اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
کنکوری‌ها چگونه عید آرامی داشته باشند

برنامه ریزی درسی کنکوری ها در عید نوروز ( یک فرصت استثنائی )

برنامه ریزی درسی کنکوری ها در عید نوروز به عنوان یک فرصت استثنائی

تعطیلات نوروز هرچند که می‌تواند آبستن بسیاری از تفریحات برای اقشار مختلف جامعه باشد، اما در عین حال می‌تواند یک فرصت استثنایی و برگ برنده برای کنکوری‌ها باشد.

هرچند توصیه می‌شود که برای دانشجویان و دانش آموزان در مقاطع تحصیلی مختلف، تکالیفی در ایام عید در نظر گرفته نشود تا دانشجویان و دانش‌آموزان بتوانند از تعطیلات نوروز نهایت استفاده را بکنند، ولی مشاوران تحصیلی تاکید می‌کنند که کنکوری‌ها مطالعه در این ایام را فراموش نکنند.

برنامه ریزی درسی کنکوری ها در عید نوروز
برنامه ریزی درسی کنکوری ها در عید نوروز

برخی از مدارس و موسسات آموزشی ، برنامه‌های ویژه‌ای برای دانش‌آموزان و دانشجویان کنکوری در ایام نوروز ترتیب می‌دهند که اردوهای درسی و مطالعه در گروه دوستان از آن نمونه است، چرا که دانش‌آموزان و دانشجویان کنکوری می‌دانند که هر جمله یا صفحه اضافی می‌تواند تاثیر بسیاری در رتبه کنکور دانش‌آموز  داشته باشد، بنابراین لازم است دانش‌آموزان و دانشجویان دید و بازدیدهای ایام نوروز و استفاده از طبیعت را در این سال به صورت تخصصی مدیریت کنند.

به نظر می‌رسد کنکوری‌ها با اولویت‌بندی برنامه‌های خود در ایام نوروز باید زمان‌های خود را مدیریت کنند و این را باور داشته باشند که مطالعه، امری مستمر است و گر چه ممکن است در روزهای اول نوروز با توجه به حجم بالای دید و بازدیدها وقت کمی برای مطالعه داشته باشند، ولی می‌توانند با یک برنامه‌ریزی شب‌ها مطالعه کنند و یا در محافل عمومی مانند کانون‌ها و مساجد و کتابخانه‌ها مطالعه خود را ادامه دهند.

دانش‌آموزان و دانشجویان کنکوری همچنین می‌توانند با برنامه‌ریزی، مطالعه‌ای اثرگذار در ایام نوروز داشته باشند که نتیجه این سختی کوتاه را با رتبه و دانشگاه خوب خواهند دید.

البته هیچ برنامه مشخصی برای تمام دانش‌آموزان و دانشجویان در ایام نوروز وجود ندارد، بنابراین هرکس با توجه به شیوه مطالعاتی خود در این ایام به مطالعه می‌پردازد، زیرا این روزها جدا از سایر ایام نیست و باید مطالعه در این ایام جدی گرفته شود، چرا که هر سوال می‌تواند دانش‌آموز یا دانشجوی کنکوری را از صد نفر در کنکور جلو بیاندازد.

درایام تعطیلات عید چگونه مطالعه کنیم ؟

در صورتی که درست از تعطیلات عید استفاده شود ، شامل (حداقل) 12 روز مطالعاتی خواهد بود. در حالی که دانش آموزان در این 12 روز مطالعاتی (که 7 روز نیز مربوط به استراحت خواهد بود) می توانند 10 ساعت مطالعه کنند که حدود 120 ساعت می شود.

یادتان باشد کنکور مسابقه است. ممکن است شما معتقد باشید که با مطالعاتی که در طول سال تحصیلی داشته اید ، بهتر است استراحت کنید ، اما بدانید که بسیاری از رقبای شما در این دوران مطالعه خواهند کرد و به طور قطع اگر شما این کار را نکنید از آنها فاصله خواهید گرفت. مطالعه در دوران عید 2 مزیت مهم دارد:

1- آمادگی مطالعاتی شما افت نمی کند:

دونده ای را تصور کنید که خود را برای شرکت در مسابقات آماده می کند و به صورت شبانه روزی تلاش می کند ؛ اما اگر 10 روز و یا بیشتر ، تمرینات خود را رها کند ، آمادگی او پایین می آید. حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که در سالهای گذشته به دلیل عدم مطالعه در دوران عید یا تابستان ، پس از شروع مجدد مطالعه ، احساس کرده اید کار دشواری در پیش دارید و به اصطلاح پشتتان باد خورده است ؛ البته در سالهای گذشته به دلیل نبودن حساسیت ویژه ، این موضوع اهمیت چندانی نداشت ؛ ولی در سال کنکور ارزش لحظات بسیار زیاد و تعیین کننده است.

2- فاصله خود را با رقبایتان حفظ خواهید کرد (یا از آنها پیشی می گیرید):

تصور کنید در دوران عید برخی از رقبای شما درس می خوانند و برخی دیگر درس نمی خوانند ، در این صورت اگر شما خوب مطالعه کنید از کسانی که درس نخوانده اند ، سبقت گرفته و در ضمن فاصله خود را نسبت به دانش آموزانی که درس خوانده اند نیز حفظ کرده اید.

برای برنامه ریزی درسی در ایام عید اراده داشته باشید

تجربه نشان داده است ، ایام عید دانش آموزان و داوطلبان کنکور که تصمیم می گیرند مطالعه کنند ، به کمتر از 50 درصد پیش بینی خود دست پیدا می کنند ؛ البته این موضوع بستگی به محیط منزل دارد ، اما به شما اکیدا توصیه می کنم که این فرصت خوب مطالعاتی را از دست ندهید و محکم و بااراده از بیشترین توان خود استفاده کنید.

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

هشت نکته برای مطالعه اثربخش تر؛ روخوانی مکرر بی فایده است

هشت نکته برای مطالعه اثربخش تر؛ روخوانی مکرر بی فایده است هشت نکته برای مطالعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *