اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
نحوه انتقال پدیرفته شدگان آزمون سراسری به دانشگاه پیام نور

تغییر شیوه آموزش محور به پ‍ژوهش محور در کارشناسی ارشد پیام نور

تغییر شیوه آموزش محور به پ‍ژوهش محور
تغییر شیوه آموزش محور به پ‍ژوهش محور

تغییر شیوه آموزش محور به پ‍ژوهش محور

تغییر شیوه آموزش محور به پ‍ژوهش محور : شرایط دانشجویان کارشناسی ارشد “دانشگاه پیام نور “که علاقمند به تغییر شیوه تحصیل خود از آموزش و پژوهشی هستند اعلام گردید.
دکتر محمد علی کریمی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور اظهار داشت: شرایط مجاز دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور که علاقه مند به تغییر شیوه تحصیل خود از آموزشی به پژوهشی‌اند، مشخص شده است.
به علت درخواست‌های مکرر دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد که تمایل به تغییر تحصیل خود از شیوه آموزشی به پژوهشی هستند، این امکان فراهم گردیده است و این افراد باید تقاضای خود را به صورت کتبی به اداره‌ آموزش واحد خود ارائه دهند.
دکتر محمد علی کریمی ، سرپرست معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور گفت : با توجه به درخواست تعدادی از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شده شیوه آموزشی که متقاضی تغییر شیوه به آموزشی- پژوهشی می باشند ، می توانند نسبت به تغییر شیوه اقدام کنند.
دکتر محمد علی کریمی گفت : دانشجو باید تقاضای کتبی، مبنی بر تغییر شیوه را به اداره آموزش مرکز ارائه نماید تا مطابق مقررات بررسی شود.
وی افزود : دانشجو طبق سنوات مجاز (حداقل یک نیمسال) برای اخذ پایان نامه باید فرصت داشته باشد.
کریمی موافقت رئیس مرکز/ واحد مبنی بر بلامانع بودن تغییر شیوه (با توجه به تعداد دانشجو و استاد راهنما) را لازم دانست و تاکید کرد : دانشجو فقط یکبار در طول تحصیل حق تغییر شیوه را دارد.
دکتر محمد علی کریمی یاد آور شد دانشجو پس از کسب شرایط کاربر خدمات آموزشی استان می تواند نسبت به تغییر شیوه در قالب تقویم آموزشی اقدام نماید.
همچنین دانشجویان عزیز توجه داشتن باشند که پیش از این نیز تغییر شیوه از پژوهش محور به آموزش محور نیز مجاز و انجام میشده است.

تشریح شیوه‌های آموزش و پژوهش محور کارشناسی ارشد

 شیوه پژوهش محور (آموزشی و پژوهشی) چیست؟

شیوه آموزشی و پژوهشی (پژوهش محور)، روشی است که محتوای برنامه آن مشتمل بر واحدهای درسی و پایان‌نامه است. این شیوه تا سال ۱۳۸۹ تنها شیوه آموزشی در مقطع کارشناسی ارشد در ایران بوده و پذیرش دانشجو در کلیه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور فقط به این روش انجام می‌شد.

 شیوه آموزش محور چیست؟

تحصیل در شیوه آموزش محور با محوریت آموزش و به صورت واحدهای درسی و بدون پایان نامه بوده که گذراندن حداقل دو و حداکثر ۴ واحد سمینار، تحقیق و تتبع نظری الزامی است و در سایر موارد عیناً مطابق آئین‌نامه آموزشی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته است، البته باید توجه داشت که فارغ‌التحصیلان این دوره هیچ منعی برای ادامه تحصیل در دوره دکتری ندارند.

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

10 دیدگاه

  1. سلام من امسال ازتکمیل ظرفیت اموزش محور پیام نور قبول شدم ایاامکان انتقال به پژوهش محورو دارم یانه؟انتقالی شامل افرادی که تو تکمیل ظرفیت اموزش محور قبول شدن میشه یانه؟


    • برای پاسخ به سوالات به سرویس پرسش و پاسخ سایت مراجعه نمایید و سپس جستجو نمایید
      http://pasokh.hamisheonline.com
      جهت دریافت لیست جزوات و سوالات و بسته های آمادگی و دفترچه ثبت نام ارشد فراگیر به آدرس زیر مراجعه نمایید
      http://help.hamisheonline.com
      برای استفاده از سرویس های مشاوره آزمون ارشد فراگیر از لینک زیر اقدام نمایید
      http://gourls.ir/m
      همچنین می تونید به کانال ما در تلگرام بپیوندید و از تمام مسائل مفید آزمون ارشد فراگیر با خبر شوید بروی لینک زیر کلیک کنید
      http://gourls.ir/t

  2. با سلام من رشته مدیریت اجرایی اموزش محور مجازی قبول شدم ایا میتونم به پژوهشی تغییر دهم ،به نظرتون تحصیل در اموزش محور و مجازی خوب نیست؟

    • مدرک مجازی در آن کلمه مجازی درج می شود
      تغییر شیوه را باید از طریق دانشگاه پیگیری کنم چون جدیدا شنیدیم با تغییر شیوه مخالفت میشه

  3. سلام
    من چطور میتونم از پژوهش محور به آموزش محور تغییر بدم؟
    مراحل کار چطور است؟
    با تشکر

    • به مرکز خودتان پیگیری نمایید شرایط رو بپرسید همچنین در همین مطلب هم ذکر شده است

  4. سلام من ورودی بهمن ارشد هستم امسال.من پژوهش محور هم نمره آورده بودم نفر 10 شدم ولی اول آموزش محور را انتخاب کرده بودم .یعنی با توجه به امتیاز هر کس در آزمون ورودی سنجیده میشه که می تونیم تغییر بدهیم. ای کاش حداقل کسانی که در آزمون ورودی نمره گرفتند در اولویت قرار بگیرند

  5. سلام.باتوجه به اینکه این خبر رسما از سوی دانشگاه اعلام نشده بود من وامثال من نتونستیم در موعد حذف واضافه واحدهای جایگزین پایان نامه رو حذف کنیم.من به مرکز و سازمان هم مراجعه کردم گفتن راهی نداره.آیا واقعا نمیشه دوباره مهلت حذف واضافه رو فقط برای دانشجویان ارشد تمدید کنند تابشه این دروس وحذف کرد.البته من فکر میکنم برای دانشگاه هم خیلی بد نباشه چون حداقلش اینه که بار مالی داره..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *