اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
نحوه انتقال پدیرفته شدگان آزمون سراسری به دانشگاه پیام نور

برکناری رئیس دانشگاه پیام نور آستانه اشرفیه در پی گم شدن 80 دانشجو

برکناری رئیس دانشگاه پیام نور آستانه اشرفیه در پی گم شدن 80 دانشجو کوهنورد

در پی گم شدن 80 دانشجوی دانشگاه پیام نور آستانه اشرفیه در ارتفاعات ماسوله، رئیس دانشگاه پیام نور آستانه اشرفیه برکنار شد.

روز چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۹۳ در ساعت های اولیه شب یکی از سایت های محلی گیلان خبر از گم شدن ۸۰ دانشجوی پیام نور در کوه های ماسوله داد.در این خبر آمده بود که حدود ۸۰ دانشجوی پیام نور آستانه اشرفیه که در یک اردو شرکت می کردند به کوه های ماسوله رفته اند و در بین راه گم شده اند.این حادثه آنهم برای دانشجویان دختر آنقدر مهم بود که معاون سیاسی امنیتی استان گیلان نیز بلافاصله در جریان موضوع قرار گرفت.

برکناری رئیس دانشگاه پیام نور آستانه اشرفیه
برکناری رئیس دانشگاه پیام نور آستانه اشرفیه

شرح ماجرای برکناری رئیس دانشگاه پیام نور آستانه اشرفیه : در پی برگزاری اردوی علمی آموزشی برای دانشجویان دختر دانشگاه پیام نور آستانه اشرفیه و سهل انگاری مسئولین آن دانشگاه که منجر به گم شدن 80 دانشجو در ارتفاعات ماسوله شد، رئیس دانشگاه پیام نور گیلان به جهت حفظ عوامل رو به رشد سیاست‌های فرهنگی دانشگاه و به منظور پیشگیری از تداوم چنین اتفاقاتی در حوزه فرهنگی از لغو حکم رئیس دانشگاه پیام نور آستانه اشرفیه خبر داد.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور استان گیلان رتبه برتر فرهنگی کشور را داراست و در شاخص‌های فرهنگی – آموزشی و پژوهشی جزو 8 دانشگاه اول کشور بوده و همیشه متعهد به انجام قوانین و ضوابط دانشگاهی و امور شرعی و عرفی جامعه بوده است و تلاش خواهد کرد تا دانشجویان مراکز پیام نور در کنار آموزش‌های علمی از برنامه‌های فرهنگی و فوق برنامه در راستای حفظ شعائر و شئونات اسلامی بهره‌مند شوند.

 دکتر رضایی همچنین به برخورد قاطع با رئیس، مسئولین فرهنگی و سایرعوامل برپایی این اردو در مرکز آستانه اشرفیه اشاره کرد و گفت: روسا و مسئولین فرهنگی دانشگاههای پیام نور در سطح استان جهت برگزاری چنین اردوهایی باید مجوزهای لازم را اخذ کنند.

محمد احمدی پورˈ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این گروه که روز چهارشنبه به ارتفاعات للندیز ماسوله رفته بودند، به علت شدت مه گرفتگی در ارتفاعات منطقه کوه بن که منطقه ای جنگلی است، قادر به تشخیص مسیر حرکت نشدند که با همکاری گروه امدادی هلال احمر شب گذشته به سلامت نجات یافتند.

وی خاطرنشان کرد: ساعت 20 و 30 دقیقه شب ،گم شدن گروه هفتاد نفره دانشجویان دختر دانشگاه پیام نور به همراه چهار نفر مرد اعزامی هلال احمر آستانه اشرفیه به فرمانداری فومن اعلام و طی هماهنگی که فرماندار با این معاونت انجام داد؛ عملیات جستجو و انتقال این گروه کوهنوردی آغاز شد.

به گفته معاون استاندار گیلان؛ گروه امدادی هلال احمر با تجهیز امکانات و نیازمندی هایی چون آب، خرما و بیسکویت خود را به گروه رساند ولی به دلیل خستگی و نبود دید کافی، شب را در منطقه با روشن کردن آتش سپری و ساعت پنج و 30 دقیقه بامداد پنجشنبه، به سمت پایین حرکت کردند.

وی یادآور شد: اعضای این گروه هیچ گونه آسیبی ندیدند و تنها یک نفر دچار گرفتگی عضله شده بود.

در همین رابطه مرتضی رضایی رئیس دانشگاه پیام ‌نور گیلان در پی حادثه گم شدن دانشجویان دختر دانشگاه پیام ‌نور آستانه اشرفیه از خانواده‌های آنان عذرخواهی و اعلام کرد: با خاطیان و عوامل این اردو به شدت برخورد می‌شود.

خبرهای بعدی در این زمینه متعاقبا اعلام خواهد شد

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *