اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
نحوه انتقال پدیرفته شدگان آزمون سراسری به دانشگاه پیام نور

برنامه های وزارت علوم برای رشته های مهندسی پیام نور

برنامه های وزارت علوم برای رشته های مهندسی پیام نور – امکان جلوگیری از پذیرش این رشته ها

مدیر کل دفتر گسترش وزارت علوم، تاکید کرد که برخی واحدهای دانشگاه پیام نور حد نصاب نسبت استاد به دانشجو را ندارند و در صورت عدم رسیدن به نسبت مورد نظر، اقدامات دیگری در دستور کار قرار می گیرد.

برنامه های وزارت علوم برای رشته های مهندسی پیام نور
برنامه های وزارت علوم برای رشته های مهندسی پیام نور

حسین حسینی درباره تصمیمات وزارت علوم برای اصلاح روند پذیرش دانشجو در رشته های فنی مهندسی و کشاورزی دانشگاه پیام نور، گفت: تمام مجوزهای صادر شده برای رشته های دانشگاه پیام نور کلی است، علاوه بر این، برخی از واحدهای آموزشی دانشگاه نسبت یک به 250 استاد به دانشجو را ندارند که لازم است این شرایط اصلاح شود.

وی تاکید کرد: در صورت به حد نصاب نرسیدن نسبت استاد به دانشجو دفتر گسترش وزارت علوم این اختیار را دارد که از ادامه پذیرش دانشجو در این واحدها جلوگیری به عمل آورد.

مدیر کل دفتر گسترش وزارت علوم، ادامه داد: ما قصد تعطیلی پذیرشهای دانشگاه پیام نور را نداریم اما این دانشگاه باید به سمت کیفی شدن حرکت کند و باید شرایط حاکم بر واحدهای آموزشی را بهبود بخشد.

همچنین چندی پیش رییس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی خبر داد :

درخواست دانشگاه‌ غیرانتفاعی برای کاهش ظرفیت دانشگاه پیام نور

رئیس اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی مهم‌ترین اولویت سال 93 را ساماندهی وضعیت دانشگاه‌های غیرانتفاعی کشور خواند و از مسئولان وزارت علوم درخواست کرد که گفت: ظرفیت‌های پیام‌نور مطابق اساسنامه این دانشگاه تعریف شود و کاهش یابد.

دکتر علی آهون منش گفت: از مهم‌ترین اولویت‌های امسال ساماندهی وضعیت دانشگاه‌های غیرانتفاعی کشور است و از دو ماه گذشته چندین جلسه با وزارت علوم در این رابطه تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام‌نور جزو دانشگاه‌های از راه دور محسوب می‌شود، اظهار کرد: در اساسنامه دانشگاه‌های پیام‌نور به شفافیت و صراحت اعلام شده که این دانشگاه‌ها از راه دور محسوب می‌شوند، اما در دولت گذشته به دلایل سیاسی و جلوگیری از توسعه دانشگاه آزاد، ظرفیت پیام‌نور را ۳۰۰ درصد افزایش داد.

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی با انتقاد از این مسئله افزود: در طول دو سال ظرفیت دانشگاه‌های پیام‌نور از ۳۰۰ هزار نفر به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسید براین اساس اتحادیه درخواست مصرانه از وزارت علوم دارد که ظرفیت‌های این دانشگاه مطابق اساسنامه این دانشگاه تعریف شود و به همان وضعیت آموزش از راه دور بازگردد.

آهون‌منش با اشاره به پیگیری اتحادیه در این رابطه افزود: کمیته ساماندهی موسسات غیرانتفاعی بزودی برگزار خواهد شد و اتحادیه به شدت پیگیر این مسئله است تا به نتیجه درستی برسیم.

برنامه های وزارت علوم برای رشته های مهندسی پیام نور : تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

2 دیدگاه

  1. سلام . درسته که زمان تعیین محل ازمون این ترم 20 تا 30 اردیبهشت تعیین شده؟
    و اینکه اگر بدهی رو به صورت انلاین از طریق سیستم گلستان تسویه کنم همون موقع منوها باز میشه و میتونم محل ازمون رو تغییر بدم یا باید 48 تا 72 ساعت صبر کنم؟

    • جهت تعیین محل آزمون نباید بدهی داشته باشید
      تاریخ تعیین محل آزمون در تقویم آزموشی اعلام شده و به محض فعال شدن در سایت اعلام می کنیم
      بهتر بدهی رو زودتر واریز کنید تا مشکلی نداشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *