اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین

افزایش حوزه دید در مطالعه موثر بروی افزایش سرعت مطالعه

افزایش حوزه دید در مطالعه موثر بروی افزایش سرعت مطالعه

در این مقاله سعی داریم به توضیح افزایش حوزه دید در مطالعه و اثر آن بروی افزایش سرعت مطالعه فردی بپردازیم که در راندمان مطالعه موثرست.

مقدمه افزایش حوزه دید در مطالعه

مطالعه کردن یک فرهنگ است و بنای تمدن های دنیا یر آن نهاده شده است. بدون شک مطالعه نقش مهمی را در زندگی همه انسانها ایفا میکند و ما با مطالعه یک کتاب چندین سال به تجربه هایمان افزوده میشود.
در این وب سایت بر این تلاش هستیم که با استفاده از تکنیک‌های نوین آموزشی، آسیب‌های متداول در مطالعه را به حداقل رسانده و با جایگزین کردن شیوه صحیح مطالعه در کوتاه‌ترین زمان و ساده‌ترین روش‌ها درک و علاقمندی را نیز بالا ببریم تا از طریق بالا بردن میزان آگاهی و توسعه فردی به پیشرفت اجتماعی برسیم.

افزایش حوزه دید در مطالعه

حوزه دید عبارتست از تعداد کلماتی که در هر توقف (مکث)، خوانده می‌شود. در کلمه‌خوانی، حوزه دید یک کلمه است. یعنی در هر توقف، چشم تنها متوجه یک کلمه می‌گردد و امر خواندن، کلمه به کلمه صورت می‌گیرد. حوزه دید میان یک کندخوان و تندخوان، متفاوت است که این اختلاف منجر به تفاوت فاحش میان سرعت‌های مطالعه آنان می‌شود. حوزه دید یک کندخوان، یک کلمه است، یک تندخوان می‌تواند حوزه دید خود را به بیش از 5 کلمه و تا حد یک سطرکامل افزایش دهد.

همانگونه که هر چه زمان مکث در هر توقف کاهش یابد، سرعت مطالعه نیز به همان تناسب افزایش می‌یابد، در اینجا نیز هر چه حوزه دید بیشتر شود، سرعت مطالعه نیز به همان تناسب افزایش خواهد یافت. بنابراین افزایش حوزه دید به معنای افزایش سرعت مطالعه است.

تمرین افزایش حوزه دید در مطالعه

تمرین ستاره تکنیکی مناسب برای افزایش حوزه دید محسوب می‌شود. برای این تمرین ابتدا باید یک ستاره بزرگ بر روی کاغذ A3 یا A4 رسم کنید؛ (رسم شکل بر اساس شماره‌های شکل انجام شود مانند تصویر زیر) و بعد از رسم ستاره آن را در فاصله 5 تا 7 سانتیمتری از چشم خود گرفته؛ سپس چشم را به ترتیب روی اضلاع حرکت دهید، یعنی از 1 شروع به 6،5،4،3،2 ختم کنید و دوباره از همین مسیر یعنی از 6 شروع و به 1،2،3،4،5 ختم کنید. هر دفعه سریعتر از قبل چشم را در امتداد اضلاع ستاره حرکت دهید، همان‌طور که اشاره شد.

این تمرین را 10 تا 15 مرتبه در روز و هر بار به مدت دو دقیقه انجام دهید. روز به روز سعی کنید این عمل را سریعتر و روی کاغذ بزرگتر انجام دهید، هر قدر تصویر بزرگتر باشد نتیجه بدست آمده بهتر خواهد بود. هدف از این تمرین استقلال بیشتر در عملکرد چشم و بالا بردن سرعت و دقت آن است.

در ضمن برای نتیجه بهتر در افزایش حوزه دید می‌توانید از ابزارهای جدید آموزشی مانند نرم‌افزارهای تندخوانی استفاده کنید. به زعم کارشناسان بهترین نوع این نرم‌افزار که با زبان فارسی در ایران موجود می‌باشد نرم‌افزار تندخوانی و تقویت حافظه تاتات است .

افزایش حوزه دید در مطالعه موثر بروی افزایش سرعت مطالعه
افزایش حوزه دید در مطالعه موثر بروی افزایش سرعت مطالعه

 

معرفی و دانلود برنامه تندخوانی ساده و موثر

درصد بسیاری از مردم ایران بسیار کند می‌خوانند. دانلود و نصب یک برنامه کوچک 1.5 مگابایتی می‌تواند به این دسته از افراد کمک کند.

نام این برنامه Speed Reader Enhanced می باشد که نیاز به نصب نیست فقط برنامه را از لینک پایین دانلود و اجرا نمایید.

کافی است، متن مورد نظر را در برنامه کپی پیست کنید تا این برنامه، متن را به صورت کلمه به کلمه به شما نشان بدهد. اندازه و نوع فونت و رنگ آن قابل تغییر است.

این برنامه با به سرعت نمایش دادن کلمات سعی می‌کند شما را به تندخوانی عادت دهد. البته سرعت نمایش هم قابل تنظیم است.

دانلود برنامه تندخوانی ساده و موثر

 

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

خواب در زمان مطالعه

عادت درون خوانی به هنگام مطالعه را اکیدا ترک کنید

عادت درون خوانی به هنگام مطالعه را ترک کنید یکی از نادرست ترین شیوه های …

3 دیدگاه

  1. با سلام و عرض خسته نباشید و تشکر فراوان از مطالب سایت. میخواستم بدونم آیا واقعا و تضمینا این روش های مطالعه سریع کاربردی هست ؟ یا اینکه کلاسهاو و دوره هایی که برای برگزاری این نوع متدها برگزار میشه فقط در جهت منافع مالی و سودجویی نیست؟ ممنون میشم پاسخ دهید چون اعتماد من به این روش کم است و انجام دلهره می گیرم که هیچ چیزی یاد نمی گیرم

    • روش های اصولی تقویت حافظه و تندخوانی بسیار زیاد بروی مغز تاثیر گذار است و تنبلی مغز رو کم می کنه

    • سلام به هیچ وجه برزگزاری فقط برای منافع مالی نیست بلکه برای افزایش قدرت یادگیری هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *