اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین

جزئیات آزمون دکتری 93 | اعلام سطح سؤالات آزمون دکتری 93

جزئیات آزمون دکتری 93

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به برگزاری آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 93 در 16 اسفند ماه از توزیع کارت شرکت در این آزمون از روز سه‌شنبه (13 اسفند ماه) خبر داد.

جزئیات آزمون دکتری 93
جزئیات آزمون دکتری 93

دکتر حسین توکلی با بیان اینکه این آزمون برای پذیرش دانشجو در هشت گروه آموزشی و 267 کد رشته امتحانی برگزار خواهد شد، گفت: در این آزمون 240 هزار و 361 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 102 هزار و 234 نفر معادل 42.53 درصد را داوطلبان زن و 138 هزار و 127 نفر معادل 57.47 درصد داوطلبان مرد هستند.

افزایش شرکت کنندگان نسبت به سال قبل

وی با اشاره به آمار ثبت‌نامی سال گذشته، اظهار کرد: آمار سال جاری نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد که تعداد داوطلبان 22 هزار و 495 نفر افزایش داشته است.

وی افزود: ثبت‌نام از داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه‌متمرکز سال 1393 از روز سه‌شنبه 5 آذر 92 از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور آغاز و با مهلت تمدید شده در روز پنج‌شنبه 14آذر 92 پایان یافته‌است.

سطح سوالات امتحانات اختصاصی دکتری 93

مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینکه در این آزمون داوطلبان باید به سؤالات کلیه دروس شامل مجموعه دروس تخصصی یا اختصاصی، استعداد تحصیلی و زبان خارجی پاسخ دهند، تصریح کرد: سطح سؤالات تخصصی و اختصاصی بر حسب دانش و اطلاعات داوطلبان و فهرست برنامه‌های مصوب شورای عالی برنامه‌ریزی است.

ضرایب دروس در آزمون دکتری 93

توکلی با اشاره به ضرایب دروس در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 93، گفت: دروس اختصاصی یا تخصصی با ضریب 4، استعداد تحصیلی با ضریب یک و زبان خارجی با ضریب یک محاسبه خواهد شد.

وی با بیان اینکه به هر داوطلب دو دفترچه شامل دفترچه دروس اختصاصی و دفترچه عمومی و یک پاسخنامه داده می‌شود، تصریح کرد: آزمون کلیه دروس امتحانی به صورت تستی چهار گزینه‌ای خواهد بود و در تست‌ها برای هر پاسخ صحیح سه نمره مثبت و برای هر پاسخ غلط یک نمره منفی منظور خواهد شد.

توکلی به داوطلبانی که پاسخ سوالی را اصلا نمی‌دانند توصیه کرد که به آن سوال جواب ندهند، زیرا به سوال‌های بدون جواب نمره منفی یا مثبت تعلق نمی‌گیرد و اگر به سوالی بیش از یک پاسخ داده شود، همه پاسخ‌های داده شده به آن سوال غلط محسوب خواهد شد و به آن یک نمره منفی تعلق خواهد گرفت.

زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری 93

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به انتشار اطلاعیه سازمان سنجش برای دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون و برگ راهنما و نحوه برگزاری آزمون از روز دوشنبه (12 اسفند ماه) روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، اظهار کرد: کارت ورود به جلسه آزمون از روز سه‌شنبه 13 اسفند ماه روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و داوطلبان می‌توانند تا ساعت 24 روز پنجشنبه 15 اسفند ماه با مراجعه به سایت، نسبت به دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون خود اقدام کنند.

 نحوه برگزاری آزمون دکتری 93

توکلی با بیان اینکه آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 93 طی یک جلسه در صبح روز جمعه 16 اسفند ماه برگزار می‌شود، گفت: در این آزمون داوطلبان هر یک از رشته‌های امتحانی، گروه‌های علوم انسانی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر، علوم پزشکی و دامپزشکی و گروه آموزشی زبان، به سؤالات دروس تخصصی خود در مدت 120 دقیقه و داوطلبان گروه‌های علوم پایه و فنی و مهندسی باید در مدت 150 دقیقه به سؤالات تخصصی خود پاسخ دهند. علاوه بر آن تمامی داوطلبان باید به 30 سؤال استعداد تحصیلی در مدت 60 دقیقه و 30 سؤال زبان خارجی انتخابی در مدت 30 دقیقه در دفترچه شماره 2 پاسخ دهند.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر آن تمام داوطلبان هر یک از 267 کد رشته امتحانی به 30 سوال استعداد تحصیلی در مدت 60 دقیقه و 30 سوال زبان خارجی انتخابی در مدت 30 دقیقه پاسخ می‌دهند.

زمان اعلام نتایح اولیه آزمون دکتری 93

وی ادامه داد: نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه تنظیم و در دهه سوم فروردین‌ماه 1393 از طریق سایت سازمان منتشر می‌شود.

توکلی تصریح کرد: انتخاب رشته اینترنتی برای داوطلبان مجاز به انتخاب رشته منحصرا از طریق سایت اینترنتی سازمان در نیمه اول اردیبهشت‌ماه 1393 انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: گزینش علمی مرحله اول معرفی برای بررسی سوابق علمی و پژوهشی و همچنین مصاحبه با توجه به ظرفیت پذیرش دانشجو در هر یک از کد رشته محل‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پذیرنده دانشجو، براساس نمره کل حاصل از 80 درصد نمره آزمون و 20 درصد معدل‌های تراز شده دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد، انجام خواهد شد.

توکلی ادامه داد: فهرست اسامی معرفی‌شدگان چندبرابر ظرفیت کد رشته محل‌های تحصیلی مربوط برای بررسی سوابق علمی و پژوهشی و مصاحبه توسط دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ذیربط در نیمه دوم اردیبهشت‌ماه 1393 از طریق سایت سازمان منتشر می‌شود.

زمان اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری 93

وی خاطر نشان کرد: فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون ورودی دوره دکتری نیمه‌متمرکز سال 1393 در نیمه اول شهریورماه 1393 بر روی سایت سازمان قرار داده می‌شود.
تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین
تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

تمدید مهلت ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور بهمن 95

شهریه کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه پیام نور تا 2 سال افزایش نمی‌یابد

شهریه کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه پیام نور تا 2 سال افزایش نمی‌یابد شهریه کارشناسی …

3 دیدگاه

  1. سلام
    ممنون که اومدید

  2. سلام ممنون از حضورتون با افتخار لینک شدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *