اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین

اعلام نتایج نهایی کنکور دکتری 93 | شرایط تکمیل ظرفیت

اعلام نتایج نهایی کنکور دکتری 93

اعلام نتایج نهایی کنکور دکتری 93 – رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» (نیمه متمرکز) سال 1393 روز یکشنبه 26 مردادماه از طریق ‌سایت سازمان سنجش اعلام شد و تعداد 11 هزار و 496 نفر پذیرفته شدند.

دکتر ابراهیم خدایی گفت: داوطلبان پذیرفته شده می توانند نتایج آزمون خود را در سایت سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org مشاهده کنند.

اعلام نتایج نهایی کنکور دکتری 93 | شرایط تکمیل ظرفیت
اعلام نتایج نهایی کنکور دکتری 93 | شرایط تکمیل ظرفیت

وی افزود: ظرفیت پذیرش 12 هزار و 271 نفر است که با توجه به تغییرات اعلامی از سوی دانشگاهها، اکنون تعداد 11 هزار و 496 نفر پذیرفته شده اند و به طور حتم مرحله تکمیل ظرفیت خواهیم داشت.

خدایی خاطرنشان کرد: داوطلبانی که در ردیف پذیرفته شدگان نهایی این آزمون قرار می‌گیرند، می توانند با توجه به مندرجات اطلاعیه‌ سازمان با مراجعه به وب سایت اطلاع‌رسانی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ذیربط و کسب اطلاع از برنامه زمانی ثبت نام و مدارک مورد نیاز برای ثبت نام مربوط به هر کدرشته محل، در زمان مقرر برای ثبت‌نام و سایر مراحل پذیرش به نشانی مشخص شده در سایت موسسه آموزش عالی ذیربط مراجعه کنند.

آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» (نیمه متمرکز) سال 1393 در روز 16 اسفندماه 92 برگزار شد و تعداد 240 هزار و 391 نفر در آن ثبت نام کردند. پس از برگزاری آزمون نتیجه اولیه به صورت کارنامه تنظیم و در روز یکشنبه 31 فروردین ماه 93 بر روی سایت سازمان قرار گرفت.

از تعداد حاضرین در آزمون، با توجه به ظرفیت پذیرش و سایر ویژگی های آزمون 49 هزار و 537 داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند که در نهایت فهرست اسامی 27 هزار و 485 نفر برای مصاحبه معرفی شد.

شرایط تکمیل ظرفیت دکتری سال 93

در صورتی که مقرر شود نسبت به تکمیل ظرفیت پذیرش دانشجو برای دوره دکتری (نیمه متمرکز)  Ph.D سال 93 تکمیل ظرفیت صورت گیرد، اطلاعیه پذیرش دانشجو در این خصوص در تاریخ 24 شهریورماه 93 از طریق نشریه پیک سنجش و سایت اینترنتی سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

باتوجه به اعلام دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و براساس مصوبه 23 تیرماه 93 هیأت امنای دانشکده غیردولتی- غیرانتفاعی اصول‌الدین، میزان شهریه یک دوره کامل مقطع دکتری در رشته علوم قرآن و حدیث برای دانشجویان آن دانشکده مبلغ 540 میلیون ریال اعلام می شود.

زمان انتشار کارنامه پذیرفته شدگان

برای داوطلبان واجد شرایط گزینش کارنامه‌ای حاوی اطلاعات لازم، رتبه داوطلب و آخرین رتبه پذیرفته شده در هریک از کدرشته‌های معرفی شده برای مصاحبه و در سهمیه مربوط تنظیم و از طریق سایت اینترنتی این سازمان در تاریخ 30 مردادماه 93 منتشر می شود.

تغییر رشته، گرایش و انتقال پذیرفتگان دوره‌های دکتری «Ph.D» امکان‌پذیر نبوده و همچنین امور مربوط به آن در حیطه وظایف این سازمان نیز نیست لذا درخواست‌های داوطلبان در این خصوص قابل بررسی نخواهد بود.

داوطلبان پس از دریافت کارنامه نتایج نهایی آزمون از طریق سایت، درصورتی که منحصراً درباره کدرشته های معرفی شده برای مصاحبه و سایر مندرجات کارنامه مذکور سوالی داشته باشند، می‌توانند حداکثر تا 20 شهریورماه منحصراً از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی در سایت سازمان اقدام کنند و از ارسال نامه پستی و مراجعه حضوری اکیداً خودداری کنند. به کلیه موارد که از طریق دیگری و یا بعد از تاریخ اعلام شده صورت پذیرد، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

مدارک‌ لازم‌ برای‌ ثبت‌نام‌

1- اصل‌ و یک نسخه تصویر مدارک‌ کارشناسی‌ و کارشناسی‌ارشد مورد تایید وزارت‌ علوم، تحقیقات‌ و فناوری‌ یا وزارت‌ بهداشت‌، درمان‌ و آموزش‌ پزشکی‌ و یا شورای عالی انقلاب‌ فرهنگی‌ که‌ در آن‌ معدل‌ دوره‌های‌ کارشناسی‌ و کارشناسی‌ارشد قید شده‌ باشد.

تبصره ‌1- پذیرفتگانی‌ که‌ به‌ دلایلی‌ قادر به‌ ارائه‌ اصل‌ مدرک‌ کارشناسی‌ارشد (فوق‌لیسانس) نیستند، لازم‌ است اصل‌ گواهی‌ تایید شده‌ توسط دانشگاه یا موسسه‌ آموزش‌ عالی‌ محل اخذ مدرک مذکور را با محتوی فرم مربوطه در همین اطلاعیه تکمیل و پس از تأیید موسسه محل تحصیل، در زمان ثبت‌نام به موسسه محل قبولی ارائه کنند.

تبصره ‌2- آن‌دسته از پذیرفته شدگانی‌ که‌ در زمان ثبت‌نام برای شرکت در آزمون (زمان ثبت‌نام 5 تا 11 آذر 92) دانشجوی سال آخر مقطع کارشناسی‌ارشد بوده‌اند و باید تا تاریخ 31 شهریورماه 93 فارغ‌التحصیل شوند، به عبارت دیگر در زمان ثبت‌نام برای شرکت در این آزمون دانشجو بوده‌اند، لازم است معدل کل واحدهای گذرانده آنان براساس ‌(‌0) تا (20) تا تاریخ 31 شهریورماه 92 (و یا حداکثر تا تاریخ 30 بهمن 92) توسط موسسه آموزش عالی محل فارغ التحصیلی دوره کارشناسی‌ارشد در فرم مخصوص (مندرج در صفحه 44 دفترچه راهنمای ثبت‌نام) درج و پس از تأیید مسئول ذی‌ربط به هنگام ثبت‌نام ارائه شود.

2- اصل‌ و دو سری‌ تصویر از تمام‌ صفحات‌ شناسنامه‌ و کارت ملی.

3- شش‌ قطعه‌ عکس‌ تمام‌ رخ‌ 4×3 تهیه‌ شده‌ در سال‌ جاری‌.

4- ارائه مدرکی که‌ وضعیت‌ نظام‌ وظیفه آنها‌ را با توجه‌ به‌ بند «مقررات‌ وظیفه‌ عمومی»‌ مندرج‌ در صفحه 3 دفترچه‌ راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون ورودی‌ دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال 1393 مشخص‌ کند (برای‌ برادران‌).

5- حکم‌ مرخصی‌ سالانه‌ یا موافقت‌ کتبی‌ و بدون‌ قید و شرط سازمان‌ متبوع‌ برای‌ کارمندان‌ دولت.

6- معرفی‌نامه‌های مذکور لازم است حداکثر تا قبل‌ از انتخاب‌ واحد برای‌ نیمسال‌ دوم‌ سال‌ تحصیلی 94 -93 توسط پذیرفته شدگان‌ از محل مربوط اخذ و به‌ موسسه‌ آموزش‌ عالی‌ محل‌ قبولی‌ تحویل‌‌ شود؛ ‌در غیر این‌ صورت،‌ از ثبت‌نام آنان برای نیمسال‌ دوم‌ سال‌ تحصیلی‌ جاری‌ ممانعت‌ به‌ عمل‌ خواهد آمد و قبولی‌ آنان «کان‌ لم‌ یکن» تلقی‌ می شود.

1-6- داوطلبانیکه با استفاده از سهمیه رزمندگان (ستاد مشترک‌ سپاه پاسداران انقلاب‌ اسلامی- نیروی مقاومت بسیج مستضعفین-‌ و یا وزارت‌ جهاد کشاورزی) قبول شده‌اند، لازم است معرفی‌نامه رسمی از ارگان مربوط با امضاء و مهر هریک‌ از رؤسای‌ ارگان‌های‌ مذکور که‌ در آن قید شده‌ باشد داوطلب‌ با توجه‌ به‌ ماده‌ 1 و تبصره‌های چهارگانه‌ آن‌ در آیین‌نامه‌ اجرایی‌ قانون‌ ایجاد تسهیلات‌ برای‌ ورود رزمندگان‌ و جهادگران داوطلب‌ بسیجی‌ به‌ دانشگاه‌ها و موسسات‌ آموزش‌ عالی‌ و سایر شرایط مندرج‌ در آیین‌نامه‌ مذکور واجد شرایط استفاده‌ از سهمیه‌ رزمندگان‌ است، را ارائه کنند.

2ـ6 ـ داوطلبانی که با استفاده از سهمیه ایثارگران(بنیاد شهید و امور ایثارگران) پذیرفته‌ شده‌اند، در زمان ثبت‌نام، ملزم به ارائه تأییدیه سهمیه قبولی نیستند و ملاک عمل برای ثبت‌نام، همان عنوان درج شده در لیست‌های ارسالی به موسسات است.

3-6- ارائه معرفی‌نامه رسمی مبنی بر واجد شرایط بودن برای استفاده از امتیاز ویژه مربیان “رسمی- قطعی” و یا “رسمی- آزمایشی” وزارت علوم، تحقیقات و فناوری. این سهمیه شامل مربیان رسمی قطعی و رسمی آزمایشی دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که پذیرش دانشجوی آنها از طریق آزمون سازمان سنجش آموزش کشور صورت می‌پذیرد، است.

حضور شخص پذیرفته برای ثبت‌نام الزامی است و ثبت‌نام منحصراً در تاریخ‌های اعلام شده توسط هر دانشگاه و با ارائه مدارک کامل مندرج در این اطلاعیه صورت می‌پذیرد و عدم مراجعه پذیرفتگان در تاریخ‌ یا تاریخ‌های تعیین شده برای ثبت‌نام به منزله انصراف از ادامه تحصیل تلقی خواهد شد.

جلوگیری از ثبت نام افراد دارای معدل های مغایر در مدارک کارشناسی و کارشناسی‌ارشد

معدل‌ مدرک کارشناسی (لیسانس)‌ و کارشناسی‌ارشد (فوق‌لیسانس)‌ پذیرفته‌ باید با معدل‌هایی‌ که‌ قبلاً در زمان ثبت‌نام، شرکت در آزمون و یا نهایتاً در مرحله مصاحبه اعلام‌ کرده‌، یکسان‌ باشد. در غیر این صورت، ضمن «کان‌لم‌یکن» تلقی شدن قبولی، از ثبت‌نام آن دسته از داوطلبانی که دارای مغایرت معدل باشند (معدل مندرج در مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی‌ارشد آنان کمتر از معدل اعلام شده به این سازمان باشد) جداً خودداری خواهد شد.

نظر به اینکه در دستورالعمل ثبت‌نام ابلاغ شده است تا از ثبت‌نام پذیرفته شدگانی که دارای مغایرت معدل (معدل مندرج در مدرک یا مدارک تحصیلی آنان کمتر از معدل اعلام شده در اطلاعات ثبت‌نامی از طرف داوطلبان به این سازمان باشد) هستند، جداً ممانعت به عمل آورند، لذا به این‌دسته از پذیرفتگان توصیه می شود به محل قبولی خود مراجعه نکنند و درصورت لزوم چنانچه در این‌باره سوالی دارند می‌توانند از طریق سایت سازمان در بخش پاسخگویی اینترنتی اقدام کنند. بدیهی است که به مراجعات حضوری و هر نوع مکاتبه‌ای به هر طریق دیگری غیر از سایت این سازمان پاسخ داده نخواهد شد.

از پذیرفته شدگانی که‌ حداکثر تا تاریخ 31 شهریورماه 93 فارغ‌التحصیل‌ نشوند، ثبت‌نام‌ به‌ عمل‌ نخواهد آمد و ضمن‌ «کان‌ لم‌یکن» تلقی‌ شدن‌ قبولی‌ آنان، طبق‌ مقررات‌ با ایشان‌ رفتار خواهد شد.

ممنوعیت ثبت نام در آزمون سال 94 برای پذیرفته شدگان سال 93

داوطلبان آزمون دکتری تخصصی «Ph.D» سال 93 که مطابق ضوابط جزء پذیرفته شدگان نهایی آزمون دکتری سال 93 هستند حتی در صورت عدم ثبت‌نام در رشته قبولی، مجاز به شرکت و انتخاب رشته در آزمون دکتری تخصصی «Ph.D» سال 94 نخواهند بود.

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

تمدید مهلت ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور بهمن 95

شهریه کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه پیام نور تا 2 سال افزایش نمی‌یابد

شهریه کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه پیام نور تا 2 سال افزایش نمی‌یابد شهریه کارشناسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *