اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
افزایش قیمت کتب پیام نور

افزایش شهریه و قیمت کتاب تحصیل در پیام نور را مشکلتر کرد

افزایش شهریه و قیمت کتاب تحصیل در پیام نور را مشکلتر کرد

افزایش شهریه و قیمت کتاب تحصیل در پیام نور را به چالش می کشد همانطور که می دانید پیام نور جزء دانشگاه هایی با شهریه پایین تر و هزینه های جانبی تحصیل کمتر می باشد و گرایش دانشجویان به این دانشگاه روز به روز بیشتر شده و برنامه ریزی های جدید ریاست جدید شاهد افزایش کیفیت در این دانشگاه را شاهد خواهیم بود ولی متاسفانه افزایش هزینه ها باعث شده دانشجویان مانند سال های گذشته از تحصیل در پیام نور خیلی راضی باشند و مشکلات این دسته از دانشجویان در هر سال تحصیلی در این دانشگاه مشکلتر گردد.

شهریه دانشگاه پیام نور در سال تحصیلی 94-93 برای کلیه دانشجویان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نسبت به سال تحصیلی گذشته 15 درصد افزایش پیدا کرده است و همانگونه که می دانید دانشگاه پیام نور یک دانشگاه شهریه ای محسوب می شود که هزینه بردار برای دانشجویان و خانواده های آنها می باشد.

دانشگاه پیام نور یک دانشگاه شهریه ای و کتاب محور است

کتاب در دانشگاه پیام نور یک اصل است اصلی که می توان گفت پایه گذار همه دانش دانشجویان این دانشگاه است.! چرا که دانشگاه پیام نور یک دانشگاه کتاب محور است در دانشگاه پیام نور علاوه بر هزینه شهریه ، دانشجویان یک هزینه دیگر هم دارند و آن خرید کتاب است. کتاب هایی که در دانشگاه پیام نور منبع اصلی امتحانات پایان ترم است و دانشجویان این دانشگاه هر ترم مجبور به خرید و تهیه کتاب های منبع معرفی شده برای مطالعه جهت شرکت در امتحانات هستند. دانشجویان پیام نور باید کتاب هایی را که اغلب چاپ پیام نور هستند را کامل مطالعه کنند و این نیازمند سخت کوشی و تلاش بسیاری می باشد که همواره با آن روربرو هستند
خرید کتاب و تغییر سالانه قیمت کتاب گاهی اغلب دانشجویان پیام نور را که در هر ترم با آن روبرو هستند را دچار مشکل کرده است.

افزایش شهریه و قیمت کتاب تحصیل در پیام نور را مشکلتر کرد
افزایش شهریه و قیمت کتاب تحصیل در پیام نور را مشکلتر کرد

در سال 88 بود که دانشگاه پیام نور در سایت خود به نقل از انتشارات این دانشگاه اطلاعیه افزایش قیمت کتاب هایش را اعلام کرد.

واگذاری فروش به بخش خصوصی تنها بخش کوچکی از علت افزایش قیمت و در واقع همان برچسب قیمت خوردن کتاب های پیام نور بود کتاب هایی که پشت جلد آن یک قیمت و برچسبی که قیمتی بیشتر را بر روی آن نشان میداد
عدم واردات کاغذ بخاطر تحریم و گرانی کاغذ نیز از مهمترین علت های افزایش قیمت کتاب در پیام نور است
با توجه به تعداد دانشجویان پیام نور مرکز انتشارات این دانشگاه هر سال تعدادی زیادی از کتاب ها را که بعضا بجای مانده از سالهای دور هستند را چاپ مجدد می کند ! ولی افسوس که این چاپ مجدد اغلب فقط شامل تغییر قیمت میشود ولی از اصلاح محتوای آن و اشکالات و غلط های بسیار املایی که از انتقادات دانشجویان نسبت به این کتاب ها هستند خبری نیست !

افزایش شهریه دانشگاه پیام نور

در رابطه با شهریه دانشجویان مقطع دکتری معاون مالی و اداری دانشگاه پیام نور اعلام کرده بود که شهریه دانشجویان دکتری پیام نور 25 افزایش پیدا کرده است که البته این مسئول پیام نور همچنین یادآور شد : شهریه ورودی های 92 نیز که افزایش قابل توجه ای داشته بود نیز اصلاح شده است.

ابوالفضل فراهانی سرپرست دانشگاه پیام نور اعلام کرده است که : در دانشگاه پیام نور تصمیم‌گیری در رابطه با افزایش شهریه با هیأت امناست که بر اساس مصوبات در دو دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد 15 درصد افزایش شهریه داشتیم که کاملا قانونی است.

این افزایش شهریه به دوره‌های قبل نیز مربوط می‌شود زیرا در دفترچه آزمون نیز قید شده است که سالانه در ابتدای مهرماه افزایش 10 تا 15 درصدی شهریه وجود دارد.

فراهانی ادامه داد: البته مراجع ذیربط اجازه افزایش تا 25 درصد را دادند ولی دانشگاه پیام نور زیر سقف مجوز افزایش شهریه داشته است.

فراهانی گفت: در ارتباط با مقطع دکتری نیز در جلسات هیأت امنا از مهرماه سال 92، 90 درصد افزایش تصویب شد که این میزان لغو شد ولی با توجه به اینکه در دو سال گذشته افزایش شهریه نداشتیم از مهر 93 به میزان 25 درصد شهریه این مقطع نیز افزایش یافت که با احتساب دو سال گذشته هر سال 12 تا 12.5 درصد افزایش یافته است و کاملا قانونی است.

چرا شهریه ثابت دانشگاه افزایش پیدا کرده؟

فرهانی سرپرست دانشگاه پیام نور در این مورد اعلام کرده است که : شهریه ثابت دانشجویان نیز به صورت قانونی افزایش یافته است. شهریه ثابت شهریه پایه است و به این مفهوم نیست که این شهریه تغییر نمی‌کند بلکه این شهریه به صورت شهریه پایه تا زمانی که دانشجو فارغ‌التحصیل نشده است تعریف می‌شود. بنابراین شهریه ثابت نیز هر ساله به میزان مصوب تغییر می‌کند.

افزایش شهریه ناگهانی دانشجویان ارشد ورودی جدید!!

بر اساس این موضوع از زمان ثبت نام و انتخاب واحد ورودی های جدید مقطع کارشناسی ارشد ، دانشجویان پذیرفته شده در مراکز بین الملل گزارش هایی را به پیام نورنا از افزایش چشمگیر شهریه در مراکز بین الملل اعلام کرده اند.

بر اساس جدول شهریه ای که در دفترچه ثبت نام مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور مربوط به سال 1393 آمده است ، شهریه ثابت کارشناسی ارشد 621 هزار تومان می باشد که به دلیل مساعدت با دانشجویان ورودی جدید ، در زمان ثبت نام و انتخاب واحد ، 50 درصد از شهریه ثابت دریافت شود و ما بقی بعد از انتخاب واحد به همراه شهریه متغییر تا پایان نیمسال اول 94-93 از دانشجویان ورودی جدید دریافت شود. که 50 درصد شهریه ثابت چیزی حدود 310 هزار تومان می باشد.

افزایش شهریه در مراکز بین المللی پیام نور

ولی برای دانشجویان پذیرفته شده در مراکز بین الملل برخلاف این موضوع بود و 50 درصد شهریه ثابت آنها حدود 500 هزار تومان در سیستم ثبت شده بود که یعنی شهریه ثابت اصلی آنها حدود 1 میلیون تومان می باشد!!! (شاید هم این مشکل از سیستم گلستان می باشد که بعد ها اصلاح شود ولی فعلا که همین مبلغ حدود 1 میلیون تومان است!!!)

جدول شهریه دانشگاه پیام نور – مقاطع مختلف در سال تحصیلی 94-1393

با توجه اینکه بسیار پیگیر جدول شهریه سال تحصیلی 94-93 ابلاغی از سوی سازمان مرکزی پیام نور بودیم ولی مثل اینکه تا این لحظه هیچ جدول شهریه ای به مراکز ابلاغ نشده است و ما بر اساس جدول شهریه ای که در دفترچه های ثبت نام سال 93 اعلام شده است ، شهریه ها را منتشر میکنیم:

شهریه ثابت دانشجویان کارشناسی پیام نور برای کلیه رشته ها در مناطق 1 و 2 مبلغ 110 هزار و 400 تومان و برای مناطع 3 ، 4 و 5 مبلغ 88 هزار و 550 تومان می باشد.

شهریه ثابت کارشناسی ارشد پیام نور در سال 93 برای کلیه رشته ها 621 هزار تومان، شهریه متغیر 62 هزار تومان ، شهریه واحدهای عملی کم هزینه 184 هزار تومان و شهریه دروس عملی پر هزینه و پایان نامه برای هر واحد 287 تومان می باشد. (البته بر اساس اعلامی که کردیم شهریه ثابت پذیرفته شدگان مراکز بین الملل چیزی حدود 1 میلیون تومان ثبت شده است)

جدول شهریه دانشجویان دکتری مشخص نشده است.

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین به نقل از خبرگزاری های پیام نور

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

5 دیدگاه

  1. باسلام و و قت بخیر،ببخشید اطلاع ندارین تاریخ تشکیل پرونده حضوری فراگیر ارشد دانشگاه بندر عباس چه روزیه؟تماس میگیرم جواب نمیدن

  2. سلام .تاریخ احتمالی ازمون ارشد نوبت بعد هنوز مشخص نیست؟ من میخوام ارشد روانشناسی بالینی شرکت کنم به نظرتون امسال این رشته رو میذارن؟

  3. سلام. من بین الملل قشم حسابداری قبول شدم اول شهریه ثابتم 1 ملیون بود اما روز آخر همون 621 هزار تومن شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *