اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
نحوه انتقال پدیرفته شدگان آزمون سراسری به دانشگاه پیام نور

افزایش 15 درصدی شهریه دانشگاه پیام نور در مهر 93

افزایش 15 درصدی شهریه دانشگاه پیام نور در مهر 93

معاون اداری مالی دانشگاه پیام نور از افزایش 15 درصدی شهریه این دانشگاه برای سال تحصیلی آینده، خبر داد.
محمد صدری با اشاره به راه اندازی هتل 3 ستاره در مشهد ویژه کارکنان دانشگاه پیام نور، گفت: این هتل با وجود شرایط بد جوی در بهمن تا اواسط اسفند تجهیز و با شرکت سفر کارت برای مدیریت این هتل قرارداد منعقد شد همچنین 75 درصد هزینه اقامت هتل از طریق دانشگاه و 25 درصد از کارکنان اخذ می شود.

وی در مورد صدور احکام و پرداخت حقوق و مزایای کارکنان، اظهار داشت: دانشگاه در 2 ماه حدود 50 هزار حکم صادر نشده از سال 91 را صادر کرد و احکام سال 93 کارکنان نیز در حال صدور بوده و قرار بر این است که تا پایان خردادماه حقوق و مزایای کارکنان مطابق با مصوب دولت پرداخت شود.

افزایش 15 درصدی شهریه دانشگاه پیام نور در مهر 93
افزایش 15 درصدی شهریه دانشگاه پیام نور در مهر 93

صدری در مورد افزایش شهریه خبر از افزایش 15 درصدی شهریه این دانشگاه برای سال تحصیلی آینده داد.

وی اظهار داشت: دانشگاه پیام نور دانشگاهی است که از محل درآمد شهریه اداره می شود اما با توجه به اینکه مدیریت دانشگاه به مسائل مالی دانشجویان و مناطق کمتر برخوردار توجه ویژه ای دارد، مسائل مالی و معیشتی دانشجویان در افزایش شهریه در نظر گرفته می شود.

وی با عنوان اینکه شهریه دانشگاه پیام نور از شهریه دبستان هم کمتر است، گفت: این ویژگی دانشگاه پیام نور است که برای اقشار کم درآمد امکان تحصیل را فراهم کند و به طبع مخاطبان هم افزایش ناگهانی در شهریه را برنمی تابند.

صدری در مورد شهریه دانشجویان تحت پوشش بهزیستی، تاکید کرد: طبق قراردادی که با بهزیستی منعقد شده، شهریه افراد تحت پوشش 100 درصد از سوی بهزیستی پرداخت می شود و دانشگاه درصدی تخفیف برای شهریه این دسته از دانشجویان در قرارداد لحاظ کرده است.

وی با اشاره به افزایش ناگهانی شهریه دوره دکتری دانشگاه پیام نور در سال گذشته، اظهار داشت: دانشجویان محق بودند چرا که آنها بر این باور حق هستند که شهریه اعلام شده قراردادی نانوشته بین دانشجویان و دانشگاه است و افزایش ناگهانی باعث بهم ریختگی برنامه های دانشجویان می شود. ما درصدد اصلاح هستیم اما باید پیشامد های اضطراری را هم مد نظر قرار داد چرا که دوره تحصیلات تکمیلی هزینه های بسیاری را برای دانشگاه در بردارد.

افزایش شهریه دانشگاه‌های پیام نور و آزاد از مهر 93

علی آهومنش رئیس اتحادیه موسسات غیر انتفاعی گفت: با توجه به افزایش  25 درصدی میزان شهریه موسسات غیر انتفاعی از مهر 93، میزان شهریه دانشگاه‌های آزاد و پیام نور نیز از مهر ماه 93 افزایش می‌یابد.
وی همچنین گفت با توجه به اینکه 70 درصد ظرفیت موسسات غیر انتفاعی خالی است، آیا مشکلی در جذب دانشجو با توجه به افزایش 25 درصدی شهریه دانشگاه‌ها رخ نمی‌دهد، افزود: شهریه دانشگاه‌های پیام نور و آزاد نیز میانگین 15 تا 20 درصد افزایش می‌یابد، بنابراین با توجه به افزایش شهریه تمامی مراکز آموزشی تغیر محسوسی به وجود نمی‌آید.
پیش از این نیز ابوالفضل فراهانی، رئیس دانشگاه پیام نور ، از افزایش شهریه دانشگاه پیام نور در سال تحصیلی 94-1393 و تغییر در هیأت امنای دانشگاه خبر داده بود.

شهریه دانشگاه پیام نور

شهریه ثابت شهریه متغیر به ازای هر واحد درسی به ریال(دروس نظری) شهریه متغیر به ازای هر واحد درسی به ریالدروس عملی کم هزینه و پایان نامه شهریه متغیر به ازای هر واحد درسی به ریالدروس عملی پرهزینه
6.210.000 6.210.000 1.840.000 2.875.000

شهریه های ثابت و متغیر با تصویب هیات امنا افزایش می یابد. در حال حاضر نرخ افزایش سالانه حدود 15 درصد تعیین شده است. شهریه ثابت دانشجو در ترم تابستانی 50 درصد شهریه ثابت مربوط است و بقیه موارد به قوت خود باقی می ماند. شهریه متغیر درس خودخوان 50 درصد شهریه های متغیر مربوط است.

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین
تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

7 دیدگاه

  1. چراشهریه روزیادمیکنیدان هم با این روندصعود…ماهیچ خدمتی ازاین دانشگا ه ندیدیم فقط شهریه دادیم.این مسوولین فقط ژشت میزنشستن تاشهریه مارودریافت کنندبرن خوش گذرونی.من وبقیه دانشجویان راضی نیستیم وازخدامیخاهیم جواب اینهمه حرام خوریتان رادهد.ودر راه بیماری مصرف کنید/////////////

  2. مدیرمحترم سایت شهریه ورودی های دکتری 93 به میزان 100درصد نسبت به مهر 92 افزایش پیداکرده این کاربرخلاف قانونه لطفا بگید ما تاکی برای انتخاب واحد وقت داریم پرداخت این شهریه هنگفت که ترمی هفت میلیون تومان شده کار دشواری هست

  3. سلام. ببخشید این افزایش شهریه فقط برای ورودی های جدید هست یا ما که ورودی 92 هستیم هم شهریه مون را افزایش میدند؟

  4. سلام.21 امتحان تحلیل اماری داشتیم.سطح سوالات کاملا غیر استاندارد بود.اکثرا این درس رو افتادند.امکانش هست دوباره امتحان بگیرن؟تا الان این موضوع پیش اومده تو سیستم پیامنور که از یک درس دوبار امتحان بگیرن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *