اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
نحوه انتقال پدیرفته شدگان آزمون سراسری به دانشگاه پیام نور

امکان اخذ دروس جبران معدل در پیام نور به صورت معرفی به استاد

امکان اخذ دروس جبران معدل در پیام نور به صورت معرفی به استاد

امکان اخذ دروس جبران معدل در پیام نور به صورت معرفی به استاد به منظور جبران معدل (میانگین) در تمامی مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور فراهم شد.بر اساس بخشنامه صادر شده از سوی محمد علی کریمی ، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور ، امکان اخذ دروس برای دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی به صورت معرفی به استاد برای جبران معدل (میانگین) فراهم شده است.

همانطوری که اطلاع دارید در زمان فارغ التحصیلی نباید معدل کل دانشجو از حداقل معدل قانونی (کارشناسی حداقل معدل کل 12 و کارشناسی ارشد حداقل معدل کل 14) کمتر باشد ، در غیراینصورت باید دروسی رو برای جبران معدل و بالا بردن آن بگذرانید.

بر اساس این بخشنامه ، دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی که در زمان فارغ التحصیلی ، معدل کل انها از حداقل معدل قانونی (کارشناسی حداقل معدل کل 12 و کارشناسی ارشد حداقل معدل کل 14) کمتر باشد ، می توانند دروس جبران معدل (میانگین) خود را به صورت معرفی به استاد اخذ کنند.

 

امکان اخذ دروس جبران معدل در پیام نور به صورت معرفی به استاد
امکان اخذ دروس جبران معدل در پیام نور به صورت معرفی به استاد

قوانین و تذکرات مهم در مورد امکان اخذ دروس جبران معدل در پیام نور

1. دانشجویان مقطع کارشناسی که حداکثر با دو عنوان درس جبران میانگین (نظری) بتوانند حد نصاب میانگین کل دوره را کسب نمایند.

2. دانشجویان مقطع کارشناسی منصرف از تحصیل و متقاضی دریافت مدرک کاردانی که حداکثر با دو عنوان درس بتوانند سرفصل دوره کاردانی را تکمیل نموده و یا  حدنصاب میانگین کل دوره را کسب نمایند.

3. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد شیوه آموزشی که حداکثر با یک عنوان درس جبرانی نظری بتوانند حد نصاب میانگین کل دوره را کسب نمایند.

توجه : شایان ذکر است برای دانشجویان شیوه پژوهشی قبل از انتخاب پایان نامه اخذ دروس جبران میانگین به صورت معرفی به استاد با رعایت مفاد بخشنامه امکان پذیر می باشد.

قوانین و شرایط جدید تکدرس و معرفی به استاد دانشگاه پیام نور 

تغییر در آیین نامه آموزشی

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور آیین نامه آموزشی جدید این دانشگاه را ایلاغ کرد.

در تاریخ 23 مهرماه 91 وزارت علوم و تحقیقات آیین نامه آموزشی جدیدی را برای مقاطع کاردانی و کارشناسی به کلیه دانشگاه های کشور ابلاغ کرد.

بر همین اساس دانشگاه پیام نور نیز بر اساس آیین نامه جدید وزارت علوم ، تغییراتی در آیین نامه آموزشی خود نیز اعمال کرده است.

تغییرات در 2 بند اعمال شده است که بر اساس زیر می باشد:

بند 1 :  در شرایطی که از دانشجو 8 واحد درسی (نظری) باقی مانده باشد ، می تواند واحدهای مذکور را در دوره تابستانی انتخاب نماید.

بند ۲ : در صورتیکه دانشجو برای فراغت از تحصیل ، تنها دو درس نظری باقیمانده داشته باشد می تواند آن دو درس را بصورت معرفی به استاد بگذراند.

دل افکار ، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور همچنین افزوده است که این موضوع از تاریخ صدور قابل اجرا بوده و با ابلاغ این بخشنامه کلیه بخشنامه های صادره در خصوص معرفی به استاد و آزمون تکدرس ملغی اعلام می شود.

نکات مهم شرایط جدید تکدرس و معرفی به استاد

در دانشگاه پیام نور دانشجو می تواند بجای آنکه در طول ترم همانند سایر دانشجویان درسی را امتحان بدهد با هماهنگی مرکز خود اقدام به اخذ درس به صورت معرفی به استاد کند و امتحان درس مورد نظر را زودتر از زمان برگزاری امتحانات پایانی دانشگاه بدهد. در معرفی به استاد پیام نور امتحان درس مورد نظر توسط استاد معرفی شده گرفته می شود دانشجو می تواند میزان مطالعه و نحوه امتحان را با استاد خود هماهنگ کند! اگر دانشجوی مقطع کارشناسی تنها یک و یا دو درس نظری باقی مانده داشته باشد تا فارغ التحصیل شود (تعداد واحد مهم نیست درس دیگری هم نداشته باشد) می تواند آن دروس را به صورت معرفی به استاد اخذ کند.
طبق قوانین جدید در معرفی به استاد هم شهریه ثابت و هم شهریه متغیر گرفته می شود.

متاسفانه برخی از مراکز پیام نور به دانشجویان می گویند اگر در تابستان درس مورد نظر ارائه شود نمی توانند آن درس را در تابستان معرفی به استاد بگیرند که این موضوع کاملا تکذیب می شود مراکز موظف هستند در هر نیمسالی که دانشجو دارای شرابط معرفی به استاد است با او همکاری لازم را انجام دهند.این استدلال که اگر درسی ارائه شد دیگر نمی شود معرفی به استاد گرفت کاملا باطل است چرا که اگر اینگونه باشد دانشجو در نیمسال های اول و دوم که دروس ارائه می شوند و تاریخ امتحان دارند نمی توانست معرفی به استاد بگیرد پس در هر نیمسالی حتی تابستان چه درس ارائه شده باشد چه نشده باشد در صورت داشتن شرایط  بالا دانشجو می تواند معرفی به استاد بگیرد.

دانشجویان در مراکزی که با این مشکل روبرو هستند می توانند با شماره مستقیم مدیریت خدمات آموزشی (23322560-021 یا 22455112-021 ) تماس بگیرند.

تهیه و تنظیم : از همیشه آنلاین به نقل از خبرگزاری های پیام نور

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

6 دیدگاه

  1. سلام
    من یه کتاب معرفی به استاد همین قبل عید برداشم که دیگه فارغ بشم اما به مشکل کسر معدل برخوردم معدلم ۱۱.۹۷ شد حالا میشه یه کتاب برای جبران معدل تحت عنوان معرفی به استاد بردارم؟مگه معرفی به استاد تا۶ واحد نیست!۳ واحدش قبل عید واسه دروس کارشناسیم بود .حالا هم تو این اردیبهشت نمیشه یه کتاب بردارم تا درست بشه؟

  2. سلام
    برای اخذ واحد جبرا معدل حتما باید معدل زیر 14 باشه ( در مقطع ارشد) ؟
    من معدلم 17 هست ولی مخوام یکی از درسها رو که نمره خوبی نگرفتم برای بالا بردن معدلم دوباره بردارم
    اکانش هست؟

    • شرایط رو مگه تو همین خبر نخوندید !!!؟

      • خوندم ولی جواب سوالمُ نگرفتم. از شما که پرسیدم که تجربه دارین و در جریان قوانین هستین.

        • عین متن خبر رو براتون میزام شاید اینجا بخونید (بر اساس این بخشنامه ، دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی که در زمان فارغ التحصیلی ، معدل کل انها از حداقل معدل قانونی (کارشناسی حداقل معدل کل ۱۲ و کارشناسی ارشد حداقل معدل کل ۱۴) کمتر باشد ، می توانند دروس جبران معدل (میانگین) خود را به صورت معرفی به استاد اخذ کنند.)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *