی ندارد ودراین روز به استراحت کامل بپردازید.

  • فکر کنید روز قبل از کنگور، روز پس از کنکور است وفکر کنید که شما هم اکنون امتحان خود را داده اید ودرحد صلاحیت خودتان (هرچه که بوده) نتیجه گرفته اید.
  • توصیه می کنیم که درکنارخانواده و پدرومادرتان باشید و به همراه آنها به پارک یا دامان طبیعت بروید.
  • توصیه می کنیم فعالیت جسمی وورزشی انجام دهید، چون به شما کمک می کند تا شب کنکورراحت تر بخوابید وکلاً به شما توصیه می کنم که چند روز مانده به کنکور، اگر بعضی ها، عادت دارید که شب ها تا دیروقت بیدار بمانید، این عادت را کنار بگذارید وسعی کنید که به موقع بخوابید.
  • سعی کنید که یک فیلم کمدی شاد، روز قبل از کنکور ببینید.
  • شب قبل از کنکور تا دیروقت بیدار نمانید.
  • وسایلی را که خدمتتان عرض می کنم، به پدرومادر خود بسپارید که شما را کنترل نمایند تا این وسایل را روز قبل از کنکور آماده کرده و درداخل بسته‌ای قرارداده تا در روز کنکور این وسایل را به همراه خود داشته باشید.
    • کارت ورود به جلسه.
    • شناسنامه ( کارت ورود به جلسه خود را داخل شناسنامه بگذارید، درضمن فراموش نکنید که شماره داوطلبی خود را دریک جا یادداشت کنید.
    • دو عدد مداد سیاه نرم
    • پاک کن و سعی کنید پاک کن را از وسط سوراخ کرده و با نخی درگردن خود آویزان کنید که درجلسه به مشکلی برنخورید.
    • ساعت مچی.
    • بطری آب یک بار مصرف.
    • دستمال کاغذی.
    • سنجاق، تا کارت ورود به جلسه را به سینه خود نصب کنید.
    • تراش .
    • خودکار آبی.
  • روز قبل از کنکور به حوزه ی برگزاری  امتحانتان سری بزنید. ودراطراف آن کمی قدم بزنید. مدت زمانی را که طول می کشد تا از منزل به حوزه امتحانتان برسید را محاسبه کنید.
  • شب قبل از کنکور حتماً زود به بستر بروید. در این شب شام رو زودتر بخورید و قبل از رفتن به بستر یک لیوان شیر میل کنید.

روز کنکور:

  • وسایل اضافی دست و پا گیر را با خود به همراه نبرید ( بردن موبایل و ماشین حساب درجلسه تقلب محسوب می شود).
  • خانم ها با حجاب کامل و آقایان با لباس وظاهری متعارف وساده سرجلسه حاضر شوید چون تذکردادن مسئولین حوزه به شما ممکن است، باعث آشفتگی ذهنی برای شما شود، بنا براین تمامی ضوابط ومقررات را رعایت کنید.
  • اگر احیا ناً صندلی شما درسرجلسه مناسب نیست و یا چپ دست هستید، قبل از شروع آزمون با لحنی محترمانه از مراقب جلسه بخواهید تا اقدامات لازم را صورت دهد.
  • دقت کنید با دست چرب دستتان را بر روی پاسخ برگ نکشید، اگر احیا ناً به شما کیک  دادند وکاغذ آن چرب بود ودست شما چرب شود و آن را برروی پاسخ برگ بکشید، ممکن است دستگاه قرائت گر نوری، مشکل برایش داشته باشد.
  • هریک ربع یک بار به ساعت مچی خود نگاهی بیاندازید.
  • با توجه به تحقیقات انجام شده درتست هایی که درجواب آنها شک  دارید. اولین گزینه ای که به ذهن شما می رسد، درست ترین گزینه می باشد. پس اگر تستی را جواب داد ه اید گزینه را تغییر ندهید مگر آنکه برای  تغییر کاملاً مطمئن باشید.
  • گروهی از دانش آموزان جواب تست ها را ابتدا در برگه سوالات وارد می کنند و پس ازآن به پرکردن پاسخ نامه می پردازند. این روش از ریسک بالایی برخورداراست وممکن است دچار مشکلات فراوانی شوید. پس بهتر است تست ها را همان زمان که پاسخ دادید وارد پاسخ نامه کنید وهر 10تست یک بار شماره ی سوال را با شماره ی پاسخ نامه انطباق دهید.
  • درصد زیادی از اشتباهات دانش آموزان مربوط به عدم دقت به فعل های آخر جملات می باشد برای اینکه درصد  این اشتباهات کاهش یابند حتماً دور فعل های آخر جملات را خط بکشید تا به این وسیله دقت بیشتری روی معنی آنها داشته باشید.
  • دقت داشته باشید باید امتیاز تست ها با هم برابر است پس وقت خود را برای تست های سخت و مبهم یا زمان بر ازدست ندهید. به محض اینکه به این گونه تست ها برخورد کردید با زدن یک ضربدر درکنار شماره تست به سراغ تست بعدی بروید ودرانتهای پاسخ گویی به سوالات، از وقت اضافه ای که به دلیل کنار گذاشتن ان گونه تست ها بدست آورده اید، می توانید دوباره به تست هایی که  علامت ضربدر دارند مراجعه کنید و به حل آنها بپردازید.
  • توجه داشته باشید، سرجلسه ی کنکور، اگرچند تا سوال اول درسی رو بلد نباشید، اصلاً روحیه تون رو از دست ندهید چون معمولاً سوال سخت رو اول هردرس می گذارند. پس، با روحیه ای قوی به پاسخ گویی ادامه سؤالات بپردازید  و مطمئن باشید که به راحتی می توانید به سوال ها پاسخ درست رو بدهید. ( حتی سوالهای اول).
  • دقت کنید، سرکنکور، اگر به سوال سختی رسیدید مطمئن باشید که این سوال برای همه سخت است. اگر شما قادربه پاسخ گویی به آن سوال نیستید حتماً خیلی از داوطلبین هم نمی توانند به این سوال جواب بدهند. پس، کنار سوال علامت بگذارید از روی سوال رد بشوید و بعد از اینکه سوال ها رو تا انتها جواب دادید برگردید و روی اون سوال فکر کنید.

بعد از کنکور:

امکان دارد، بعد از اینکه کنکور تمام شد و به منزل تشریف بردید، شما از نتیجه آزمون خود راضی نباشید و انتظار داشتید که بهتر ازاین نتیجه می گرفتید، مطمئن باشید که این به علت روحیه کمال طلبی شماست. وخاطرجمع باشید که اکثریت داوطلبان کنکور، چنین فکری را می کنند وچنین وضعیتی را دارند و بنده به شما توصیه می‌کنم که اولاً بدانید که این وضعیت برای همه داوطلبان خواهد بود که از نتیجه‌ای که به دست می‌آورند تا حدی که می‌خواهند راضی نیستند و ثانیاً بعد از اینکه رفتید منزل واستراحت کردید تا 2 ساعت ناراحت باشید وگریه کنید ولی بعدش با اطمینان کافی بنشینید و برای دانشگاه آزاد بخوانید، چرا که شما دو احتمال برای قبولی دارید ودانشگاه آزاد را به خاطراین که حتی اگر کنکور سراسری را خوب داده اید، از دست نمی‌دهید.

رشته های تحصیلی خاص (بورسیه):

رشته های تحصیلی خاص نیز در واقع همانند رشته های نیمه متمرکز به شمار می آید، هنگامی که برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون سراسری مراجعه می کنید، برگه ای به شما تحویل خواهند داد که در آن رشته های خاص تحت عنوان بورسیه معرفی شده اند، این رشته ها به موسسات و سازمان های مختلفی تعلق دارند که به طور مستقل دانشجو می پذیرند یا در بعضی از دانشگاه ها، سهمیه هایی را به خود اختصاص داده اند، هر داوطلب می تواند در صورت تمایل، حداکثر دو کد رشته را در کارت ورود به جلسه خود یادداشت کرده و در سر جلسه آزمون، هنگامی که اعلام شد، این کدها را در جای مخصوص در نظر گرفته شده پاسخ برگ خود وارد نماید.

 اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت این رشته ها توسط پیک سنجش در ویژه نامه مستقلی قبل از توزیع کارنامه و فرم انتخاب رشته، اعلام می شود. نهادها و موسسات اشاره شده از داوطلبان معرفی شده برای انجام مصاحبه، معاینه و سایر مراحل دیگر گزینش، دعوت به عمل می آورند، این گروه از داوطلبان، چه برای مصاحبه، معاینه یا مراحل دیگر مراجعه کرده باشند یا نکرده باشند، یا در مراحل مذکور پذیرفته شده یا نشده باشند هنگام انتخاب رشته باید رشته یا رشته های مذکور را در اولویت 1 تا 9 قرار دهند اگر در این اولویت ها قرار نگیرند، یک یا دو رشته انتخابی داوطلب حذف خواهد شد چنانچه در اولویت های 9 به بعد قرار گیرد، محاسبه نخواهد شد. در غیر این صورت کد رشته های یاد شده که بعد از اولویت 9 باشد، حذف خواهد شد.

 تغییر رشته و انتقال از رشته های دارای شرایط خاص (بورسیه) و به طور کلی رشته هایی که پذیرفته شدگان آنها دارای تعهد خاصی هستند ( دبیری، بورسیه مناطق محروم و …) به سایر رشته ها یا موسسات ممنوع است.

 توجه: معرفی شدگان دانشگاه امام حسین (ع) (روزانه و شبانه) و دانشگاه افسری امام علی (ع) می توانند که رشته های دانشگاه های مذکور را در اولویت 1 تا 30 قرار دهند.

جمع بندی مطالعه برای کنکور

تهیه و تنظیم همیشه آنلاین

منبع : برگرفته از منابع اینترنتی

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

هشت نکته برای مطالعه اثربخش تر؛ روخوانی مکرر بی فایده است

هشت نکته برای مطالعه اثربخش تر؛ روخوانی مکرر بی فایده است هشت نکته برای مطالعه …

یک دیدگاه

  1. سلام من میخوام این 3 ماه را خوب بخونم چون قبلا نخونده بودم میتونم رشته دارو قبول سم مررررررررسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *