اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
کنکوری‌ها چگونه عید آرامی داشته باشند

کنکوری‌ها چگونه عید آرامی داشته باشند ؟

کنکوری‌ها چگونه عید آرامی داشته باشند ؟

کارشناسان آموزش کشور برای استفاده بهینه داوطلبان کنکور سال 93، توصیه‌هایی را مطرح کردند که داوطلبان با به کار بستن این توصیه‌ها آزمونی موفق را پشت سر می‌گذارند.
تعطیلات دو هفته‌ای نوروز برای برخی افراد تعطیل نیست و شاید کاری‌ترین روزهای سال نیز به شمار رود.

داوطلبان کنکور نیز جزء آن دسته از افراد هستند که در تعطیلات نوروز نه تنها تعطیل نیستند بلکه باید این زمان را بهترین فرصت برای مطالعه و مرور درس‌ها دانسته و از تعطیلات نهایت استفاده را برای درس ‌خواندن ببرند.

کنکوری‌ها چگونه عید آرامی داشته باشند
کنکوری‌ها چگونه عید آرامی داشته باشند

تعطیلات دو هفته‌ای نوروز برای کنکوری‌ها حساس‌ترین روزهای سال است زیرا داوطلبان کنکور پس از تعطیلات عید مهلت زیادی برای مرور درس‌ها و تمرین بیشتر تست‌زنی ندارند.

البته حساسیت روزهای نوروز برای داوطلبان کنکور به این معنی نیست که آن‌ها در روزهای تعطیلات نوروز فقط و تنها فقط درس بخوانند و استراحت و تفریح را بر خود حرام کنند.

برای آنکه کنکوری‌ها بدانند چگونه می‌توانند در نهایت آرامش و بدون استرس و فشار روحی و جسمی، به درس‌هایشان رسیدگی کرده و استراحت و تفریح نیز داشته باشند با با کارشناسان آموزشی صحبت کردیم تا توصیه‌هایی را به کنکوری‌ها داشته باشند.

– می‌توانید 3 روز کامل را در این 15 روز، برای خودتان تعطیل کنید و در آن سه روز، فقط به استراحت و تفریح در هوای دلچسب بهاری و مهمانی و تمدد اعصاب بپردازید.

در این سه روز، به هیچ عنوان مطالعه نکنید، بازی فکری و بحث و جدل نداشته باشید، بیشتر به فعالیت‌های فیزیکی و گفتن و خندیدن و ورزش و تحرک سبک و استفاده از هوای بهاری بپردازید.

– ممکن است در دیدوبازدیدهای عید، به فامیل و دوست و آشنایانی که پشت کنکوری هستند، برخورد کنید، مواظب باشید برخورد و صحبتهای آنها، شما را تحت تاثیر قرار ندهد.

– یادتان باشد که این دوره فقط دو هفته است و نباید انتظار داشته باشید که تمام کارها و مطالعات عقب افتاده را بتوانید در این دوره، انجام دهید.

– بهتر است در این دوران، همه دروس را در برنامه خود داشته باشید و فقط به یک کتاب خاص نپردازید.

چگونه برنامه ریزی درسی در عید را عملی کنیم ؟

از ۲۸ اسفند تعطیلات نوروزی آغاز شده است و عده ای از داوطلبان کنکور به مسافرت رفتند و مابقی به دنبال دید و بازدید بودند اما دیگر به قسمت دوم تعطیلات نوروز رسیده ایم و فرصت طلایی برای داوطلبان کنکور فراهم شده است تا سری به کتاب های درسی بزنند.

روزهای ابتدایی نوروز به پایان رسیده است و دیگر بهانه هایی مانند مهمان داریم و … کارایی ندارد. بسیاری از دید و بازدیدهای عید به پایان رسیده است و حال زمان آن است تا با یک برنامه درست کمی هم به کتاب های درسی نگاه کنیم که مدت هاست در کتابخانه در حال خاک خوردن هستند.

آن هایی که کنکور دارند که امسال اصلا عید برای آن ها نباید معنایی داشته باشد چرا که بهترین زمان برای پیشی گرفتن از رقیبان همین روزهای نوروز است اما دانش آموزانی که در مقاطع مختلف تحصیل میکنند این چند روز را حسابی خوش گذرانده اند و هیچ کاری هم با درس نداشتند ولی از بخش دوم نوروز باید به دقت استفاده شود.

برای آن دسته از دانش آموزانی که هنوز کاری برای درس هایشان انجام نداده اند امروز هم برای شروع شاید کمی دیر شده باشد اما خیلی دیر نیست و می توان بسیاری از درس ها را کامل مرور کرد. نکاتی که دانش آموزان برای داشتن یک نوروزی تحصیلی باید رعایت کنند را در ادامه با هم مرور می کنیم :

نکات درسی و آموزشی مطالعه برای عید نوروز

** اول از همه این نکته را به خودتان گوش زد کنید که درس خواندن در این ایام می تواند شما را نسبت به دیگر رقیبان جلو بیاندازد. پس اگر قصد دارید رتبه های خوب در کنکور و یا معدل بالا در مدرسه داشته باشید نوروز را بهینه استفاده کنید.

** زمان برای بازی و سرگرمی و مسافرت بسیار است. دوستان شما در حال سفر هستند ولی شما با دوره کردن درس های گذشته که اولین گام در آماده شدن برای بخش پایانی سال است می توانید آن ها را کاملا از گردانه رقابت خارج کنید.

** اولین نکته ای که باید در برنامه ها وجود داشته باشد نگاهی به درس هایی است که تا به اینجای سال خوانده اید. آخرین مباحث هر درس را کمی دوره کنید تا درس ها یاداوری شوند.

** پس از دوره کردن دروس به سراغ درس های جدید بروید. مهم نیست که به شما درس داده نشده است کمی جلوتر از مدرسه پیش بروید و درس را بیاموزید این باعث می شود تا در مدرسه و هنگام آموزش آن درس بیشتر در ذهن شما حک شود.

** برای کنکوری ها توصیه می شود ایام نوروز به جمع بندی دروس سال چهارم اختصاص یابد. در این دوره می توان به رفع اشکلات مربوط به دروس سال چهارم پرداخت و با جمع بندی دروس برای مرحله آخر که مرور همه ی سر فصل ها می باشد آماده شد.

** برخی از موسسات برنامه هایی را برای ایام نوروز تدارک می بینند که شرکت در آن ها به دانش آموزانی که نمی توانند جلوی تفریح کردنشان را بگیرند توصیه می شود. به این کلاس ها زنگ بزنید و اگر همچنان ثبت نام می کنند حتما در کلاس آن ها شرکت کنید.

** برنامه درسی گامی موثر در داشتن یک نوروز تحصیلی است. به صورت هفتگی و روزانه برنامه خود را تنظیم کنید تا بتوانید از تمام ساعات بیکاری نوروز استفاده کنید. از هر برنامه چند نسخه تهیه کنید و در نقاطی که بیشتر رفت و آمد دارید بچسبانید این باعث می شود تا بیشتر حواستان به برنامه درسی باشد.

نکاتی برای استراحت میان درس

**اگر بعد از چند جلسه مطالعه احساس کردید که چشمان شما خسته شده اند به آن ها استراحت بدهید زیرا با چشم خسته نمی توانید مطالعه کنید و بیشتر درس های گذشته را نیز فراموش خواهید کرد.

** ابتدا آرنج های خود را روی میز قرار دهید ؛ انگشتان و کف دست خود را طوری جمع کنید که حالت یک فنجان و یا پیاله در هر دو دست شما ایجاد شود، حال چشم ها را ببندید و کمی به چیزی غیر از درس فکر کنید.

** دقت داشته باشید که هنگام استراحت میان درس نباید خیلی به چشمان و یا دست ها فشار وارد کنید. کشیدن و یا ضربه زدن به عضلات هیچگاه نمی تواند خستگی را از بدن شما خارج کند.

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

هشت نکته برای مطالعه اثربخش تر؛ روخوانی مکرر بی فایده است

هشت نکته برای مطالعه اثربخش تر؛ روخوانی مکرر بی فایده است هشت نکته برای مطالعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *