اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین

اطلاعات جامع درباره کنکور کارشناسی ارشد فراگیر 93

اطلاعات جامع درباره کنکور کارشناسی ارشد فراگیر 93

در این مطلب قصد داریم اطلاعات جامع درباره کنکور کارشناسی ارشد فراگیر 93 به شما بدهیم

مهلت ثبت‌نام آزمون ارشد فراگیر پیام نور چهارشنبه به پایان می‌رسد

مشاور عالی سازمان سنجش از پایان مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور در روز چهارشنبه 21 خردادماه خبر داد.

اطلاعات جامع درباره کنکور کارشناسی ارشد فراگیر 93
اطلاعات جامع درباره کنکور کارشناسی ارشد فراگیر 93

دکترحسین توکلی ، با بیان اینکه ثبت نام در آزمون فراگیر کارشناسی ارشد پیام نور از 13 خردادماه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org آغاز شده است، اظهار کرد: داوطلبان می‌توانند پس از دریافت دفترچه راهنما و مطالعه دقیق آن نسبت به پرداخت مبلغ 575 هزار ریال به عنوان وجه ثبت نام اقدام کرده و سپس تقاضانامه اینترنتی ثبت نام را تکمیل کنند.

زمان برگزاری آزمون ارشد فراگیر 93

 وی با بیان اینکه تا ساعت هشت صبح امروز 4984 نفر در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد: این آزمون در پنج گروه آموزشی در 133 کد رشته در روز جمعه 14 شهریور ماه 93 برگزار می‌شود.

.

ظرفیت پذیرش آزمون کارشناسی ارشد فراگیر 93

 مشاورعالی سازمان سنجش خاطرنشان کرد: ظرفیت پذیرش در این آزمون 7750 نفر خواهد بود.

شرایط پذیرش در ارشد فراگیر پیام نور 93

بر اساس شرایط اعلام شده ، نمره نهایی لازم برای قبولی بر اساس تأثیر ۸۰ درصدی میانگین دروس حاصل از آزمون و تأثیر ۲۰ درصدی میانگین معدل مدرک کارشناسی اعلام شده است. دانشجویان نیمسال آخر لازم است میانگین نمرات واحدهای درسی گذرانده شده خود را تا ۳۰ بهمن ماه سال 92 در تقاضانامه اینترنتی ثبت کنند.

معدل داوطلبان دارای مدرک کارشناسی ناپیوسته

میانگین معدل مدرک کارشناسی برای داوطلبانی که فارغ التحصیل دوره کارشناسی ناپیوسته هستند، حاصل میانگین معدل دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته است. مسئولیت تهیه کتب و منابع درسی معرفی شده به عهده داوطلب است و دانشگاه پیام نور تاکید کرده که هیچگونه مسئولیتی در این خصوص ندارد.

نکته بسیار مهم : سعی نکنید از معدل نا واقعی در زمان ثبت نام استفاده نمایید چون مغایرت ها پس از قبولی چک می شوند در صورتیکه شما قبولی هم بشوید مانع تحصیل شما خواهند شد و قبولی شما لغو میگردد وارد کردن معدل واقعی مقطع قبل بسیار مهم است و خیلی از دانشجویان پیام نور به همین علت نتوانستند ادامه تحصیل بدهند و اخراج شده اند.

وضعیت آزمون کارشناسی ارشد فراگیر 93

آزمون به صورت چند گزینه ای برگزار می شود و دارای نمره منفی نیست. شهریه دانشجویان دانشگاه پیام نور مطابق مصوبات هیأت امنای دانشگاه سالانه افزایش می یابد.

مابه التفاوت شهریه دوره دانش پذیری متقاضیانی که موفق به ورود به دانشگاه شوند، در اولین نیمسال دانشجویی متناسب با تعداد واحد انتخابی دوره دانشپذیری دریافت خواهد شد.

شهریه دوره های ارشد فراگیر سال 93

شهریه ثابت در تمام دوره ها مبلغ ششصد و ۲۱ هزار تومان، شهریه ثابت دروس نظری ۲۳ هزار و ۱۰۰ تومان، شهریه دروس عملی کم هزینه ۱۸۴ هزار تومان و شهریه دروس عملی پرهزینه همراه با پایان نامه مبلغ ۲۸۷ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده است.

ثبت نام 4 هزار نفر در فراگیر ارشد پیام نور تا امروز

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آمار ثبت نام در دوره های فراگیر پیام نور مقطع ارشد گفت: داوطلبان دوره فراگیر کارشناسی ارشد پیام نور تا چهارشنبه هفته جاری فرصت دارند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور همچنین با اشاره به آغاز مهلت ثبت نام در آزمون دوره‌های فراگیر کارشناسی ارشد سال 93 دانشگاه پیام نور از روز سه شنبه 13 خرداد 93 گفت: تاکنون 4 هزار و 984 نفر در این دوره ثبت نام کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: مهلت ثبت نام در این دوره روز چهارشنبه ۲۱ خرداد پایان می پذیرد و متقاضیان در پنج گروه و ۱۳۳ کد رشته امتحانی با ظرفیت ۷ هزار و ۷۵۰ نفر پذیرفته می شوند.

توکلی گفت: آزمون دوره های  فراگیر کارشناسی ارشد سال 93 دانشگاه پیام نور جمعه 14 شهریور 93 برگزار می شود.

حذف 726 رشته محل پیام نور در کنکور 93  

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور از حذف 726 رشته محل این دانشگاه در آزمون سراسری سال جاری خبر داد.

محمدعلی کریمی از پذیرش دانشجویان به صورت الکترونیک برای نخستین بار در دوره فراگیر پیام نور خبر داد و گفت: از طریق کنکور فراگیر 15 دانشجو در هر رشته، در برخی رشته ها از جمله کشاورزی 10 نفر و در آموزش الکترونیکی 20 دانشجو در هر رشته پذیرش می شوند.

حذف شیوه آموزش محور از آزمون کارشناسی ارشد فراگیر 93

وی ادامه داد: شیوه الکترونیک برای نخستین بار به موازات آزمون فراگیر و برای پایلوت در استان تهران برگزار می شود و شیوه آموزش محور نیز که حذف شد.

به گفته معاون آموزشی دانشگاه پیام نور، قرار است شیوه مجازی جزء اولویتهای این دانشگاه قرار گیرد.

کریمی با اشاره به طرح اصلاح روند دانشجو در دانشگاه پیام نور که توسط وزارت علوم کلید خورد، اظهار داشت: دانشگاه پیام نور در اجرای این طرح پیش قدم شد و در آزمون سراسری سال جاری در 726 رشته محل دانشگاه پیام نور در راستای طرح آمایش آموزش عالی توقف پذیرش صورت گرفته است.

توقف برگزاری دو نوبته آزمون کارشناسی ارشد فراگیر 93

وی خاطرنشان کرد که مجموع پذیرش دوره فراگیر در طول سال، برای یک نیمسال است.

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

یک دیدگاه

  1. اخه چرا یه مرحله به فکر ما هم باشید که پایان داریم مدرکمون حاضر نمیشه یکسال عقب میوفتیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *